Visa fullständig version : snickers cruncher
tequilla
2003-05-14, 14:52
Vet någon innehållet i en snickers cruncher?
Väldigt goda o jag vill veta hur mycket fett, protein o kolhydrater den innehåller o om den kan vara bra o ta med protein efter träningen?
King Grub
2003-05-14, 14:56
4 g protein, 25 gram kolhydrater, 13 gram fett. Synnerligen värdelös efter passet, i alla fall som proteintillskott, och alldeles för mycket fett för att passa då.
tequilla
2003-05-14, 15:00
Originally posted by King Grub
4 g protein, 25 gram kolhydrater, 13 gram fett. Synnerligen värdelös efter passet, i alla fall som proteintillskott, och alldeles för mycket fett för att passa då.
hm.. 4+25+13=42g och snickersen väger 40 :rolleyes:
King Grub
2003-05-14, 15:02
Vad är det för skräpsnickers? 44.2 gram.
http://www.bradkent.com/wrappers/wrappers/mars/snickers-cruncher.gif
Hur som helst gör det inte Snickers bättre som proteintillskott.
tequilla
2003-05-14, 15:05
Originally posted by King Grub
Vad är det för skräpsnickers? 44.2 gram.
http://www.bradkent.com/wrappers/wrappers/mars/snickers-cruncher.gif
Hur som helst gör det inte Snickers bättre som proteintillskott.
Konstigt, på den jag käkar nu står de 40g :confused:
Ingen har sagt att man ska ha snickers som proteintillskott utan med ett proteintillskott efter träningen.. snickersen får stå för som snabba kolisarna.. men dom var inte så snabba.. har för mig att GI ligger på 50-någe..
En vanlig liten Snickers Cruncher (inte King Size) innehåller:
230kcal (varav 120kcal från fett = ca 13g fett), 5mg kolestrol, 140mg salt, 25g kolhydrater, 1g fiber, 17g socker och 4g protein.
Mvh
EDIT: Jaha.... Nu gällde det godis så giiiiiiivetviiis va Grub snabb som en vessla....grr....;) Får skylla på att min Acrobat-reader fukkade upp...haha...
King Grub
2003-05-14, 15:10
Originally posted by tequilla
Konstigt, på den jag käkar nu står de 40g :confused:
Ingen har sagt att man ska ha snickers som proteintillskott utan med ett proteintillskott efter träningen.. snickersen får stå för som snabba kolisarna.. men dom var inte så snabba.. har för mig att GI ligger på 50-någe..
Om du tar Snickers till proteindrinken saktar du ner proteinupptaget, genom att det är så mycket fett i Snickers. Kanske inte någon bra idé.
tequilla
2003-05-14, 15:25
Ser inte mig själv som en elitidrottare o jag tror inte att det spelar så stor roll att proteinet blir lite långsammare. Finns liv förutom träningen oxå o man lever bara en gång...
tackar för hjälpen :love:
TV-shopparen
2003-05-14, 16:01
vissa hävdar ju att vassle är för snabbt för att vara optimalt även efter träningen också...
Originally posted by tequilla
Ser inte mig själv som en elitidrottare o jag tror inte att det spelar så stor roll att proteinet blir lite långsammare. Finns liv förutom träningen oxå o man lever bara en gång...
tackar för hjälpen :love:
Alltså.. var det inte du som tar mediciner för träningen? (efedrin) Om du anser träningen och dess resultat vara SÅÅ viktiga så kanske du bordet ta allvarligare på betydelsen att fylla på med rätt bränsle? Det är SÅNT som bygger sörru.. :devil: :cool:
Så din snickers kan du ju äta vid något annat tillfälle, och ta protte + snabba (fettfria) kollisar efter träningen och en timme senare fylla på med riktigt bra mat. Givetvis är bra, jämn näringstillförsel idealet - men att du promt ska ta din snicker vid det tillfället när det finns andra bättre stunder har jag svårt att se orsaken till.. :MrT:
Kommer osökt att tänka på bumbi´s signatur "att inte äta ordentligt när man tränar är att slå sig i huvudet med en hantel"..
I all välmening! :)
tequilla
2003-05-14, 16:13
Originally posted by Lellan
Alltså.. var det inte du som tar mediciner för träningen? (efedrin) Om du anser träningen och dess resultat vara SÅÅ viktiga så kanske du bordet ta allvarligare på betydelsen att fylla på med rätt bränsle? Det är SÅNT som bygger sörru.. :devil: :cool:
Så din snickers kan du ju äta vid något annat tillfälle, och ta protte + snabba (fettfria) kollisar efter träningen och en timme senare fylla på med riktigt bra mat. Givetvis är bra, jämn näringstillförsel idealet - men att du promt ska ta din snicker vid det tillfället när det finns andra bättre stunder har jag svårt att se orsaken till.. :MrT:
Kommer osökt att tänka på bumbi´s signatur "att inte äta ordentligt när man tränar är att slå sig i huvudet med en hantel"..
I all välmening! :)
Haha..sant sant.. Men de e så att jag älskar mat, snabbmat, godis mm så jag äter gärna det.
Efedrin tar jag ibland för jag får otroligt bra träning när jag tar de och det känns bättre än vanligt kaffe vilket jag mår illa utav ibland.
stefan82
2003-05-17, 12:26
vet inte du att efedrin förstör receptorerna som skickar ut hoormoner som reglerar serotonin nivån...och gissa vad det växer inte ut nya!
Serotonin är en signalsubstans som håller dej vaken och skärpt, genom att efedrinet förstör receptorerna så hjälper inget efedrin i världen att hålla dej pigg i längden.
men jag ska inte säga att du inte ska ta det men nu kanske du är mera medveten om riskerna förutom risken för högt blodtryck ökad puls risk för hjärtattack mm.
:nono:
gäller det även koffein?? :confused:
Originally posted by stefan82
vet inte du att efedrin förstör receptorerna som skickar ut hoormoner som reglerar serotonin nivån...och gissa vad det växer inte ut nya!
Serotonin är en signalsubstans som håller dej vaken och skärpt, genom att efedrinet förstör receptorerna så hjälper inget efedrin i världen att hålla dej pigg i längden.
men jag ska inte säga att du inte ska ta det men nu kanske du är mera medveten om riskerna förutom risken för högt blodtryck ökad puls risk för hjärtattack mm.
:nono:
förstör receptorerna gör det inte men det nedreglerar dem och det tar ett tag innnan de är i balans igen dock har jg inga siffror på hur lång tid
stefan82
2003-05-18, 15:37
efedrin stimulerar serotonin balansen så som metaamfetamin fast inte lika starkt? Ifall det är korrekt så borde dom påverka receptorerna på samma sätt som metaamfetamin, amfetamin,kokain etc. fast inte med samma styrka. metaamfetamin förstör iaf receptorerna, det är därför folk som tar ecstacy, tror att diom blir mer resistenta efter en viss tids bruk, men det är egentligen receptorerna som utsöndrar serotonin som är förstörda och inte kan producera mera serotonin därav den avtagande effekten.
Jag vet iofs inte om efedrin stimulerar samma hromoner som ovanstående preparat.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.