handdator

Visa fullständig version : Ni tränande, äter ni aldrig snacks?Oo

Sorry12
2008-02-11, 14:46
Ja, t.ex lite chips på helger eller lite kladdkaka på lördagen?*flex*

WHITEFOLKS
2008-02-11, 14:49
Vissa äter snacks, andra gör det inte. Tror inte det har så mycket att göra med ifall folk tränar eller inte.

Turbonisse
2008-02-11, 14:49
Äter allt jag är sugen på.

Sorry12
2008-02-11, 14:50
Vissa äter snacks, andra gör det inte. Tror inte det har så mycket att göra med ifall folk tränar eller inte.

Okej, vissa verkar väldigt stränga me det där :Virro
Äter allt jag är sugen på.

:hbang:

jwzrd
2008-02-11, 14:54
Jag äter allt jag tycker är gott, när jag vill ha det. Din fråga borde istället vara: Vi som inte tränar, varför äter vi snacks?

Smml
2008-02-11, 14:56
Äter allt jag ser :)

Sorry12
2008-02-11, 14:59
Jag äter allt jag tycker är gott, när jag vill ha det. Din fråga borde istället vara: Vi som inte tränar, varför äter vi snacks?

Man kan väl äta det även om man inte tränar, om man inte är överviktig dvs.
Men jag tränar och jag äter det ibland på helger ändå*cupid*
sometimes you have got to unna sig!

King Grub
2008-02-11, 15:00
Jag är inte speciellt förtjust i "snacks" - typ ostbågar, chips, osv, men choklad och glass slinker ner obehindrat.

Eddie Vedder
2008-02-11, 15:00
Jo det gör nog dom flesta. Att man skulle undvika det för att man tränar känns lite konstigt, är det några som i såfall vinner på att undvika det så är det ju lågenergiförbrukare. Inte för att någon alls ska behvöa leva mer spartanskt än vad man mår bra av.

I mitt fall är det främst lite kakor och godis på filmkvällar för tillfället, plus att jag inte snålar med "tillskott" i min gröt i form av rejäla doser margarin, kakao, sirap och messmör.*drool*

Koloftw
2008-02-11, 15:01
Jag äter alltid exakt det jag vill.

Dock så vill jag begränsa mitt sötätande till en dag i veckan helst (men en kola på onsdagen gör inget självklart) för när jag väl börjar äta sötsaker, så blir jag ännu mer sugen. Har jag en "fri dag" så blir det en ätardag som slutar i soffan framför en film med magont och spykänslor.

Glada Grodan
2008-02-11, 15:11
Äter det jag vill äta, det är det som är en av belöningarna med att träna man bränner det i alla fall :D.

machine gun
2008-02-11, 15:16
Det är ju vi som tränar relativt mycket som har den fantastiska förmånen att kunna äta sånt utan att det påverkar oss negativt i samma utsträckning :)

Jag äter det mesta jag blir sugen på. Chips och popcorn är favoriterna.

tntballe
2008-02-11, 15:38
äter chips ganska ofta, idag åt jag det till frukost.

Hades
2008-02-11, 15:39
Under deff begränsar jag skräpintaget till helgen, men annars får plånboken bestämma. Nu när man är student får man tänka en gång extra innan man köper allt man är sugen på (fyra "man" i samma mening, det ni). Kanelgifflar, ostbågar, chips och läsk slinker det ner en hel del. Lösgodis är jag dock inte mycket för, inte glass heller.

Tabbe
2008-02-11, 15:43
som sagt oftast är det plånboken som bestämmer, men lösgodis några ggr/vecka och ibland gifflar är inte så mycket för chips och ostbågar mm..

Kebab ibland, pizza mer sällan ofta donken dock.

mufc
2008-02-11, 16:30
Brukar inte äta så mycket snacks, men om det blir nåt så blir det chips. Aldrig något annat.

Ganymedes
2008-02-11, 16:48
Finns ju inte så mycket snacks som är gott tyvärr. Jag tycker om fruktsallad med glass, det äter jag ofta. Mat däremot, det äter jag mycket, gärna och ofta. Och där är jag inte så våldsamt petig vad gäller nyttigheten alltid.

ceejay
2008-02-11, 17:38
Äter inte chips eller ostbågar <3 :)
Har iaf inte gjort det på ett BRAaaaaa tag

dock blir det rätt mkt godis ibland :)

tobbo
2008-02-11, 18:34
Det är ju vi som tränar relativt mycket som har den fantastiska förmånen att kunna äta sånt utan att det påverkar oss negativt i samma utsträckning :)

Precis min tanke.

