handdator

Visa fullständig version : Behöver inte äta

kavalen
2008-02-09, 19:35
Ok nu är det såhär att jag festa igår och idag har jag inte ätit på hela dagen, har tappat enorma mängder vätska och allt ser mer definierat ut.

Jag förstår inte denna mathysteri som råder på forumet. Jag kan gå en hel dag utan att känna mig det minsta hungrig. Jag brukar vara hungrig efter styrketräning och då stoppar jagju i mig och sen äter jag väl typ ett par gånger om dan max. Är detta egentligen hälsosamt, att bara äta ett par gånger om dagen?

Grejen är den att jag ändå ökar i muskler, fast jag som många skulle anse har en väldigt undermålig kost. Efter löpning när många säger att man ska äta mycket då man konditionstränat känner jag mig inte alls hungrig utan bara skönt stimulerad i hela kroppen. De två dagar i veckan jag tränar äter jag före passet för att orka och sen äter rejält efter men sen behöver det inte bli så mycket mer på en dag.

Jag är genetiskt smal med smal benstomme men jag har lyckats öka brösten något enormt, har smal midja också så det ser bra ut. Jag har aldrig bulkat och kommer nog aldrig göra det. Ärligt vad finns det egentligen för vits, grejen är den att om jag äter mycket på en dag så tycker jag bara att jag känner mig som en stoppad korv och sen fylls magsäcken ut något enormt.

Ska ni inte börja äta mindre för att bygga muskler och samtidigt tappa fettmassa? det går ju kanon som jag håller på. Nu tröck jag iof en kebabtallrik nyligen, men det är först apå hela dagen. Hur kan ni vara så hungriga hela tiden att ni kan stoppa i er det ena och det andra under bulk, chipspåsar, hamburgare osv, damn jag skulle aldrig orka, och behöver det inte heller.

tigerofsweden
2008-02-09, 19:41
och behöver det inte heller.

grattis?!

Scratch89
2008-02-09, 19:46
Värdelös tråd. Vad är det du vill ha sagt?

kavalen
2008-02-09, 19:52
Grejen är den att jag för ett antal år sedan, då jag började köra styrketräning åt och åt och åt och fick fett på kroppen. Sen orkade jaginte hålla på längre så jag körde på som vanligt och äter bara när jag är hungrig, detta fungerar ju fan så mycket bättre. Bulk måste ju vara grymt överskattat. Klart man blir större om man käkar en jävla massa men frågan är om det typ inte blir motsatt resultat. Ska man bulka och äta som fan ska man veta med sig att man inte blir fet på kuppen. Typ Coleman som trycker andra preparat mot fettförbränning, annars bulk jävligt onödigt.

elderberry
2008-02-09, 19:54
Ska ni inte börja äta mindre för att bygga muskler och samtidigt tappa fettmassa? det går ju kanon som jag håller på. Nu tröck jag iof en kebabtallrik nyligen, men det är först apå hela dagen. Hur kan ni vara så hungriga hela tiden att ni kan stoppa i er det ena och det andra under bulk, chipspåsar, hamburgare osv, damn jag skulle aldrig orka, och behöver det inte heller.

kul för dig att du inte känner att du behöver äta. men jag tror att hunger är ett ganska naturligt fenomen faktiskt. och tränar man mycket behöver man äta en hel del för att inte tappa muskelmassa. jag tycker för övrigt att det låter ganska ohälsosamt att dricka en massa alkohol, inte äta alls dagen efter och sedan smälla i sig en kebabtallrik.

Raggis
2008-02-09, 19:56
Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om. Sen att du bygger muskler kan ju diskuteras...

Koloftw
2008-02-09, 20:24
Tror du missuppfattat ordet "bulk".

Hades
2008-02-09, 20:32
60 kg/185 cm?

kavalen
2008-02-09, 20:35
Måste tyvärr säga att jag mycket väl vet vad jag pratar om. Det är inte så att jag inte förstår att man ökar muskler och massa med mycket mat, det förstår jag helt klart. Grejen handlar inte om det, det handlar om att jag tränar hårt med tunga vikter och äter mat när jag är hungrig, svårare än så är det inte. Detta är inte bara ett fenom "dagen efter" utan även på vardagarn.

