Visa fullständig version : Melodifestivalen 2008
Eldhroka
2008-02-09, 20:17
så, då är spektaklet igång igen.
Jag har svårt att låta bli att titta även om jag eg inte gillar det... :Virro
Ni då? Tittar ni? Gillar ni det? Vem vinner?
Visst faktiskt inte ens att det var idag det går av stapeln. Och jag kan inte säga att jag bryr mig heller, annat var det när jag var liten tös för typ 20 år sedan.. Då var det typ årets höjdpunkt! :) :hbang:
kollar hellre på fäbojäntan om jag fick välja mellan dom två.....
Eldhroka
2008-02-09, 20:27
Jag gillar inte att det har blivit massor av småtävlingar...
Det var bättre förr.
Eldhroka
2008-02-09, 20:28
kollar hellre på fäbojäntan om jag fick välja mellan dom två.....
*lol* Vi pratade om den filmen på jobbet idag...
Scratch89
2008-02-09, 20:29
Jag är fortfarande förvånad att E-Type faktiskt kan sjunga. The Poodles är faktiskt jävligt bra, tyvärr har de ju så töntigt namn. De sjunger grymma stämmor!
Pudzianovski
2008-02-09, 20:31
Jag är fortfarande förvånad att E-Type faktiskt kan sjunga. The Poodles är faktiskt jävligt bra, tyvärr har de ju så töntigt namn. De sjunger grymma stämmor!
Jag är inte förvånad över att du är tondöv. ;)
Jag hör lite, men har inte fått någon uppfattning om de som varit hittills, återkommer sedan!
Skywalker
2008-02-09, 20:32
E-Type kan inte sjunga, låter som ren dynga. Men det är bara min åsikt.
Eldhroka
2008-02-09, 20:33
jo, fast jag tycker the Poodles borde ha skippat E-type helt, han passade liksom inte in.
Fast vafan hade Jacob Samuel på sig eg? *screwy*
Nitrometan
2008-02-09, 20:52
King Diamond!! King Diamond! Rösta på King Diamond!
*cry*
Näääää... Det var ju hans systerdotter Amy Diamond! :( Fan också.
Rösta inte.
Pudzianovski
2008-02-09, 20:52
Amy var bäst. :thumbup:
Nitrometan
2008-02-09, 20:53
Amy var bäst. :thumbup:
Jag tycker att hon skulle ha haft med sin farbror King på scen.
aaaaaj löööööööv juuuu-råpp
Ryska_raketen
2008-02-09, 21:16
Är kunta kinte med ? Om han är det ,så hejar jag på honom!!
Eldhroka
2008-02-09, 21:17
Har jag dålig humor som tycker pausunderhållningen björn är hysteriskt rolig?
Fifasen vad dåliga bidrag, poodles bäst? Eller hon med urringningen.. minns inte låten eller artisten.
Sparrisen
2008-02-09, 21:20
Jag har TV:n på och tycker att hela spektaklet är ganska fånigt. Men jag får väl skylla mig själv när jag inte orkar cykla till festen i andra änden av stan, utan istället sitter hemma :P kanske bättre så nu när man deffar hrm.
Sparrisen
2008-02-09, 21:21
Sjögrens låt är kass men hans röst är skön *whistle*
Scratch89
2008-02-09, 21:22
OK, E-Type sjöng inte sådär vidare bra, hörde jag på snabbgenomgången. :D
Björn Gustavsson är grym, älskar att han inte är sådär jätte PK som allt annat på festivalen är.
Att äckel-Christer gick vidare kan jag inte förstå mig på. Kan iofs vara överskottet på pensionärer som skötte det.
Ryska_raketen
2008-02-09, 21:22
Är kunta kinte med ? Om han är det ,så hejar jag på honom!!
Har han potential?
EricaZan
2008-02-09, 21:27
Jag tyckte amy va ganska bra !
Ja menar hon är ganska ung endå :O
för kunna sjunga så .
OK, E-Type sjöng inte sådär vidare bra, hörde jag på snabbgenomgången. :D
Björn Gustavsson är grym, älskar att han inte är sådär jätte PK som allt annat på festivalen är.
Att äckel-Christer gick vidare kan jag inte förstå mig på. Kan iofs vara överskottet på pensionärer som skötte det.
Christer Sjögren äger.*slap*
http://www.christersjogren.se/
jahapp...trodde det började om ett par månader..brukar deltävlingarna börja redan i februari?:confused:
Skywalker
2008-02-09, 21:40
Jag fick feber när jag hörde Christer Sjögrens låt.
ChrisDEFC
2008-02-09, 21:43
underbart med så många personer som avskyr tävlingen men ändå kollar =)
pausunderhållaren björn eller va han hette va ju tokrolig.
sen pudlarna och e-type va okej men han i pudlarna sjöng väldigt dåligt eller va det bara jag som hörde det?
amy ägde ju hela stället även om det inte är riktigt min typ av musik, va 100% säker på att hon skulle gå till globen! i övrigt så diggar jag att det är nått kul att titta på dom lördagkvällar man är hemma, tycker melodifestivalen är helt okej även om det har total nördstatus här i sverige.
Sjögren vidare ROFL sätter ju standarden direkt = *spy*
Kaboffastar
2008-02-09, 21:49
Märke på Amys bysser? någon?
Är det slut nu? Jag har ingen tv :)
Kaboffastar
2008-02-09, 22:11
Är det slut nu? Jag har ingen tv :)
www.aftonbladet.se ?
Ignatius72
2008-02-09, 22:18
Christer Sjögren måste ha haft en av århundradets sämsta låtar. Jag skrattade högt åt det skämtet- för det kan väl inte vara på allvar?
Man undrar om halva Sverige har plojröstat, eller vad? *screwy*
jau d e slut ^^
christer gick vidare, lät förjävligt tbh
Arf Pingvin
2008-02-09, 22:53
De åtta sämsta bidragen i första deltävlingen? Kan det vara möjligt.
Har precis lugnat ner mer musikaliska delar av familjen. Vi var nog överens om att man nästan måste kolla nästa gång också för att se om det kan bli ännu sämre.... Jag begriper att man "låter hela svenska folket rösta" - en proffsjury hade sågat samtliga bidrag
www.aftonbladet.se ?
Jo, jag kom på det ganska snabbt.
Ja bor fortfarande typ granne med Amy Diamond (ooooooohhh)
och mräket på brallorna va Koola Anna
Scratch89
2008-02-10, 00:19
Har precis lugnat ner mer musikaliska delar av familjen. Vi var nog överens om att man nästan måste kolla nästa gång också för att se om det kan bli ännu sämre.... Jag begriper att man "låter hela svenska folket rösta" - en proffsjury hade sågat samtliga bidrag
Amy var inte dålig!
Dock håller jag med dig. Nästa gång blir det Carola och Andreas Johnsson, även någon annan som är känd och bra. Kul att vara med i den deltävlingen. Man borde väl kunna sätta ihop dem bättre, så det blir jämn kvalitet i alla deltävlingar?
Ignatius72
2008-02-10, 00:22
Ja bor fortfarande typ granne med Amy Diamond (ooooooohhh)
Kan man få typ din attograf?
Kan man få typ din attograf?
kan ordnas :)
FRONDA kommer för övrigt ta hem hela tävlingen.
