Visa fullständig version : Några Total War fans här?
Detta är ett spel jag får begär efter när jag inte kört det på ett bra tag.
Har spelat hela serien och dom är riktigt bra, men de tidigare håller inte riktigt måttet längre.
Medival 2 :thumbup:
U6GGXwZ0b5I
Medival 2 Kindom: expansion
TYa5492B93U&feature
Har inte spelat expansionen till Medival 2, någon som har det?
Vad tycker ni i så fall?.
mangemani
2008-02-09, 22:45
alltid älskat total war spelen.
det nyaste har jag ej haft möjligheten att testa ännu pga att min nuvarande dator är för slö,men så fort jag lägger vantarna på min nya dator,så är medeival 2 ett utav dom första spelen som jag kommer att skaffa.
Vilken i serien är den senaste du spelat?
mangemani
2008-02-09, 22:58
rome total war.
har klarat av det spelet oändligt många ggr nu känns det som.
spelar som the selecuid empire och bygger stora armer med silver shield legioners och heavy armoured elephants,fienden har inte en chans;)
rome total war.
har klarat av det spelet oändligt många ggr nu känns det som.
spelar som the selecuid empire och bygger stora armer med silver shield legioners och heavy armoured elephants,fienden har inte en chans;)
:D
Också riktigt bra!!
Klart favoriten efter Medival 2.
Löjtnant Blank
2008-02-09, 23:14
Jag försökte spela, men jag fick bara stryk hela tiden. Jag fattade noll. Jag har ingen talang för sådana här spel.
Det finns en hjälprunda man kan ha nytta av som nybörjare.
När man väl får kläm på det så är det svårt att slita sig "ska bara krossa England, sen får det va bra" *whistle* :D
redbrigade
2008-02-09, 23:44
Förstår inte hur danskarna kan vara så jävla bra i Medival 2, alltid dom som besegrar mitt mäktiga franska rike : (
pragmatist
2008-02-10, 01:42
Ganska många irriterande moment i Medieval-2 tycker jag. Kass diplomati var väl det största problemet, men även hela biten med kyrkan/påven var ju ett enda stort frustrationsmoment. När ens bästa generaler (inklusive kungen) blir seriemördade av inkvisitorer till synes utan anledning så blir man liksom lite sur.
Nja, men brorsan gör. Gjort en liten film med :)
1kEMDa5n8F4
mangemani
2008-02-10, 08:59
Förstår inte hur danskarna kan vara så jävla bra i Medival 2, alltid dom som besegrar mitt mäktiga franska rike : (
var det inte danskarna(eller norden rättare sagt) som hade några nästintill omöjliga soldater att ta ihjäl i medeival total war?hillmen eller vad dom nu hette?
kommer ihåg att jag spelade som tyskarna och hade byggt upp stora armér som innehöll dom där feudal knights.
deras bönder och pilbågskyttar greps av panik direkt,men dessa få enheter utav hillmen lyckades att utplåna 2(!!!) st utav mina feudal knights armér.
Total War är mycket bra! Det enda jag har att klaga på det spelet är hur jävla korkade enheterna är ibland. Man klickar de ska göra en sak, men istället börjar de formera en perfekt fyrkant istället för att anfalla, och de är klara så är halva armen död. Att ta hand om städerna tycker jag är mycket roligare än själva striderna.
Nja, men brorsan gör. Gjort en liten film med :)
1kEMDa5n8F4
stackars broder.
Eftersom jag är en strategi/krignörd så måste jag ju älska total war. Har precis installerat Rome igen, den här gången med total realism. Tack vare det är spelet äntligen hyffsat realistiskt.
Fast jag stör mig fortfarande att slagen är lite för simpla. Å ena sidan önskar jag att enheterna tog mer egna initiativ, lite mer som i Company of Heroes, och samtidigt önskar jag att man inte hade samma nivå av kontroll över dom. Det är ju löjligt att man kan styra enheter som är långt ifrån generalen.