Så jag äter vad jag vill om jag är sugen men inte överdrivet såklart. *drool*

Kung TexMex
2008-02-11, 18:39
Jag smockar aldrig i mig en påse chips medans jag tittar på film eller så, och har aldrig varit särskilt förtjust i den typen av snackande.
Däremot hamnar jag väldigt ofta i den kassakö där jag vet att det finns pingvinstänger när jag är och handlar... så då brukar jag naffsa åt mig 2-4 st.

maRRtin
2008-02-11, 18:39
Gärna fika i form av bullar, kakor och glass.

joriice
2008-02-11, 18:44
Jo föfasen, Chips är min favorit. Men jag känner inget behov av att svulla en hel påse själv. Då känns det som om att jag gör det "bara för sakens skull". Det är inte gott med för mycket.

Tabbe
2008-02-11, 19:06
Jo föfasen, Chips är min favorit. Men jag känner inget behov av att svulla en hel påse själv. Då känns det som om att jag gör det "bara för sakens skull". Det är inte gott med för mycket.

ah +1 för den!!

äter tills jag inte vill ha mer av det mesta, trycker inte i mgi en påse för sakens skull.

Tom Jr
2008-02-11, 19:07
Är inte heller för snacks så som chips, ostbågar, o s v. Pizza enligt mig är otroligt överskattat. Men kebab med ris brukar alltid slinka ner när man ska äta ute. Lösgodis är också gott, men ja brukar oftast nöja mig med några bitar.

GurraGo
2008-02-11, 19:16
Har märkt att eftersom jag springer ganska mkt men just nu har några små förhoppningar om att lägga på mig lite muskler (kör alltså "styrke"träning också) och måste då käka sjukt mkt. Äter därför någon snack varje dag jag kör styrketräning. Gillar glass, lösgodis (särskilt "naturgodis"), chips men det blir sällan (åt dock en påse i fredags), kladdkaka e.d.

I går måste jag haft ett kcal-behov på uppåt 4000 kcal om jag nu skulle legat på 500 kcal+, sprang 2 mil och styrketränade. Anyway, så är det ju skönt en sådan dag att man bara man lägger en god och nyttig bas kan man fylla ut med lite "skräp".

Alexton
2008-02-11, 19:17
cashew och pistagenötter. Och ibland oliver till ölen, det är mina snacks.

Alfred Nobel
2008-02-11, 19:31
Jag är en sucker för jordnötsringar, popcorn, ostbågar, ostbollar och choklad i synnerhet. Det slinker gärna ned en fredag/lördag kväll med några kalla öl. Men jag försöker begränsa mig till max 1 gång i veckan och det brukar jag oftast hålla. Glass, bakverk och kakor är jag inte lika duktig på som när jag var lite. Men på helgerna är det givet med en bulle + kaffe till fikat efter lunch, gärna munkar med fyllning eller en nygräddad sockerkaka.

LunaSpice
2008-02-11, 19:34
En och annan påse Polly slinker allt ner. Men det är nog det enda också. :P

DjiinZ
2008-02-11, 19:38
ja e totalt clean, no godis eller skärp mat. Men ja äter gärna nötter ^^

Rahf
2008-02-11, 19:51
Det händer, men inte som nu under deff.

regus
2008-02-11, 20:06
Glass och god mat är det jag gillar att äta mest.
Sorbeglass i synnerhet*drool*

ZirTiger
2008-02-11, 20:07
Jag äter inte godis och dricker inte läsk men kakor och chips går bra. :D Vad som är godis är godtyckligt och jag sätter själv gränsen men försöker hålla det rätt strikt. Jag tycker om att vägra mig själv saker. Det ger mig en känsla av självförverkligande.

petah
2008-02-11, 20:38
Jag håller mig på vardagarna, men fre, lör, sön kan det bli en del götta.