Vad det idag?:Virro
Så intresserad är jag.;)
Vad det idag?:Virro
Så intresserad är jag.;)
Men du skrev i tråden. *whistle* och det gjorde jag också
Usch vilken dynga det var idag! Velvets låt var väll den enda som hade potential, men hennes röst höll inte idag. Vad är det för skit som går vidare egentligen? Hon den där pensionären som hade nr7, vad är det för folk som röstar egentligen :D
Men du skrev i tråden. *whistle* och det gjorde jag också
Ja, jag skrev. Och? *kissass* ;)
Det var bra förr med Herreys o co...O Style...Mitt emellan Dover...:hbang: ;)
Ja, jag skrev. Och? *kissass* ;)
Det var bra förr med Herreys o co...O Style...Mitt emellan Dover...:hbang: ;)
Så du säger att Herrays var bra?
Ja pensionärerna är ju riktigt flitiga med telefonen, innan de ens har lyckats ringa rätt nummer är omröstningen avslutad.
*lol* Vi pratade om den filmen på jobbet idag...
ja du ser, fler som tycker som jag =)
Usch vilken dynga det var idag! Velvets låt var väll den enda som hade potential, men hennes röst höll inte idag. Vad är det för skit som går vidare egentligen?
Vad gäller Velvet är det väl mer regel än undantag att hennes röst inte håller. Hon är en av de artister som man tycker skulle förstå att det efter x misslyckanden är dags att antingen byta forum eller byta stil.
underbart med så många personer som avskyr tävlingen men ändå kollar =)
Fast så har det väl alltid varit?
Det är ju grunden för tävlingens framgång, svenska folkets hatkärlek.
Jag hann snabbt lyssna på låtarna innan jag sprang ut igår.
Kommer inte ihåg en enda låt 1 sek efter den slutade.
men jag behöver ofta höra en låt några gånger för att kunna göra mig en uppfattning
Ironbabe
2008-02-10, 11:58
men jag behöver ofta höra en låt några gånger för att kunna göra mig en uppfattning
Trögskalle!
Trögskalle!
jag är ju pensionär och slutade med att jag röstade på Chrille
Scratch89
2008-02-10, 12:17
jag är ju pensionär och slutade med att jag röstade på Chrille
:D
Jag tror iofs att det är så det har gått till. Man röstar inte så mycket på låten, utan på någon man känner igen. Christer har alltid synts på TV, och får då röster från pensionärer som varit på danskvällar när Vikingarna spelat.
Det kunde iofs vara roligt om vi skickade Sjögren till ESC; han är i klass med den folieklädde rymdgubben (http://www.youtube.com/watch?v=mY1AnCJsxDk) från Ukraina i fjol.
Amy regerade ju! Det är en hit, utan tvekan.
Jag har en känsla av att hon inom några år gör en Robyn och blir bra.
Sjögren regerade också, om än på ett något annorlunda sätt :D
Ondskapelsen
2008-02-10, 15:51
Va?!?! Är de melodifestivalen nu?!
stargate
2008-02-10, 15:54
Too late brother!
Igårkväll. Men det är bara "kval", eller vad det kan tänkas kallas.
Någon som vet hur många deltävlingar det är innan finalen?
Scratch89
2008-02-10, 16:46
Igårkväll. Men det är bara "kval", eller vad det kan tänkas kallas.
Någon som vet hur många deltävlingar det är innan finalen?
Fyra, har jag för mig.
Okej.. Sen är det väl några "andra chansen" också?
Amys låt är fan en hit alltså. Den vinner allt.
extravaganza
2008-02-10, 17:42
Jag är fortfarande förvånad att E-Type faktiskt kan sjunga.
E-Type har aldrig kunnat sjunga och han Christer Sjögren kan gömma sig under den sten han kom fram ifrån.
Scratch89
2008-02-10, 17:46
Okej.. Sen är det väl några "andra chansen" också?
Amys låt är fan en hit alltså. Den vinner allt.
Det blir en andra chansen, iallafall om jag kommer ihåg rätt. Det blir alltså två från varje deltävling som går vidare. Sedan blir det en tävling kallad "andra chansen" (skulle det vara två skulle ju det heta tredje chansen :D) där ytterligare två går vidare. Sammanlagt 10 bidrag i finalen.
Scratch89
2008-02-10, 17:47
E-Type har aldrig kunnat sjunga och han Christer Sjögren kan gömma sig under den sten han kom fram ifrån.
Han har ingen fin röst, men han sätter iallafall tonerna. Lyssna på alla sångstämmor; jag blev iallafall positivt överraskad.
Nope, det var inte många som hade tur med tonerna igår. Brandur möjligen, men E-type är ökänd för att ligga en halvnot under hela tiden
Jag tyckte amy va ganska bra !
Ja menar hon är ganska ung endå :O
för kunna sjunga så .
Tyckte också Amy var bra. Sjunga kan hon verkligen göra!
Jag tyckte Amy och hennes låt var bra. Han Brandur sjöng bra, men låten var ju så tråkig...
Velvets låt var OK, men hon sjunger ju inte bra live så studioversionen är säkert bättre.
Alla andra bidrag var HEMSKA, och då är jag ändå schalgerbög som brukar gilla det mesta men face84 gav mig kalla kårar, Sussie Tapper lät som en kopia av Eva Dahlgren och E-type är ju bara jättetöntig... I love Europe framkallade uppstötningar...huh..
Nä då får vi hoppas att det blir bättre nästa vecka...det måste det ju bli för La Carola är ju med! Och självklart är jag på plats, ska vinka åt er på Kolo :)
@haiduc: Tycker du om Carolas personlighet eller bara hennes sång?
(tänker mest på hennes snack om att homosexualitet är en sjukdom som hon kan bota osv...)
[QUOTE=egge;2812647
(tänker mest på hennes snack om att homosexualitet är en sjukdom som hon kan bota osv...)[/QUOTE]
Nu fick jag direkt planer på att fake:a att jag är homosexuell så hon kan försöka bota mig. Mums.
Hon har iofs blivit fet nu.
Jag är grymt besviken på E-type och pudelgänget. Låter som en dålig popslänga från ett halvuselt högstadieband på en skolrevy. Night of passion tyckte jag mycket mer om
Go go go!
k4Z2jskZ3m0
NÅn radiopratare i p3 jämförde hennes låt med the tough alliance igår :D . det gillade jag inte riktigt. men visst tusan är det en poplåt med lite klass! synd att beatet inte får mer utrymme, men hey.. det är ju trots allt melodifestivalen.
@haiduc: Tycker du om Carolas personlighet eller bara hennes sång?
(tänker mest på hennes snack om att homosexualitet är en sjukdom som hon kan bota osv...)
Hennes sång och musik i första hand, men tycker hon har rätt cool personlighet också. Hon är passionerad, målinriktad och drivs av en vision.
Sen kan hon tycka vad hon vill, jag skiljer på personlighet och och åsikter :)
Ironbabe
2008-02-12, 12:38
Hennes sång och musik i första hand, men tycker hon har rätt cool personlighet också. Hon är passionerad, målinriktad och drivs av en vision.
Sen kan hon tycka vad hon vill, jag skiljer på personlighet och och åsikter :)
plusett
Hennes röst är outstanding :thumbup:
Men snälla. Carola kan ju ite vinna /=
Amy ftw! :D
Kollosjukan sprider sig, ryskan falsksjöng just orka borka.
Eldhroka
2008-02-16, 20:27
Vad har hänt, inte en jävel som sjunger rent....