Tydligen fodrar jag inte mycket mat för att bygga muskler, och äter jag mer än jag ska, dvs när jag inte är hungrig så lägger jag ju på mig onödigt fett, detta har jag märkt, känner min kropp och svårare än så är det inte. Musklerna får tydligen i sig så mycket mat som är nödvändigt annars skulle jag ju inte öka i vikt. Visst kan jag väl säga att min träning skulle kunna optimeras mer, där finns en poäng men saken är den att jag trivs som det är nu, dessutom kretsar inte hela mitt liv kring styrketräning då det blir mycket golf och tennis till och från. Det är rätt onödigt att äta efter ett låt säga löppass om jag inte är hungrig, på något sätt plockar löpningen bort hungern. Klart jag skulle äta mer om jag verkligen skulle vara hungrig men nu är ju inte det riktigt fallet.

King Grub
2008-02-09, 20:40
Det är rätt onödigt att äta efter ett låt säga löppass om jag inte är hungrig, på något sätt plockar löpningen bort hungern.

Nej, det är det dummaste som finns att inte äta efter ett löppass. Återhämtningen och glykogeninlagringen försämras dramatiskt.

Kräket
2008-02-09, 20:46
Tydligen fodrar jag inte mycket mat för att bygga muskler, och äter jag mer än jag ska, dvs när jag inte är hungrig så lägger jag ju på mig onödigt fett, detta har jag märkt, känner min kropp och svårare än så är det inte. Musklerna får tydligen i sig så mycket mat som är nödvändigt annars skulle jag ju inte öka i vikt. Visst kan jag väl säga att min träning skulle kunna optimeras mer, där finns en poäng men saken är den att jag trivs som det är nu, dessutom kretsar inte hela mitt liv kring styrketräning då det blir mycket golf och tennis till och från. Det är rätt onödigt att äta efter ett låt säga löppass om jag inte är hungrig, på något sätt plockar löpningen bort hungern. Klart jag skulle äta mer om jag verkligen skulle vara hungrig men nu är ju inte det riktigt fallet.

Haha....Okej, och vad är nyhetsvärdet för denna kunskap här på forumet? *screwy*

elderberry
2008-02-09, 20:47
en sak om du vill hålla på sådär. även om jag tycker att det låter väldigt dumt. men sluta idiotförklara oss andra för att vi inte gör likadant.

kavalen
2008-02-09, 20:47
Men jag är ju inte hungrig, ska jag trycka ändå. Kan väl iof säga att vatten kan ta bort mina hungerkänslor. Jag dricker mycket vatten hela dagarna. JAg dricker inte kaffe eller Te av något slag utan istället dricker jag vatten så det blir en hel del varje dag.

Rahf
2008-02-09, 20:48
Men jag är ju inte hungrig, ska jag trycka ändå. Kan väl iof säga att vatten kan ta bort mina hungerkänslor. Jag dricker mycket vatten hela dagarna. JAg dricker inte kaffe eller Te av något slag utan istället dricker jag vatten så det blir en hel del varje dag.

Jag dricker inte heller kaffe eller thè.

Hur gammal är du?

Raggis
2008-02-09, 20:49
Längd och vikt? *rolleyes*

Åke
2008-02-09, 20:57
Vad är det du vill säga? Vill du bara berätta för oss att du bygger muskler trots att du skiter i kosten? Vore konstigt om du låg på någon högre nivå.

King Grub
2008-02-09, 21:03

Hunger är ingen indikator på metabola processer.

Vatten kan inte användas till varken muskeluppbyggnad eller återhämtning (utöver vätskebalanspåverkan).

joriice
2008-02-09, 21:04
Förlåt, jag har ätit efter mina pass, och flera gånger om dagen, vad jag skall jag göra för att bli bättre!?21? :(

elderberry
2008-02-09, 21:09
Förlåt, jag har ätit efter mina pass, och flera gånger om dagen, vad jag skall jag göra för att bli bättre!?21? :(

sluta äta. helt. och bygg jättestora muskler. nu!

kavalen
2008-02-09, 21:14
Väger inte så mycket, 78 kg på 181cm.

Frida.B
2008-02-09, 21:16
hur vet du att du inte skulle få ännu bättre resultat om du faktiskt åt som en normal människa. Lägg upp före och efter bild så man får se dina enorma ökningar

kavalen
2008-02-09, 21:16
Hunger är ingen indikator på metabola processer.