Men ni har hört det nya, va? De ska göra ett total war för 1700-talet, med sjöslag dessutom! Ser fram emot att få spränga formationer med artilleriet :D
Kärade ner mig i Shogun Total War med en AI som baserats på Sun Tsu och med autentiska japanska röstskådespelare och allt, jag kände mig verkligen som en Daimyo. De har förvaltat den inledande succén väl, kan man väl säga :)
Jag har stora förhoppningar på fortsättningen, Creative Assembly har möjligen valt en ganska uttjatad era men de har å andra sidan kunskaperna och erfarenheten för att kunna göra Empire: Total War till något bra trots att det gjorts så många strategispel om europeisk medeltid redan. Hoppas de lyckas tillföra något nytt, något som inte alla redan sett.
argh, blev så sugen att försöka lira total war 2 på min dator igen så börjar installation nuuuuuu...
Mitt Medieval 2 krashar varje gång jag försöker spela campaign. Jag hinner komma så långt att jag valt svårighetsgrad, lag och tid men när det ska börja ladda första scenariot krashar det. Allt annat funkar, snela jelp!
FyllSkalle
2008-02-10, 18:17
Mitt Medieval 2 krashar varje gång jag försöker spela campaign. Jag hinner komma så långt att jag valt svårighetsgrad, lag och tid men när det ska börja ladda första scenariot krashar det. Allt annat funkar, snela jelp!
Har också krashproblem med mitt totalwar 2, men dock på helt annat ställe.
Alltid när jag ska starta en strid där elefanter är inblandade då krashar spelet(har lyckat spela 2-3 strider med elefanter av typ 100 försök).
Samma sak oavsett om jag kör piratkopia eller orginal.
Kanske kan det ha något att göra med min gamla dator, har inte installerat det på min nya burk.
En av de få spelserierna som bara blir bättre och bättre. Önskade de kunde skapa en till Shogun med dagens grafik och teknik. Men men, ska bli intressant och se vad nästa serie blir efter MTW2 expansionen.
Deceiver85
2008-02-11, 00:05
Kör just nu Rome: Total War med modpacket "Europa Barbarorum", en helt annan spelupplevelse!
http://www.europabarbarorum.com/p/aedui-shieldwall.jpg
Jag har precis börjat kötta rome total war *flex*! Lite sent kanske, men är stort fan av strids/strategispel från äldre tider då inte strider avgjordes från 10 000 meters höjd.
Jag har lite frågor om rome som jag tänker ställa här när jag kommer på dem igen :P får återkomma när jag spelat.
lirade lite men blev less då jag kom ihåg att det var så sjukt svårt...å segt.
Ni som lirar kör ni med med attt städerna sköter sig själva eller?
Eftersom jag är en strategi/krignörd så måste jag ju älska total war. Har precis installerat Rome igen, den här gången med total realism. Tack vare det är spelet äntligen hyffsat realistiskt.
Fast jag stör mig fortfarande att slagen är lite för simpla. Å ena sidan önskar jag att enheterna tog mer egna initiativ, lite mer som i Company of Heroes, och samtidigt önskar jag att man inte hade samma nivå av kontroll över dom. Det är ju löjligt att man kan styra enheter som är långt ifrån generalen.
Men ni har hört det nya, va? De ska göra ett total war för 1700-talet, med sjöslag dessutom! Ser fram emot att få spränga formationer med artilleriet :D
Nej, det visste jag inte!!
Men min dator lär vara för slö, det är på gränsen att medival 2 går när det är riktigt stora slag!!*cry*
lirade lite men blev less då jag kom ihåg att det var så sjukt svårt...å segt.
Ni som lirar kör ni med med attt städerna sköter sig själva eller?
Jepp, sköter allt själv.
Ingen som provat kindom expansion?
ramagoen
2008-02-12, 21:50
Kingdoms är kul men jag har nött sönder det.
Svåraste faktionen är helt klart Teutonic Knights i teutonic campaign, ända som funkar är att gräva ner sig i borgarna, varken litauerna eller ryssarna har en större chans att tränga in om dom inte har mycket infanteri. Dock blir man smiskad ganska fort av The holy roman empire(så heter det väl) om man ej bygger upp en bra defensiv styrka och kan hålla dom stången. Det e galet svårt att expandera med dom också. Ryssarna pissar sönder på slagfältet, särskilt teutonics men att anfalla borgar är inte lätt, inte dom som är välförskansade. Danskarna är också roliga att spela!