*gah!*
Denna tråden fick mig att zappa in på melodifestivalen *gah!* vad i HELVETE är det som är nu? hörde jag fel eller sjunger han om pizza?
Nu har jag kollat i 10 min och sett 2 tvillingar med enorma månar och röda kostymer sjunga i falsett och en göteborgare uppbackad av en balkanorkester sjunga om kebabpizza. Skämt?
Jag kan ju säga att Carola har större vader än 98% av alla kvinnliga och manliga medlemmar på kolo. :D
Jag tror att jag är lite kär i Lasse Lindh.
Och jag gillade tvillingarna. Överlag var den här veckan bättre än förra. Här var det ju bara två riktigt usla bidrag.
Jag gillade inte Carolas låt.
Dom hade ju bara refräng hela tiden.
Det var ngn av låtarna jag tyckte var ok men kommer inte ens ihåg vilka.
håller med mini om att tvillingarna var ok men det är dom ju alltid.
Dom är proffsiga, lång tid i branschen
btw, det är skönt att vara så omusikalisk så att man inte störs av att dom inte sjunger rent.
Det blir ett störningsmoment mindre på så sätt
Huffo the A-LagaRe
2008-02-16, 20:57
De här åtta bidragen var de sämsta uppstöttningarna av ljudvågor jag någonsin upplevt.
Må melodiskiten brinna i helvetet och Christer Björkman och company spetsas på anala pålar. Att kalla melodifestivalens skrän för musik är helgerån.
Tycker Carolalåten var helt okej, men hon är för övertänd, tycker det förstör
Tvlillinglåten var proffsig på alla sätt, men en helt värdelös låt
Hejjar nog på Ola
Ironbabe
2008-02-16, 20:58
Carolas låt var den enda jag såg..jag tycker inte att de var speciellt samspelta hon o Andreas, sångmässigt tycker jag att Andreas försvann och Carola skrek en hel del
De här åtta bidragen var de sämsta uppstöttningarna av ljudvågor jag någonsin upplevt.
Må melodiskiten brinna i helvetet och Christer Björkman och company spetsas på anala pålar. Att kalla melodifestivalens skrän för musik är helgerån.
Vad hade du väntat dig? Och ändå satt du och tittade åtta bidrag igenom? Man får vad man förtjänar.
Jag fattar inte hur programmet fungerar.
Alla verkar gå vidare?
JustinCredible
2008-02-16, 21:05
Någon har studerat David Blaine street magic spoof på youtube...
nääe jag fattar inte att kebabpizzan gick vidare :P
Pudzianovski
2008-02-16, 21:05
Tyckte Sanna och Bröderna R. var bäst idag. Björn Gustafsson var extremt tråkig, passar bättre på något barnprogram.
Sanna verkar vara väldigt lång
apropå ingenting
apropå ingenting
Och Carolas vader är inte så grymma som joriice tycker.
Ironbabe
2008-02-16, 21:10
apropå ingenting
Och Andreas väldigt kort apropå ingenting..
och jag hatar all pausunderhållning och har alltid gjort.
Varför ska den vara så tråkig jämt?
Och Carolas vader är inte så grymma som joriice tycker.
hon hoppade omkring så mycket så jag hann aldrig se.
det var som en duracellkanin på scenen.
Eldhroka
2008-02-16, 21:14
och jag hatar all pausunderhållning och har alltid gjort.
Varför ska den vara så tråkig jämt?
Jag gillar den, fast förra veckans dansnummer var bättre/snyggare.
LadyInsane
2008-02-16, 21:14
Jag gillar den, fast förra veckans dansnummer var bättre/snyggare.
Björn var grymt tråkig idag faktiskt. Trist att han inte kunde leva upp till förra veckans roliga nummer.
Jag tycker tvärt om. Björn var ännu roligare idag! Jag garvade ihjäl mig med motorsågen!
Bwahahhahahaaaaaaaa.. Flygnumret var sjukt roligt!
Björn är klockren :D Så originell är han
och fy vad het carola är. Kroppen *drool*
Bwahahhahahaaaaaaaa.. Flygnumret var sjukt roligt!
Jag måste ha tappat min humor i bubbelpoolen idag
Eldhroka
2008-02-16, 21:26
WHAT! carola till andra chansen
oppss vilken skräll.
undra hur hon känner sig nu?
Jag hoppas på tvillingarna nu
Tvillingarna är grymma. De tar hem allt.
Eldhroka
2008-02-16, 21:30
asså hennes min när hon fick veta det var oslagbar.
Det syntes verkligen att hon tagit ut segern i förskott...
Mr.Cosybear
2008-02-16, 21:32
Va i helvete, hur fan kunde tvillingarna gå vidare! *mini*
Dem har ju kopierat Mikas låt, Grace kelly som alla säkert hört. Ne fy fan, Kebabpizza Slivoviza skulle gått vidare istället...
LadyInsane
2008-02-16, 21:34
asså hennes min när hon fick veta det var oslagbar.
Det syntes verkligen att hon tagit ut segern i förskott...
Det var sååå underbart...:D
Dem har ju kopierat Mikas låt, Grace kelly som alla säkert hört. Ne fy fan, Kebabpizza Slivoviza skulle gått vidare istället...
Håller med. Tycker iof. att tvillingarna kunde gått till andra chansen istället för han slisket men kebabpizzan var ju en hit som satte sig direkt och som man ville dansa till.
Håller med. Tycker iof. att tvillingarna kunde gått till andra chansen istället för han slisket men kebabpizzan var ju en hit som satte sig direkt och som man ville dansa till.
jag klarade inte av kebabpizzan och du tycker det är en hit?
Jag gillade tvillingarna.
Tyckte de mest försökte låta som Bee Gees.
Kebabpizzan var skön. :D
Nu är du väl ironisk?
Tvillingarna ftw somsagt :)
jag klarade inte av kebabpizzan och du tycker det är en hit?
Jag gillade tvillingarna.
Nu är du väl ironisk?
Nej, jag tyckte den var svängig. Alltså inte så att den var det bästa jag hört eller att jag ska springa och köpa singeln, men ska de vara skit kan det lika gärna vara svängigt. Tyckte den var kul (inte textmässigt då).
Mr.Cosybear
2008-02-16, 21:45
Exakt! Kebabpizzan hade kommit långt i eurovision :hbang:
Ignatius72
2008-02-16, 21:48
jag tolkar det som om du är berusad, någon annan ursäkt kan inte finnas. Jo, men då måste du uppsöka akuten.:smash: *gah!*
haha ni är ju helt galna :D Kebapizzan var totalkass ^^
Men så är det med smak och bak och allt det där.
jag tolkar det som om du är berusad, någon annan ursäkt kan inte finnas. Jo, men då måste du uppsöka akuten.:smash: *gah!*
Ledsen Fed Up Men det blir ett +1 på denna post
LadyInsane
2008-02-16, 21:57
Jag gillade kebabpizzan. Superkul låt som jag lärde sig direkt..:D
bertbert
2008-02-16, 22:07
Roligt med alla inte så subtila spydigheter riktade mot fröken Häggkvist under tävlingen. Minen när det skämtades om att hon tänker "det där är ju Carola" när hon ser sin egen spegelbid var helt obetalbar! :D
NiXPhoenix
2008-02-17, 14:56
Tycker Carola är klart het, men alldeles för många extrakilon hon lagt på sig. :(
Kan förstå att det tilltalar Timme dock. :D Förrförra eller förra året när hon var med och kom så långt var hon ju bara lite lätt mullig.
