handdator

Visa fullständig version : Extremt törstig under viktnedgång?

baldrick
2008-02-09, 02:24
Nu är jag igång och kör ett jojo-varv igen.

Det har gått ganska bra och jag har tappat 12kg so far.

Varje gång jag går ner i vikt så blir jag sjuuuuukt törstig. Vad beror det på rent kemiskt? Jag pinkar typ 30 gånger på en dag och dricker enorma mängder. Har inte räknat i liter, men en gissning är upp mot 8-10 liter, när jag normalt sätt dricker typ 3-4 liter på en dag.

Vad är det som händer i kroppen med vattnet? Det drar ju rakt igenom.

lastbil
2008-02-09, 03:50
Lite svårt att svara på med den lilla informationen, kan ju vara olika orsaker..

Använder du något diet tillskott?
De flesta diet tillskott (altså inte måltidsersättare utan "burners") innehåller förutom ämnen som frisätter fettsyror/ökar fettomsättningen tex linolsyra, ALA, etc.
Så innehåller de även uppiggande medel tex koffein, taurine, mm. Och dessa ämnen är vätskedrivande, och om du nu brukar nån form av "fatburner" så kan ju detta vara orsaken du blir törstig hela tiden.

Eller så dricker du helt enkelt en hel del kaffe (koffein) vilket brukar vara populärt under deff, och det kan ju göra dig törstig, specellt i samband med cardio/morgonpromenader. Eller att kanske kaffet/koffeinet verkar starkare på dig under en diet på grund av en tom mage.

usch vad jag babblar.. aja, hoppas det var till nån hjälp :Virro

Alfred Nobel
2008-02-09, 09:58
Var försiktigt med salt i maten, det torkar ur en, salta måttligt och eller inget om du klarar av det.

Mellitus
2008-02-10, 17:38
Det du har är ju klassiska symptom på diabetes. Men jag är inte läkare så jag kan inte säga vad som händer med din kropp, det kan ju bero på nåt annat. Men jag skulle vara försiktig och göra en hälsokoll.

Pata
2008-02-11, 15:14
Det du har är ju klassiska symptom på diabetes. Men jag är inte läkare så jag kan inte säga vad som händer med din kropp, det kan ju bero på nåt annat. Men jag skulle vara försiktig och göra en hälsokoll.

+1