Kingdoms gör det hela roligare då jag älskar crusades campaign, dock är man där också ganska chanslös mot dom bättre AI'n, om man är Principality of Antioch eller Jerusalm, särskilt på öppet fält, inte ens lätta kavalleriet har större chans mot turkarnas och egyptiernas beridna pilskyttar. Det bästa man kan göra då är att storma med infanteriet mot deras infanteri, skicka lätta kavalleriet efter beridna pilbågsskyttar alt. ha turkopoler som tar ut dem samt kötta sönder motståndarnas infanteri från sidorna med tunga ryttare(oslagbara bakifrån och sidorna om man säger så, men sidorna är ytterst liten träffyta). Bästa faktionen är helt klart Byzantium , starkt infanteri + beridna bepansrade pilbågsskyttar, pissar på i princip alla faktioner i denna kampanj bara man vet hur man spelar dom. När mongolerna invaderar är det ej smart att attackera dem, 10-15 stycken fulla arméer med överbra hästar/soldater...
Americas är väl kul den med, men New Spain pissar sönder alla azteker etc. Brukar oftast bli så att man skickar sina små natives på motståndarna samt pundar på dom med musketörer samt kanoner, sen får ens men-at-arms göra det sista jobbet när alla ens mercenaries dött :D(dom e billiga), lättaste kampanjen helt kalrt om man kör new spain.
Britannia(stavning?) är väl också kul men både svår och bra, balanserade motståndare enligt mig. Inte spelat den här så mycket heller.
Ända jag hatar med medieval 2 är att det är så att det är inställt hur många turns man har på sig, oftast 200, jag brukar ändra det så jag slipper tänka på det genom att rota lite i en fil i en mapp.
nu har jag väl skrivit nåt fel men de e mina uppfattningar, mest spelat på easy och medium men AI'n är ganska duktig där med. Alltid styrt städerna själv, spelat dom flesta slagen själv också.
ramagoen
2008-02-12, 21:50
Btw, nästa spel under imperietiden kommer bli det bästa , det slår jag vad om!!!
Guten Tag! Ich biete Ihrer Aufmerksamkeit meine Filme an.
http://ru.youtube.com/watch?v=UEWHQP7jksk
UEWHQP7jksk
Fel nocd cheat till installerad version ;) Bara uppdatera cheatet så kan du spela.
Gustaven
2008-08-07, 13:28
Hur kan jag ha missat denhär tråden!? Jag fullkomligen älskar total war :D medieval ett är en ruskig klassiker (varangian guards med lite valour tar ju allt men man sitter och gråter för varje soldat som dör) men det bästa tycker jag ändå nästan rome är... Det är dock en väldig skillnad på att möta AI och riktiga spelare (jag spelade en hel del strider på internet (är faktiskt obesegrad med min något egendomliga taktik med seluciderna (elefanter är för oberäkneliga för min smak)) men efter att ha spelat på internet är AIn löjligt lätt att slå...
Jag hade höga förväntningar på medieval II (det var dessutom precis vad jag önskat mig ett nytt medieval med bättre grafik) men jag blev faktiskt lite besviken... medieval II blev så enformligt... nästan alla faktioner kör ju med dismounted feudal knights(el liknande) och kavalleriet ger inte alls samma tillfredställande resultat som i rome vilket ger en väldigt lite taktiskt utrymme (enl mig) Diplomatin tycker jag inte heller ha fått några större uppsving... allianser som sällan håller (eller bryts p.g.a. "att man blir för mäktig" så tillslut är det du mot världen trots att du inte startat ett krig bara gjort motattacker och så börjar det sega när de pumpar fram arme efter arme och man bara näää inte en till jag måste slå (man räknar med att segra till slut)
Längar tills nästa men är lite skeptisk till tidsepoken men är det några som har goda förutsättningar för att göra ett bra spel av det så är det väl dessa spelmakare :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.