Men låten, mja, inget vidar, tyckte mest de sjöng i mun på varandra.
Huffo the A-LagaRe
2008-02-17, 17:01
Vad hade du väntat dig? Och ändå satt du och tittade åtta bidrag igenom? Man får vad man förtjänar.
Jag väntade på att mamma skulle servera glass, jag hade inget val.
Carola var mycket bättre på genrepet.. Då fick hon "feeling" och hoppade runt som tokig.. Vart mycket mer "show" och Björn var roligare då också, skämtade mer om hur bra det skulle bli på DVD utgåvan och vart jättebesviken när Luuk berättade att det inte skulle vara med på DVD'n...
Sanna sjöng bäst och hade bästa låten, MEN hon är så jäkla pryd och töntig så man kan spy...*spy*
Nu är det väl lite orättvist för jag såg alls inte hela bidragen, bara carolas och tvillingarnas. Tyckte dock dem var bäst, orkade inte lyssna på hon den andra finalistens låt och resten av låtarna var ju bara skit typ.
Alltså kebabpizza etc, fattar ingenting av dem... Försöker väl nå en alternativ publik eller något....
Du såg två bidrag, och av alla du såg tyckte du att de två var bäst? :thumbup:
Du såg två bidrag, och av alla du såg tyckte du att de två var bäst? :thumbup:
klart han tyckte dom var bst, han hade ju inget att jämföra med.
Eldhroka
2008-02-23, 20:46
Så vilka går vidare ikväll då?
ja, jag kollar den här veckan också :D
Så vilka går vidare ikväll då?
ja, jag kollar den här veckan också :D
Jag hörde Ainbusk när jag promenerade förbi tv:n och säger att de inte går vidare någonstans.
En lite blek omgång. Jag tror/hoppas att de som inte går vidare i första sållningen är bosniern, Ainbusk och, tyvärr, Eskobar. De sistnämnda hoppades jag mycket på men de hade en jäkligt trist låt som inte alls passade sångarens röst. (Fast jag gillade den just lite bättre i snabbgenomgången.) Fast de tre töserna var inte så bra heller. Hm, jag kan varken välja eller tippa.
Jag hörde Ainbusk när jag promenerade förbi tv:n och säger att de inte går vidare någonstans.
Är det bara jag som tycker att de alltid sjunger orent?
Therese Andersson var ju intressant, men jag hade önskat lite mer kraft (och en annan kläddesigner FÖR FARAO). Frida Muranius var oväntat bra - herre du min skapare vad jag HATADE "Dunka mig", men det här var ju faktiskt lite catchy.
MasterChief
2008-02-23, 21:12
Var det bara jag som hörde "Oh mama" av Lili&Sussie i BWO:s sång..."Lay your love...Lay your love...lay your loooovvvve"...
Min kunskaper om svensk 80-tals discopop är gigantisk.
mister_power
2008-02-23, 21:17
Var det bara jag som hörde "Oh mama" av Lili&Sussie i BWO:s sång..."Lay your love...Lay your love...lay your loooovvvve"...
Min kunskaper om svensk 80-tals discopop är gigantisk.
Var det därifrån jag kände igen det, bara skicka in en anmälan
Annars hoppas jag på Frida
Eddie Vedder
2008-02-23, 21:27
Härmed ger jag upp tron på mänskligheten.....
"är du redo för en sväng om".....:P
förstår inte riktigt hur folk röstar
Äsch, den var glad och söt. Bättre glada amatörer än trista dussinartister. Heja Frida!
Avgjort inte. Rätt humor var dock karln som mailade in till P4 och påpekade att det inte kunde vara tillåtet att plagiera Madonnas "Hung Up" på det där sättet ("Hung Up" är ju iiiiinteeeee inspirerat av någon äldre låt, oh nej). :D
Edit: Hahaha, Aftonbladets reporter om Eskobar: "Refrängen är ju så bra så jag har velat ligga med den. Ja, kanske till och med presentera den för mamma." Synd bara att det sket sig i inledningen, då.
ja o mamma satt o hårt funderade på vilken BWO låten påminde om...det e nån mer låt...
Nästa vecka e det..FROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOONDA!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!
Nästa vecka e det..FROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOONDA!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!
Du ser fan ut som en kopia av Frida Murenius!
okej?
reinholdsson
2008-02-23, 22:10
Usch, "upp o hoppa" måste vara den sämsta låten någonsin, och så går den vidare *gah!*
Guybrush
2008-02-23, 22:23
Fridas låt var bättre än jag trodde den skulle vara, inte i min smak dock!
Mer störigt var när hon skulle intervjuas och inte kunde ta sig samman. Satt och ropade efter sin mamma och höll på. Hon fick inte fram ett vettigt svar! Kom igen!
Usch, "upp o hoppa" måste vara den sämsta låten någonsin, och så går den vidare *gah!*
Nja, vi har ju även sett en dansbandskung göra umpa-umpa-buskis med varietedansöser, så kanske inte den sämsta någonsin. :D
BiffCalle
2008-02-23, 22:27
Gustafsson är ju sjukt bäst!!
Gustafsson är ju sjukt bäst!!
Ja, han var bra idag också. *cupid*
Guybrush
2008-02-23, 22:50
Carina Berg såg faktiskt uppriktigt överaskad ut :)
NiXPhoenix
2008-02-23, 23:14
Vad fick den där jugoslaven för sig egentligen?
När han pratade med tjejen efter framträdandet så frågade hon honom om vad han inte gillar eller gillade (minns inte), då svarade han helt tvärtom och sen sa han att han hoppades på krig i Belgrad (Serbien) så att han inte skulle behöva åka dit. *screwy*
Okej liksom..
Själv gillade jag bidrag fyra, tjejen med operasången/balladen eller vad det nu kallas. Var ju inte ren opera precis, skön musik i bakgrunden.
I love Björn!
Underbara människa.
Björn kicks ass!!! (vadå är hela sveriges kvinnliga befolkning kär i honom? det visste jag inte)
Men seriöst, schalger är schlager och hellre Frida än carola.
När han pratade med tjejen efter framträdandet så frågade hon honom om vad han inte gillar eller gillade (minns inte), då svarade han helt tvärtom och sen sa han att han hoppades på krig i Belgrad (Serbien) så att han inte skulle behöva åka dit. *screwy*
Jag fattade det som att hon frågade var det värsta var som kunde hända, och han svarade att det värsta som kunde hända var att det blev krig i Blegrad så att han inte skulle få åka dit och sjunga (litet skrytskämt s.a.s.).
wintersnowdrift
2008-02-24, 00:09
Är det bara jag som tycker att de alltid sjunger orent?
Therese Andersson var ju intressant, men jag hade önskat lite mer kraft (och en annan kläddesigner FÖR FARAO). Frida Muranius var oväntat bra - herre du min skapare vad jag HATADE "Dunka mig", men det här var ju faktiskt lite catchy.
Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera människor som denna Therese Andersson. För så här är det: Alla människor kan INTE sjunga opera, särskilt inte hon. Det där var inte opera. Det där var... kvalificerat bräkande?
//Kristin (besserwisser som för bara några veckor sedan hörde Katarina Dalayman sjunga Brünnhilde i Wagners "Ragnarök". HON kan däremot sjunga opera)
Okej liksom..
Själv gillade jag bidrag fyra, tjejen med operasången/balladen eller vad det nu kallas. Var ju inte ren opera precis, skön musik i bakgrunden.
