Logga in

Visa fullständig version : Kaffe under diet?

Cissi
2003-05-14, 12:37
Kanske en riktigt korkad fråga, men "kan" man dricka kaffe under dieten om kaffet egentligen inte ska vara med? Å tuggummi då? Jag kanske är hysterisk men det är bara för att jag inte vet hur det funkar... :em:

King Grub
2003-05-14, 13:13
Vilken slags diet håller du på med? Om du inte kör några riktiga specialare där du inte får ha några insulinsvängningar alls skall det inte vara några som helst problem med vara sig kaffe eller tuggummi. Kaffe (utan grädde, förstås :D ) är kalorifritt, och stimulerar snarare fettförbränningen.

Action
2003-05-14, 13:47
Jag tuggar frenetiskt tuggummi under slutet av min diet.. Samt Fun Light. Märker ingen som helst skillnad.. Ligger då på ca

55E% Protein
31E% Kolhydrater
14E% Fett

2-2200 kalorier

Någon som vet om det skulle göra ngn skillnad (förbättrning) om jag inte tuggade tuggummi och drack Fun Light??

King Grub
2003-05-14, 13:48
Aspartam i Fun Light ger väl insulinpåslag, men tveksamt om det skulle göra synbara skillnader att låta bli. Och att tugga 1 bit tuggummi i 30 minuter förbrukar fler kalorier bara genom käkrörelserna än tuggummit innehåller. :D

Castro
2003-05-14, 13:51
Men om man suger på tuggummit da? ;)

Action
2003-05-14, 13:52
Originally posted by King Grub
Aspartam i Fun Light ger väl insulinpåslag, men tveksamt om det skulle göra synbara skillnader att låta bli. Och att tugga 1 bit tuggummi i 30 minuter förbrukar fler kalorier bara genom käkrörelserna än tuggummit innehåller. :D

Tuggummit känner jag till att man förbrukar kalorier under tiden... (Sen att det brukar bli 4-5 åt gången e ju en annan femma) Och insulinpåslaget av aspartam kan jag stå ut med... annars skulle det vara tungt för mig sista veckorna... :D

Bara o ösa på nästa gång också...

King Grub
2003-05-14, 13:52
Originally posted by Castro
Men om man suger på tuggummit da? ;)

Ja du, då har man fått i sig 2 kcal. 3499 tuggummin till så har du gått upp ett kilo.

Grahn
2003-05-14, 13:55
Tja kaffe har en temporärt negativ effekt på insulinkänsligheten så att dricka det med/innan kolhydratsrika måltider är väl ingen höjdare för glykogeninlagringen.

Grahn
2003-05-14, 13:56
Originally posted by King Grub

Ja du, då har man fått i sig 2 kcal. 3499 tuggummin till så har du gått upp ett kilo.

Iofs är kolhydraterna i tuggumit oftast sockeralkoholer och lite smått speciella såvitt jag vet.

Fast förstod att du skojjade :)

King Grub
2003-05-14, 14:39
Originally posted by Grahn

Iofs är kolhydraterna i tuggumit oftast sockeralkoholer och lite smått speciella såvitt jag vet.

Fast förstod att du skojjade :)

Sockeralkoholer? Vad är det för strunttuggummi? Här är det Hubba-Bubba som gäller.

greken
2003-05-14, 15:05
hur är det med Coca Cola Light Lemon då? går det att dricka? stämmer det att 1 dl = 1 kcal? då borde man kunna dricka det utan att få ångest =)

King Grub
2003-05-14, 15:12
Originally posted by greken
hur är det med Coca Cola Light Lemon då? går det att dricka? stämmer det att 1 dl = 1 kcal? då borde man kunna dricka det utan att få ångest =)

Om du får ångest av att dricka lightläsk är det nog dit huvud det är fel på, inte läsken. :smash: Varför skulle det inte stämma? Om det inte gjorde det skulle nog Coca-Cola få många stämningar på sig från bantare med ångest. :laugh:

Patte
2003-05-14, 15:26
Man bränner en jäkla massa kalorier om man dricker mycket FunLight eller Light Läsk eftersom att man måste springa till toaletten hela tiden :)