Vatten kan inte användas till varken muskeluppbyggnad eller återhämtning (utöver vätskebalanspåverkan).
Har jag missat något, muskler fodrar väl mycket vatten för att fungera och utvecklas optimalt?

King Grub
2008-02-09, 21:19
Vätskebalanspåverkan, ja, men som sagt, vatten ger inget som kroppen kan använda för att nybilda muskelprotein. Träningen förhöjer både muskelnedbrytning och muskeluppbyggnad, men muskeluppbyggnaden bara om man tillför föda, och vatten ger inget som kan användas där. Dricker man bara vatten efter träning kommer nedbrytningen att vara större än uppbyggnaden.

kavalen
2008-02-09, 22:02
hur vet du att du inte skulle få ännu bättre resultat om du faktiskt åt som en normal människa. Lägg upp före och efter bild så man får se dina enorma ökningar

Normal människa är väl definitionsfråga. Jag äter 2 eller 3 gånger om dagen vilke tär normalt för mig. Frukosten kan bli lidande ibland men ofta försöker jag stoppa i mig något. Kan vara svårt att lägga upp före och efterbilder då jag inte har några bilder sen den tid då jag enbart spelade tennis och sprang 1 mil om dan. Jag vägde 65kg då.

Mina resultat är inte speciellt förvånande då jag tränat styrketräning i 3 års tid, i princip var jag väl underviktig när jag höll på lite med löpning men för ett tag sedan, då jag började bestämdde mig för att återuppta styrketräningen var jag iof större men hade betydligt mer fett också, runt 83kg. Men har som sagt tappat mycket på att jag börjat löpträna, sen slutade jag iof äta lika mycket, slutade köpa proteindrinkar, körde dem där Nytro Pro 40 från AST. Känner att jag har bättre balans men som ni säger, viklet jag iof vet med mig lite grann, jag äter nog för lite men är inte hungrig, samtidigt uteblir inte resultaten. Men jag skulle nog få ännu bättre resultat om jag börjar köra Nytro Pro 40 igen iom att jag även har börjat löpträna och förbränna fett. Grejen är den att då blir psyket ostabilt då jag reser utomlands lite då och då och kan inte ha väskan full av kosttillskott.

cliclock
2008-02-10, 01:23
..och när du reser utomlands brukar det bli en vecka i NY eller i St. Tropez?

Seriöst, vad vill du med den här tråden?
Att alla ska sluta äta, med motiv av att DU inte behöver äta för att "öka och ha stora bröstmuskler", förståss backat utan bilder på vare sig dig nu eller innan du gav dig in på din mirakelmetod?

jag är övertygad, tror jag skippar kvällsmaten.:thumbup:

Har du förresten några fler tips? Typ stretcha för att få större muskler?

Mega_man1000
2008-02-10, 02:23
hur gammal är du?

Cerberus
2008-02-10, 02:44
javisst är det schenkenberg som e målet så behöver du inte äta mycket. För oss andra som inte vill krympa till hans storlek äter på.

Klein
2008-02-10, 03:39
Jag håller med trådskaparen om att fokusering på kost är kontraproduktiv för en normal tränande person. Att äta vad man är sugen på vid de tillfällen man är hungrig lär de flesta må bäst av och få bäst resultat av. Det är träningen som bör stå i fokus. Att äta efter träning är dock en självklar del av tränandet.

Sedan finns det ju så klart undantag, tex gravt överviktiga eller underviktiga personer som måste ändra sina vanor och fysiologiska set points och sådan anpassning kräver utan tvivel fokusering.

Whistler
2008-02-10, 04:05
Å andra sidan hamnar man inte på det här forumets tränings- och kostdel om man inte har ett intresse av att förbättra sig gentemot den gällande normen i avseende kost- och träningskunskap.

Självklart är forumets mer aktiva medlemmar påverkade och till viss del avtrubbade efter att ha läst så mycket om kost och träning, men likväl kvarstår faktumet att om man vill äta och träna som en "normal" individ och är nöjd där man är så kanske man ska hålla sig till Allmänt?

"Forumet för dig som tränar", absolut... Men jag läser det som "Forumet för dig som har intresse och vill utveckla din träning". Då krävs även en viss öppensinnlighet och förmåga att ta till sig fakta och erfarenheter som presenteras av mer kunniga och erfarna medlemmar.