Han sa väl precis tvärtom? Att han inte ville att det skulle bli krig, för då skulle han inte kunna åka dit.
pragmatist
2008-02-24, 00:47
Självklart var BWO:s låt föga originell, men det ser jag snarare som en sorts explicit hyllning eftersom det var så uppenbart. Bäst var den i alla fall. Enda låten hittills i melodifestivalen som man kom ihåg och faktiskt kunde nynna på efteråt.
En lite blek omgång. Jag tror/hoppas att de som inte går vidare i första sållningen är bosniern, Ainbusk och, tyvärr, Eskobar.
Jag gillade Eskobars låt. Tyckte den var den bästa.
sen påminner hans sätt att sjunga om någon annan och det gör mig galen att jag inte kommer på vem det är. Det där sättet att talsjunga liksom.
Jag hoppas du blir varnad för sånna påhopp.
Har ingenting med ämnet att göra utan är bara ett försök att vara elak.
Du har ingen aning om ifall Angel blir ledsen eller inte.
Jag fattade det som att hon frågade var det värsta var som kunde hända, och han svarade att det värsta som kunde hända var att det blev krig i Blegrad så att han inte skulle få åka dit och sjunga (litet skrytskämt s.a.s.).
så tolkade jag det med
Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera människor som denna Therese Andersson. För så här är det: Alla människor kan INTE sjunga opera, särskilt inte hon. Det där var inte opera. Det där var... kvalificerat bräkande?
//Kristin (besserwisser som för bara några veckor sedan hörde Katarina Dalayman sjunga Brünnhilde i Wagners "Ragnarök". HON kan däremot sjunga opera)
Jag gillade inte heller henne och inte hennes sätt att sjunga och allra minst hennes sätt att försöka säga att alla kan sjunga opera.
Jag ville alltså att BWO och Eskobar skulle gå vidare.
Sen håller jag med om att förutom dom så var det ett tunnt startfält.
Jag gillade inte Fridas låt, förstår inte varför folk röstar på henne.
Ignatius72
2008-02-24, 11:03
Jag hoppas du blir varnad för sånna påhopp.
Har ingenting med ämnet att göra utan är bara ett försök att vara elak.
Du har ingen aning om ifall Angel blir ledsen eller inte.
.
Det kanske var en komplimang?
jag hoppades verkligen att BWO inte skulle gå vidare. jag är lite trött på Bard som är i pensionsåldern, har uppnått nästan vad som helst men ändå tvingas springa omkring i kortbyxor för att bli sedd. tragiskt. Kul dock att inte folk slentrianröstar på Ainbusk, Iskasson och Eskobar utan att det kommer fram lite nya namn. Operasångerskan skrek ju mer än sjöng. Gustafsson var dock roligast och bäst på galan. Han är ju bara för grym.
Therese Andersson verkar vara samma typ av artist som Carola - typen som man helst vill stänga av ljudet på under mellansnacket. Jag är lite svag för genren, även om jag hade velat ha lite mer stuns, typ Nightwish/Tarja Turunen (av någon anledning fick jag en känsla av att bidraget hade kunnat gå hem i Finland ...), så jag vill inte såga låten. Men jag simultansågar gärna med dig typ varje sak hon sagt i media so far, även utan att ta med bisarrerierna från Pay TV-tiden ... *screwy*
(Shiiiieeet vad jag blev avundsjuk på dig där, förresten.)
Jag tolkade f.ö. också liknelsen med Frida Muranius som en komplimang (och jag kan se viss likhet med Angels avatar). Jag tyckte att hon var charmig och tuff.
Jag tolkade f.ö. också liknelsen med Frida Muranius som en komplimang (och jag kan se viss likhet med Angels avatar). Jag tyckte att hon var charmig och tuff.
Kanske för att jag verkligen inte gillade låten som jag tyckte det var en grov förolämpning. sen tyckte jag att hon såg ut som en slashas (pensionärsord). Inte att hon var ful men helt annan stil än Angel.
Ignatius72
2008-02-24, 12:43
Kanske för att jag verkligen inte gillade låten som jag tyckte det var en grov förolämpning. sen tyckte jag att hon såg ut som en slashas (pensionärsord). Inte att hon var ful men helt annan stil än Angel.
Snyggt försök till räddning, men erkänn nu, du tyckte helt enkelt att hon var ful.
Men ffs, jag är inte lik Frida, jag är säkert 20cm längre och har långt hår, blont dessutom. Dessutom en helt annan stil och sätt.
Snyggt försök till räddning, men erkänn nu, du tyckte helt enkelt att hon var ful.
nu ska vi inte sabba den här tråden.
Men seriöst tycker jag inte att hon är ful, snarare tvärtom.
Däremot tycker jag inte om hennes klädstil. Den tycker jag är ful.
Men tittar jag på hennes ansikte är det inte fult.
Det gör att den första anblicken inte gör ett positivit intryck
Men ffs, jag är inte lik Frida, jag är säkert 20cm längre och har långt hår, blont dessutom. Dessutom en helt annan stil och sätt.
Jag säger inte att du ser ut som Frida Muranius. Men på din avatarbild (du är onekligen stjärna när det gäller att fota ur småbisarra vinklar, no pun intended) finns det en viss likhet.
nu ska vi inte sabba den här tråden.
Men seriöst tycker jag inte att hon är ful, snarare tvärtom.
Däremot tycker jag inte om hennes klädstil. Den tycker jag är ful.
Men tittar jag på hennes ansikte är det inte fult.
Det gör att den första anblicken inte gör ett positivit intryck
Du gör bort dig. Självklart var det likheten till Angels avatarbild som jag syftade på och inte hennes klädstil, var du nu fick det ifrån.*screwy*
Du gör bort dig. Självklart var det likheten till Angels avatarbild som jag syftade på och inte hennes klädstil, var du nu fick det ifrån.*screwy*
Jag tycker naturligtvis inte att jag gör bort mig.
Däremot förstår jag inte varför du ska blanda in Angels utseende i Melodifestivalen.
Vad jag fick det ifrån?
Jag såg inte likheten så försökte förstå var du hittade den.
OK, låt oss avsluta Angel vs. Frida Muranius-diskussionen nu, innan hela tråden upptas av den.
OK, låt oss avsluta Angel vs. Frida Muranius-diskussionen nu, innan hela tråden upptas av den.
agree
Enda låten hittills i melodifestivalen som man kom ihåg och faktiskt kunde nynna på efteråt.
sant och det säger ganska mycket om mig som alltid måste höra allt 10000 ggr innan den sätter sig
jag hoppades verkligen att BWO inte skulle gå vidare. jag är lite trött på Bard som är i pensionsåldern, har uppnått nästan vad som helst men ändå tvingas springa omkring i kortbyxor för att bli sedd. tragiskt.
Jag gillar Bard. Jag tycker det är jättekul att han är som han är. Sen blir jag nästan rörd när jag ser att han blir så glad över att gå vidare trots att han är en gammal räv. Alla i den branschen har behov av att bli sedda. Enda skillnaden är att han inte hymlar om det. Så skönt att några vågar stå ut och inte följa mönstret och att åldern inte är något hinder för att göra det man vill.
http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00432/frida_432037w.jpg
http://img156.imageshack.us/img156/2485/spa0176kt8.jpg
ni kanske ser nått ja inte ser dårå...ja får leva med att va lik dunka-frida.
