Visa fullständig version : Din personlighet?
Maharadja
2008-02-08, 13:34
Om ni skulle beskriva er själva i en enda mening,vad skulle ni då säga om er själva? :)
En länk om ni vill läsa och testa lite om olika slags personligheter, hur du är som person och dina starka/svaga sidor!
http://www.enneagrammet.se/Typbesk/9_types.asp
jag är nog närmast "hjälparen" på den listan iaf.. på både gott och ont.
principfast, generös, driven, hemlighetsfull, ansvarsfull, allsidig, självsäker
Lika bra att blanda och ge.
shut teh face
2008-02-08, 13:46
Fredsmäklaren
Iakttagaren skulle jag tro
Fredsmäklaren.. Stämmer bra.
Animalistic
2008-02-08, 14:01
Den godtrogne
ZirTiger
2008-02-08, 14:03
Snyggast, smartast och mest ödmjuk. ;)
Presteraren fick jag när jag läste.
Stämmer ganska bra, hårda krav på mig själv och styrs av min logik.
Svårt, entusiasten, utmanaren och skeptikern stämde alla ganska bra, jag är en komplex personlighet ^^
Jag tror sånt här kallas "feel good" sida.
Presteraren or Entusiasten
3an eller 9an, är inte riktigt säker..
Löjtnant Blank
2008-02-08, 15:44
"Supertalangen".
Presteraren – anpassningsbar, bäst, driven och imagemedveten
Enligt det där testet är jag Utmanaren.
Men det är ju inte som att man behöver den där sidan för att veta vem man är, heh.
Entusiasten, Reformatorn, Hjälparen.
Arrogant, otrevlig och elak.
Carolinew
2008-02-08, 16:28
8 Utmanaren självsäker, beslutsam, viljestark och konfronterande
stargate
2008-02-08, 16:32
mm varför ska man göra ett test för att veta hur man är som person:smash:
För att:
- folk är osäkra
- folk är nyfikna på vad andra tycker om dem
- folk är uttråkade
130kg finsk sisu
2008-02-08, 16:52
Ödmjuk, PRINCIPFAST, känslig, glad och fet
Jag förstår inte ens hur man kan vara annat än Presteraren!!*whistle* *gah!*
ramagoen
2008-02-08, 17:29
utmanaren
Andy.da.wohoo
2008-02-08, 17:32
Presteraren eller entusiasten tror jag.
För att:
- folk är osäkra
- folk är nyfikna på vad andra tycker om dem
- folk är uttråkade
Kan också vara
- För att man vill relatera sin personlighet till andra
- Förstå varför man reagerar på vissa saker eller personer
Jag tycker det är bra att känna sig själv, om det behövs enkelspårigt test för det vette tusan dock.
Verkade enl detta ligga vid presteraren/individualisten
Jag tycker det är bra att känna sig själv, om det behövs enkelspårigt test för det vette tusan dock.
Jag tycker också att det är bra att känna sig själv, men i min egen självsäkra värld så tror jag mig känna mig själv betydligt bättre än den absoluta merparten av alla som håller på med sånt här.
En person i min värld kan alltid utvecklas framåt och arbeta med de delar som bör/kan förbättras, dvs nästintill allt. Olika tester kan ge en hel del aha-upplevelser som får en att tänka till. Bara för att man är på ett visst sätt nu innebär inte att du är likadan om ett par år. Din sociala omgivning påverkar och det bästa är att du kan påverka dig själv me då krävs det att du har lite självinsikt. Olika tester samt kompetenta mentala coacher (bollplank) kan vara en hjälp längst med vägen. :thumbup:
Jag tycker också att det är bra att känna sig själv, men i min egen självsäkra värld så tror jag mig känna mig själv betydligt bättre än den absoluta merparten av alla som håller på med sånt här.
Många tror exakt som du men börjar man rota lite så finner man lite mer man inte visste. ;)
Nu kanske du har kommit långt i resan men resan pågår ju resten av ditt liv.
INTJ lr va d va enligt den gamla trådens skala:Virro
Men Ödmjuk, PRINCIPFAST, känslig, glad och fet samt Entusiasten, Reformatorn, Hjälparen lät väldigt likt kombinerat. ;)
Enkla test av den här typen kan faktiskt belysa sådant som man inte uppmärksammat tidigare men jag antar att du redan kört ett antal vändor med sådan här träning plus att du gjort saker som ställer lite mer krav än vardagen för det stora flertalet och då brukar man falla tillbaka på hur man verkligen är.
Här är facit:
1 Skaparn - principfast, målmedveten, kontrollerad och perfektionistisk
2 Allan - öppenhjärtig, generös, härsklysten och tillmötesgående
3 Sheo - anpassningsbar, bäst, driven och medveten om sitt intryck
4 Jwzrd - uttrycksfull, dramatisk, självupptagen och lynnig
5 Kwon - uppmärksam, påhittig, hemlighetsfull och isolerad
6 Mini - engagerad, ansvarsfull, ängslig och misstänksam
7 Slarti - spontan, allsidig, lättdistraherad och splittrad
8 Bärs - självsäker, beslutsam, viljestark och konfronterande
9 Tolika - mottaglig, lugnande, behaglig och självbelåten
Om ni skulle beskriva er själva i en enda mening,vad skulle ni då säga om er själva? :)
Ovanligt sinne för... petitesser ;)
http://i30.tinypic.com/rkzqxw.jpg
Inte min målning.
Jävligt svårt att ge en personlighet till sig själv då man har rätt svårt att uppfatta hur man själv är.
Bäst vore om någon kunde skriva åt en :)
Reformatorn - är mest lik mig!
Jag är en mix av alla 2-9.
Dvs lite av allt men inte nr 1, reformatorn!
Mina egenskaper.
Principfast, målmedveten, kontrollerad, självupptagen, uppmärksam, hemlighetsfull, ansvarsfull, självsäker, lugnande och behaglig.
ChrisDEFC
2008-02-09, 00:14
målmedveten, kontrollerad, perfektionistisk, självupptagen, hemlighetsfull, isolerad, engagerad, allsidig, splittrad, viljestark, lugnande och blyg.
hade jag kunnat plocka bort självupptagen, isolerad, splittrad och blyg så hade jag nog lyckats med det mesta =) men då hade det inte varit jag.
Edit: vi skrev ganska samtidigt sami och svarade ganska lika men jag hade inte sett din post när jag skrev mig heller, lite märkligt... båda vågar erkänna att vi är självupptagna åxå :) :/ hmm..
Mescreant
2008-02-09, 07:27
Trodde jag skulle vara skeptikern men blev iakttagaren.
moment22
2008-02-09, 11:46
Han som alltid säger det som ingen tror att jag kommer att säga.
Det är ganska mycket man kan lära sig av dylika test om man verkligen vill. Ganska bra bas att ta åt sig och bygga vidare på.
Finns även flera andra liknande system inom psykologi, men det underlättar att detta är på svenska.
Personlighetstypen är bara grunden.
Fatalist
2008-02-09, 12:24
Inte en enda typ stämmer in på mig. Presteraren och Utmanaren var närmast, men jag är varken ärelysten eller har kontrollbehov på människorna runt omkring mig.
Jag är nog en blandning mellan skeptikern och presteraren.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.