Emil_Larsson
2008-02-11, 20:38
I skolan brukar jag köpa mig en stor chokladboll som jag avnjuter med en stark kopp kaffe, eller varm oboy, rätt ofta när jag har pengar, typ en gång per dag xD
Annars blir det väl godis och sånt ibland om polarna skall dra till Willys och köpa något, då brukar man oftast köpa godis/choklad, är inte förtjust i "popcorn, chips, dylikt" däremot hemma på helgerna då kan jag trycka i mig en vetekrans och kakor och sånt, men chips går bara inte. Kan få sug ibland efter chips men då tror jag bara att jag är skitsugen och när jag väl börjar äta på chipsen så tröttnar jag efter 5-6 st :Virro

Animalistic
2008-02-11, 21:02
ingenting, nöjer mig med pepsi max

Kristian
2008-02-11, 21:21
Det brukar trilla ner lite snacks då och då...och för en halvtimme sedan åkte det ner 220gr polly dark and white...mums mums....:hbang:

Chris-Dawg
2008-02-11, 21:40
föredrar fet mat framför snacks, kebab, donkan, pizza och favorit där jag bara lägger ett berg av ost på all mat, MUMMA! :thumbup:

Mirre
2008-02-11, 21:55
Sa någon kladdkaka? *drool*

LunaSpice
2008-02-11, 22:28
Sa någon kladdkaka? *drool*

ARGH! Ja, där hade visst en "last" också. Min sambo gör vansinnigt god kladdkaka...som tur är inte alltför ofta. :eating:

Tjuckot
2008-02-11, 22:51
Näe, light läsk bara. Tycker inte om skräpmat o godis.

L-Sami
2008-02-12, 07:47
Har ätit godis och banankaka nu tre dagar i rad.

Scratch89
2008-02-12, 07:58
Lösgodis är helt underbart. Tycker om fet mat också, det blev både tacos och McDonalds i helgen. :D

CoKEmaN
2008-02-12, 18:59
ja e totalt clean, no godis eller skärp mat. Men ja äter gärna nötter ^^

men så ser du ut som bruce lee också! vilket resultat ^^

Jag äter "snacks" typ varannan vecka, men endast om jag har besök av nån annan. Skulle jag äta själv så skulle jag bli irriterad för att chipspåsen eller vad jag nu äter ligger kvar o bara lockar mig.. Skulle gärna köpa 50g chips lite då o då om det fanns, för annars äter jag bara för mkt. ätbara saker slänger jag inte, o jag äter upp det innan det blir för äckligt för o äta.. Därför måste påsen vara slut så fort som möjligt, annars äter man lika mycket dagen efter :(

nickodemus
2008-02-12, 19:01
Är det bara jag som aldrig är sugen på godis/chips/fet mat osv?
Brukade leva på godis och cola förut, sen började man äta och allt sötsug försvann

CoolHandLuke
2008-02-12, 19:31
Har inget emot snacks i sig. Det är ätformen som jag inte gillar; småätande. Kan aldrig sitta i flera timmar och stoppa i mig en liten sak då och då. Bara frustrerande. När jag äter så vill jag vara ganska koncentrerad på maten och äta tills det är slut. Provsmakande är också värdelöst.

Koloftw
2008-02-12, 21:14
. Provsmakande är också värdelöst.

Instämmer!

Man blir bara sugen på mer *gah!*

Sniggel
2008-02-13, 15:40
Är inte speciellt restriktiv. Inte så förtjust i chips och liknande, men glass, snickers, choklad, kebab, hamburgare och pizza åker ner ibland. Idag har jag t ex käkat en semla som efterrätt till min äggröra.

Chrillee
2008-02-13, 18:18
Brukar klara mig rätt bra utan det, men börjar jag äta det urartar det rätt lätt hehe.

Försöker sätta upp ett tak för mig själv, eller enbart äta nåt om jag blir bjuden. Tränande eller ej tycker jag inte är väsentligt, det är ju aldrig bra i vilket fall som helst?

Eddie Vedder
2008-02-13, 18:27
det är ju aldrig bra i vilket fall som helst?

Jag skulle inte hålla med helt här. Visst kan man utesluta att det är "bra" för dom absolut flesta men är lite "skräp" det som utgör skillnaden mellan energibalans och energiunderskott för en idrottare på hög nivå som inte pallar mer vanlig mat så är det ju en fördel.

Sedan är ju spannet ganska enormt för "nyttighet" hos det som kallas skräpmat. En hamburgare innehåller ju en massa mer näring än t.ex. samma energimängd från punschpraliner (*drool* ).

Men att basen alltid ska vara bra mat och att andelen utfyllnad måste stå i proportion till eneriförbrukning är ju givet.:)