Ignatius72
2008-02-24, 13:38
Jag gillar Bard. Jag tycker det är jättekul att han är som han är. Sen blir jag nästan rörd när jag ser att han blir så glad över att gå vidare trots att han är en gammal räv. Alla i den branschen har behov av att bli sedda. Enda skillnaden är att han inte hymlar om det. Så skönt att några vågar stå ut och inte följa mönstret och att åldern inte är något hinder för att göra det man vill.
Nä inget ont i det, det är ju själva poängen att bli sedd. Originaliteten i att år efter år kuta omkring i kortbrallor. Tja, inte särskilt imponerande. Särskitl från en som ajg hyser större respekt för än så.
Nä inget ont i det, det är ju själva poängen att bli sedd. Originaliteten i att år efter år kuta omkring i kortbrallor. Tja, inte särskilt imponerande. Särskitl från en som ajg hyser större respekt för än så.
nu vet inte jag han senast hade kortbyxor.
Måste göra dig besviken med att erkänna att jag inte följer honom slaviskt.
Det är fortfarande så att han står ut med sina kortbyxor om han nu fortfarande har dom på sig. Han kanske har hittat sin stil?
Själv har jag haft jeans som ett standardplagg längre än vad Bard har haft kortbyxor.
Jag skulle bli irriterad om någon vill att jag ska kasta alla mina jeans föra att jag har haft jeans i x antal år
Tror BWO är bäst hittils. Men hoppas hårt på Fronda (ja är nog dock den enda)
tigerofsweden
2008-02-24, 13:52
Härligt med lide redig skaunska! Go Frida :hbang:
Eldhroka
2008-02-24, 13:53
Hur kan du hejja på en artist vars låt du inte hört än?
Den kan ju vara asdålig....
Hur kan du hejja på en artist vars låt du inte hört än?
Den kan ju vara asdålig....
Det kan den icke vara, det finns inte.
Vem är fronda?
Jag irriteras förövrigt över att det här spektaklet upptar så mycket plats i media. Jag tycker det är lite kul att titta på tävlingen om jag inte har annat att göra den kvällen (iofs gillade jag bättre när det var en enda tävling). Men det räcker. Jag vill läsa nyheter och inte massa om deltagarnas efterfester och förfester och tidigare liv etc.
svensk rappare i 25årsåldern
http://www.unitedstage.se/img/artist/FrondaNybildArtistWEB.jpg
Jag får erkänna att jag tittade också. Frida-låten var inte bra överhuvudtaget och jag trodde aldrig den skulle gå vidare ens bland de "fem första". MEN, jag tycker det är lite charmigt när folk inte alltid är så super-coola och världsvana artister, utan står och gråter i någon sorts chock när de vunnit. Så det för hon plus för! :)
Och sötast var förresten de tre färgglada tjejerna! Såg ut som små karameller. Synd bara att låten (eller framför allt refrängen) inte var något vidare..
NiXPhoenix
2008-02-24, 23:00
Han sa väl precis tvärtom? Att han inte ville att det skulle bli krig, för då skulle han inte kunna åka dit.
Ah, då missade jag ett par ord så det blev helt bakvänt då. :D My bad. Tyckte det var lite konstigt att det inte stod det minsta om det i tidningen.
Nästa vecka blir det väl både Linda Bengtzing och Charlotte Perelli.
Mkt ögongodis. ;)
För dem som är intresserade finns ett av Lindas framträdanden från 2006 uppe här. (det första tror jag)
http://www.stage6.com/user/NiXPhoenix/video/1924743/Linda-Bengtzing---Jag-ljuger-Sa-Bra-@-melodifestivalen
Även Alla flickor utom jag ligger där. I vanlig version, inte någon Hitlerremake. :P
Vem är fronda?
Jag irriteras förövrigt över att det här spektaklet upptar så mycket plats i media. Jag tycker det är lite kul att titta på tävlingen om jag inte har annat att göra den kvällen (iofs gillade jag bättre när det var en enda tävling). Men det räcker. Jag vill läsa nyheter och inte massa om deltagarnas efterfester och förfester och tidigare liv etc.
Sluta läs kvällspressen då ;)
Amy Diamond leder fortfarande. Ohotat, imo.
Såg nyss reprisen
BWO bäst hittils, av alla:hbang:
Frida är svår att inte gilla tycker jag, även om jag inte diggar låten direkt
och skulle inte vilja att hon vann
Patrik isaksson är fruktansvärd på alla sätt
Gillade vingummitjejerna:em:
Såg deltävling 2 igår (missade det när det gick).
MIna favoriter hittills är helt klart Amy diamond och de två tvillingarna som lät lite som scissor sisters. Rönnedals, hette de nog. Men amy är bäst fortfarande.
Eldhroka
2008-03-01, 20:27
linda är het.
*mums*
linda är het.
*mums*
Ja, fast hon hade en hopplöst schlagertråkig låt enligt standardformulär 1A.
Nordman var däremot roliga. Usla, men jag fnissade gott åt texten. :D
Ja, fast hon hade en hopplöst schlagertråkig låt enligt standardformulär 1A.
Stompeli-stompeli-stomp. Hennes sämsta hittills, tycker jag.
Nordman var däremot roliga. Usla, men jag fnissade gott åt texten. :D
De var väl i vanlig ordning väldigt mycket Nordman. :D P4:s kommentator ansåg att Håkan Hemlin såg ut som hämtad ur en Mad Max-film (och hon syftade nog inte främst på kläderna).
Sibel: Zzzzzzz ...
Pudzianovski
2008-03-01, 20:50
Perellis låt var bäst. Skön bondfeeling i början av den och väldigt trallvänlig. Det var en modern låt. :thumbup:
Animalistic
2008-03-01, 20:54
jag älskar nordmans röst! klen refräng dock :(
Tummen ner för Fronda, Sibel och "Pame".
Perellis låt lär vi få höra på nattklubbar och radio i minst ett halvår.
Jag gillade Calaisas låt trots att det inte är schlager (och, uttjatat, men det heter trots allt Eurovision song contest vilket inte anger något om en bestämd genre). För att uppväga säger jag att jag tillsammans med dem vill ha la Perelli till Globen också.
Till andra chansen får jag väl säga Bengtzing och någon vem som helst, ingen av de andra har vinstchans ändå hoppas jag.
Fronda!! Min framtida man
Lindas ena dansare var het.
Charlotte och körsångerskan till höger om henne var ruskigt heta.
what the heck? Skrev du också att någon var het? shit! :D
NiXPhoenix
2008-03-01, 21:12
linda är het.
*mums*
Jag blev besviken både på Lindas korta hår och hennes låt. Hon är, likt de flesta tjejer, snyggare med långt hår.
Kändes som om låten var ett hopkok av flera av hennes tidigare låtar där hon sjunger på olika sätt, men i en o samma låt passade det inte.
Jag håller på Nordman. Tyckte de flesta övriga var ok, inte dåliga men inte bra heller.
Har jag missat Björn Gustafsson?
tigerofsweden
2008-03-01, 21:18
Jag tyckte det va bra fart i Pame, men hans jävla "paket" va grymt störande, kunde han inte valt mindre åtsittande byxor *gah!*
Animalistic
2008-03-01, 21:18
Har jag missat Björn Gustafsson?
nej
Expressens Annika Leone om Nordman: "Jag kan tänka mig att Norrland älskar den här låten, till och med renarna kommer att nynna på den."
Ähm, well ...
