Visa fullständig version : Undviker ni mjölkprodukter under deff?
Undviker ni mjölkprodukter under deff?
TV-shopparen
2003-05-14, 16:06
drack en liter lättmjölk varje dag under min tjockis deff, käkade massa yoghurt också, funkade jättefint.
King Grub
2003-05-14, 16:08
Nej. Jag vet att mjölkprodukter frisätter en hel del insulin, men så länge man ligger på minuskalorier går man ner i alla fall. Det kan inte bildas fett av något som inte finns.
TV-shopparen
2003-05-14, 16:10
men insulinet hindrar väl samtidigt fett från att förbrännas?
King Grub
2003-05-14, 16:19
Jovisst, men insulinnivåerna är knappast toppade hela dagen för att man dricker normala mängder mjölk. Sedan tror jag inte det är så avgörande - energiunderskott är ändå energiunderskott, och det är viktigare sett under en hel dag eller en hel vecka än enskilda toppar.
Jag kan ABSOLUT INTE förstå varför man skulle undvika något så komplett som mjölk under en deff !
Så mycket fullvärdigt protein, så mycket kalcium, magnesium och kalium , nästan hela alfabetet med vitaminer osv,osv till så lite kalorier !
Utnyttja insulineffekten genom att dricka mjölk till frukosten efter morgonpromenaden. Drick ett glas mjölk när du kommit hem efter träningen och förstärk de anabola signalerna med insulinet.
Jag deffar just nu och det fungerar bra med yoghurt till frukost och mjölk till gainer efter träningen. Gainern blir ju sååååå mycket godare med mjölk. :D
/Trax
dricker ingen mjälk för jag tycker inte om mjölk och dessutom så tål min mage inte riktigt de höga halterna av laktos
käkar istället en burk kesella om dagen men börjar kännas som tom den laktosen e för mkt för magen :cryout: inte kul att få kramper o bli helt svullen
Jag dricker mjölk ända fram tills kl. 18:00...Sen så är det vatten..
Originally posted by Janna
dricker ingen mjälk för jag tycker inte om mjölk och dessutom så tål min mage inte riktigt de höga halterna av laktos
käkar istället en burk kesella om dagen men börjar kännas som tom den laktosen e för mkt för magen :cryout: inte kul att få kramper o bli helt svullen
Var glad att du bara får kramper, om jag får i mig för mycket laktos då är det bara att slå upp ett tält och campa på toaletten, för inte fan kommer jag därifrån :cryout:
Som jag har fattat det så är mjölk den mjölkprodukt som innehåller överlägset mest laktos per 100 gram.
Nu har jag inte kunnat kolla upp det eftersom inget jäkla mejeri anger hur mkt laktos det är i deras produkter (förutom låglaktosprodukterna då), men jag har då inga som helst problem att äta 1-2 liter fil per dag... men om jag tex tar en 5dl mjölk till proteindrinken så säger magen stopp direkt.
Tomten: http://www.slv.se/default.asp?FrameLocation=/templatesSLV/SLV_Page.asp?id=3835
Edit Såg just att Grönmögelost tillhörde ätbara matvaror...
:eating: :eating: :eating:
ah, tackar för länken bumbi, nu blev jag då lite klokare. Fast jag tycker dom borde kunnat skriva ner lite mer specifikt hur mkt laktos det är i produkterna... men jaja, man kan inte få allt här i livet :D
Tomten: Fanns en sida som handlade om laktos på livsmedelsverket också där de förklarade varför man kan tåla fil bättre..
Ni laktosintolleranta, har ni testat Valios matkvarg (färskost) istället för Kesella? Valios produkter har väl mycket lägre laktoshalt?
Själv tycker jag att kesella är apäckligt, höll på att kräkas när jag blandade i funlight så jag har inte ens provat Valios version.
Annars tycker jag att Valios andra produkter som cottage cheese och lättyoghurt funkar jättbra för en känslig mage... :)
Giza...
Giza: Jag har samma åsikter om kesella och keso som du verkar ha så jag har inte provat valios :D
Jag kan inte förstå hur man kan äta lättyoghurt men inte smaksatt kesella? Tycker det är same shit different name.. konsistens, färg och smak påminner ju mycket om varandra? Blanda i lite tinade bär så blir likheterna större.
Men håller med om grynosten! Mumsar den just nu, med lite fun light apelsin! :)
Om man vill äta något laktosrikt kan man ju ta piller med enzymet (receptfritt på apoteket) de gångerna också.
Jag har slutat med kvarg/kesella under veckodagarna och unnar mig det endast 1-2ggr/helg (beroende pa humör).
Har upplevt att "huden blivit tunnare" och att vikten sjönk en aning.
Har hört att tjejer är känsligare än killar... :MrT:
Denna helg blir det definitivt kvarg/kesella....med färska jordgubbar och vaniljsas :eating: :eating:
köttaren
2003-05-17, 16:39
Nej!!
Jag drar dock ned en aning på mjölkkonsumtionen under deff, från 2 liter/dag till 1 liter/dag...
Dricker ej mjölk innan jag går och lägger mig under diet..
/Köttaren
HookersUnited
2003-05-27, 09:55
Är vegan så jag undviker alltid mjölk ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.