Björn var dålig idag. Inte kul alls. Det är slut mellan oss.
tigerofsweden
2008-03-01, 21:25
Dålig? Tss han leverera ju idag igen även om det va lite likt Roberts fyllesnack
Jag menad nog någon annan artists dansare. :D
Jag tyckte Björn var skitskön och rolig :D
Visst, man dog inte av skratt men det var kul tyckte jag. Hela han är så skön.
Eldhroka
2008-03-01, 21:27
Nä, Björn var bra idag med.
*whistle*
btw, garvar järnet åt din avatar....
*whistle*
Det var någon dansare med latex, inte kilt, som var the shit. :hbang:
Ja, den är grym...:)
Eldhroka
2008-03-01, 21:31
usch, jag gillar inte alls Charlottes klänning,
snörning i ryggen ska ju gå hela vägen ihop,
ser ut som den är för liten som den är nu...
*inte snyggt*
Bra skor dock!!
bear.flowertwig
2008-03-01, 21:34
usch, jag gillar inte alls Charlottes klänning,
snörning i ryggen ska ju gå hela vägen ihop,
ser ut som den är för liten som den är nu...
*inte snyggt*
Bra skor dock!!
+1 :em:
Jag tror du blev betagen i hennes bröst som typ trillade ur.
hhmm jag hade massa alternativ på andra som skulle få den men ngn var inte modig nog att ge den till någon av dom. Men den är kul.
Jag förstår inte varför ni gnäller på att Lindas låt var schlager 1A. Det är ju schlager som ska gälla här. Jag tyckte den var kul.
Fattar däremot inte varför dom kallade den för dödens grupp för det var ju sjukt tråkiga låtar. Det man kan konstatera är att vi inte kan överlåta till svenska folket att rösta. Dom har ju ngen smak. Den där lilla jäntan var ju hur tråkig som helst. Hon borde inte gått vidare.
den där gruppen som trodde dom var Coors, halleluja.
Retade mig på deras instrument särskilt fiolbruden.
pragmatist
2008-03-01, 21:45
"Hero" och Perelli visar var skåpet ska stå. :thumbup: BWO:s överman måntro?
den där gruppen som trodde dom var Coors, halleluja.
Retade mig på deras instrument särskilt fiolbruden.
jag med :| varför ska dom ha instrument på scen när de inte ens spelar själva? usch o fy >< det var typ det enda jag kunde tänka på .. typ som när man ser en dubbad film så stör man sig ju på det också :p
Eldhroka
2008-03-01, 21:47
Hur många har ringt och röstat?
på vilka?
Jag har inte röstat en enda gång.
Björn är väl hyffsat rolig, men spela full känns rätt tråkigt och gammalt.
Krille 87
2008-03-01, 22:20
Perelli vinner allt... lätt!
NiXPhoenix
2008-03-01, 22:41
Hur många har ringt och röstat?
på vilka?
Jag har inte röstat en enda gång.
Röstade tre gånger på hon operatjejen förra omgången, Therese Anderson tror jag hon hette.
Sen kan jag ha röstat på Amy Diamond också. Tror jag håller på henne i finalen.
Nordman känns ju uträknade iom att de får tampas mot Carola och den där killen. :/
Det bidraget hade varit lite originellt att skicka annars.
wintersnowdrift
2008-03-01, 23:29
Jag vet att plagiatsnacket är rätt uttjatat i schlagersammanhang vid det här laget men jag måste ändå: de första tonerna i Linda Bengtzings låt var plankade från Mikas "Grace Kelly" rakt av.
Calaisa gjorde mig besvikna, de är musikaliskt begåvade men låten lyfte aldrig.
Charlotte Perelli i glamoursmink är en exakt kopia av Linda Rosing. "Hero" var väl ungefär vad man förväntade sig efter att Charlotte Perelli deklarerat att hon hade "världens bästa låt" (vi har inte riktigt samma definitiona "världens bästa", jag och CP).
Även den utlovade häxbränningen var en besvikelse. Jag hade hoppats på att danserskans hår skulle brinna upp och att hon skulle skrika av smärta, allra minst.
Björn Gustafsson har ett tung lass att bära och han orkade inte riktigt ikväll.
//Kristin
Fattar däremot inte varför dom kallade den för dödens grupp för det var ju sjukt tråkiga låtar.
+1234567890. "Dödens grupp", wtf.
Det man kan konstatera är att vi inte kan överlåta till svenska folket att rösta. Dom har ju ngen smak. Den där lilla jäntan var ju hur tråkig som helst. Hon borde inte gått vidare.
Menar du Sibel så är det +1234567890 igen.
Charlotte Perelli i glamoursmink är en exakt kopia av Linda Rosing. Ährm. Det är nog snarare Linda Rosing som är en kopia av Charlotte Perrelli då, med tanke på hur länge de värda damerna varit i branschen. Var det Bert Karlsson som sade att Perrelli såg ut som en hora när hon var med förra gången, eller var det Sur-Linda Skugge?
Thorwaldsson
2008-03-01, 23:38
Såg precis vad Irland kommer skicka. Lycka till säger jag *screwy*
xnsPfRdSU0Q
Inte för att jag bryr mig egentligen. Har inte sett melodi- eller schlagerfestivalen sedan Perelli vann, vilket sekel nu det var :D
pragmatist
2008-03-02, 00:00
Ährm. Det är nog snarare Linda Rosing som är en kopia av Charlotte Perrelli då, med tanke på hur länge de värda damerna varit i branschen. Var det Bert Karlsson som sade att Perrelli såg ut som en hora när hon var med förra gången, eller var det Sur-Linda Skugge?
Jag tror varken Linda eller Charlotte kan göra anspråk på att ha skapat den blonda bimbo-imagen i och för sig. ;) Skillnaden är att Charlotte är en blond bimbo som kan något.
Visar ju bara hur seriöst de tar på ESC jämfört med Sverige där varenda jävel sitter bänkad framför TVn för att sen bli besvikna när alla baltländer går ihop och ger varandra 10p och vinner.
xnsPfRdSU0Q
Inte för att jag bryr mig egentligen. Har inte sett melodi- eller schlagerfestivalen sedan Perelli vann, vilket sekel nu det var :D
hahahahah goddamn..så jävla bisarrt, äckligt och komiskt det där var
xnsPfRdSU0Q
Om något bidrag borde vinna så är det det där. Ärligt talat så är den ju rätt catchy. :cool:
Röstade tre gånger på hon operatjejen förra omgången, Therese Anderson tror jag hon hette.
Så det är dig jag ska spöa för att hon gick vidare?
Satan vilken irriterande brud.
hahahahah goddamn..så jävla bisarrt, äckligt och komiskt det där var
För att förstå varför den vann ska man veta att den där kalkonen typ är som Trazan och Barnane i Irland så det är inte ngn okänd filur som dyker upp.
Sen tror inte jag heller att dom har någon chans men texten är hur kul som helst. Lyssnade ni på den?
Tolkia, japp det var Sibel jag menade. Kom inte ihåg vad hon hette.
Nitrometan
2008-03-02, 09:46
För att förstå varför den vann ska man veta att den där kalkonen typ är som Trazan och Barnane i Irland så det är inte ngn okänd filur som dyker upp.
Sen tror inte jag heller att dom har någon chans men texten är hur kul som helst. Lyssnade ni på den?
Jag hoppas att den placerar sig bra. Den är ju kul. En figur som är känd på Irland och en catchy låt med rolig text. Go Ireland!
Och visst ser väl Irland allvarligt på melodifestivalen..?
Nitrometan
2008-03-02, 09:51
Och visst ser väl Irland allvarligt på melodifestivalen..?
De har vunnit fler gånger än nån annan så det tror jag nog.
Eldhroka
2008-03-02, 10:01
Irland kanske har ledsnat på tävlingen och önskar de kommer sist?
Eddie Vedder
2008-03-02, 10:09
Jag förstår Irland. Ett fattigt land som vinner hela skiten så fort de skickar en bra låt. Klart man skickar dåliga låtar då eftersom ekonomin inte tillåter att man arrangerar tävlingen år efter år.:D
FAst sen finns det ju skillnad på dåliga låtar och....ja...eh....det där?:Virro
Jag förstår Irland. Ett fattigt land som vinner hela skiten så fort de skickar en bra låt. Klart man skickar dåliga låtar då eftersom ekonomin inte tillåter att man arrangerar tävlingen år efter år.:D
FAst sen finns det ju skillnad på dåliga låtar och....ja...eh....det där?:Virro
fast nu är ju inte Irland fattigt längre.
Men tanken var god.
Eddie Vedder
2008-03-02, 10:51
fast nu är ju inte Irland fattigt längre.
Men tanken var god.
Detvar bra, då gjorde dom ju rätt i att sluta upp med att jämt och ständigt vinna Eurovision Song Contest.:D
Tyckte Lindas var skittråkig och jobbig bara. Kändes precis som hennes andra låtar , men då kändes de ju lite roliga, denna kändes bara rejält uttjatad
Sibel hade en jäkla pipa, tyckte den var helt okej, inte skitbra men okej, kändes väldigt fransk
Strömstedt var inte så jäkla dum tycker jag
Perrelli var solklar!
Enda låten som va värd att vinna!
Det är möjligt att det var enda låten som var värd att vinna - men sångarens action på scenen lyckades ju effektivt kamouflera det. Måttligt trovärdigt att sjunga "ingen mår så bra som ja'" och se ut som om man har ont i magen och vill hem. Jag, som aldrig har sett honom utan bara hört hans låtar i radio, hade faktiskt väntat mig mer av Fronda. Antingen får han jobba på sitt framförande så att det matchar den "smådryg-coola" ton han vill ha fram i låtarna, eller så får han skippa allt vad framträdanden heter och satsa på att sälja skivor.
Ang. Irlands bidrag så är ju "seriöst" inte alltid lika med sobert. Jämför fjolårets bidrag från Ukraina (foliemannen) som knappast var ett skämt med hela arrangemanget, även om han säkert var framröstad med viss humor. Eller för den delen Sveriges framröstande av gapande Lasse Holm och Monica Törnell, flankerade av barbröstad pensionär på elgitarr (på den tiden hade vi dessutom juryröstning, vilket torde ha minskat antalet "plojröster" rätt rejält).
tigerofsweden
2008-03-02, 12:19
Men *gah!* Den va ju totalt värdelös
Jag satt och funderade på om det var angel som var backupvokalist och gitarrist till fronda. Men den var det inte, såg jag sen :D
Jag blev alldeles varm inombords när Stömstedt kom sist. Lite samma känsla som när Carola inte gick direkt till final *cupid*
Topp 3 inför finalen imo är helt klart:
1. Amy Diamond
2. Charlotte Pirelli (antagligen felstavat)
3. De där tvillingarna som lät som scissor sisters.
pragmatist
2008-03-02, 14:00
Topp 3 inför finalen imo är helt klart:
1. Amy Diamond
2. Charlotte Pirelli (antagligen felstavat)
3. De där tvillingarna som lät som scissor sisters.
Så klart är det väl inte, BWO är nog en starkare kandidat än både Amy och (framför allt) Rongedal.
Så klart är det väl inte, BWO är nog en starkare kandidat än både Amy och (framför allt) Rongedal.
Nej, jag menade inte att det var svenska folkets topp 3. Det var min topp 3 :)
Jag satt och funderade på om det var angel som var backupvokalist och gitarrist till fronda. Men den var det inte, såg jag sen :D
.
Vafan, INTE LIK!!!!!!!!!!!
Det är möjligt att det var enda låten som var värd att vinna - men sångarens action på scenen lyckades ju effektivt kamouflera det. Måttligt trovärdigt att sjunga "ingen mår så bra som ja'" och se ut som om man har ont i magen och vill hem. Jag, som aldrig har sett honom utan bara hört hans låtar i radio, hade faktiskt väntat mig mer av Fronda. Antingen får han jobba på sitt framförande så att det matchar den "smådryg-coola" ton han vill ha fram i låtarna, eller så får han skippa allt vad framträdanden heter och satsa på att sälja skivor.
Mmm, han hade kanske kunnat röra sig lite mer. Nervös kanske? Han va sjukt snygg iallafall.
Scratch89
2008-03-02, 14:52
Perelli var i bäst form, Bengtzing strax därefter. ***** brudar ska alltid vinna.
EDIT: Men, snacka om att censurera fel ord. Tjejer som innehar en fitnessform då.
xnsPfRdSU0Q
Det där var sannslöst bra och roligt! Låten var riktigt skön också! haha Den ska vinna!
Perelli var i bäst form, Bengtzing strax därefter. ***** brudar ska alltid vinna.
EDIT: Men, snacka om att censurera fel ord. Tjejer som innehar en fitnessform då.
Jag tror du har missuppfattat det hela.
Det är en musiktävling och inte en fitnesstävling.
Men det var ett bra försök.
Jag tror du har missuppfattat det hela.
Det är en musiktävling och inte en fitnesstävling.
Men det var ett bra försök.
Och det var ett bra försök att tro att utseendet inte har betydelse :)
Hahahahahaaaaaaa! Nordman spöade Carola.
Ja D VA D BÄSTA SOM HÄNT DENNA VEcKA!!
(haft en jävla skitvecka men snart är den slut tack o lov, bara nästa vecka blir bättre)
Eldhroka
2008-03-08, 20:54
Hahahahahaaaaaaa! Nordman spöade Carola.
jag var fan tvungen att rösta...
på Nordman :)
jag var fan tvungen att rösta...
på Nordman :)
Första och enda gången jag någonsin röstar i Melodifestivalen, 3ggr på Nordman :thumbup:
Carolas min var oslagbar! Kommer förmodligen böla ut i pressen imorgon
Eldhroka
2008-03-08, 21:00
Vad hände nu?
Tapper vidare, tråkigare låt får man ju leta efter.
Borde inte vara några problem för Nordman att klå henne.
Röstade 4 ggr på Sibel i första omgången, blir ännu fler nu när hon möter Ola. Jag får gåshud när hon sjunger, hon är så jäkla duktig... nästan lite kär! *cupid*
Röstade 4 ggr på Sibel i första omgången, blir ännu fler nu när hon möter Ola. Jag får gåshud när hon sjunger, hon är så jäkla duktig... nästan lite kär! *cupid*
Duktig sångerska, synd bara att låten är tråkig.
Nordman är det bästa som hänt melodifestivalen rent musikmässigt i år. Anledningen är Carolas utslag HAHAHAHAHA!! :laugh:
Duktig sångerska, synd bara att låten är tråkig.
Tråkig? En riktig powerballad à la Celine Dion: me likes! :)
shut teh face
2008-03-08, 21:27
Fyfan, tjejen sitter och kollar på det där.
*spy*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.