Visa fullständig version : Word template fråga!
Slartibartfast
2008-02-06, 14:52
Igår satt jag i timmar och filade på ett worddokument. Nu när jag har alla settings som jag vill ha dem så får jag veta att jag ska kopiera över allting till en template som har firmans oficiella sidhuvud (ett vanligt word doc.) När jag copypastar över allt som jag gjorde igår till templaten så far förståss alla mina inställningar åt helvete. *gah!*
Hur kopierar jag över mitt dokument till templaten så att inställningarna bibehålls?
Och nej, det går inte att kopiera över sidhuvudet.
Och den satans Jelp-funktionen är värdelös.
Varför går det inte att kopiera sidhuvudet?
Annars när man klistrar in så får man ju upp en liten ruta vid markören där man kan välja att matcha käll eller målformatering, spelar det någon roll?
Slartibartfast
2008-02-06, 15:12
Ok, nu fick jag fixat det efter en jävla massa Trial & Error. Redogörelse enligt önskemål.
Varför går det inte att kopiera sidhuvudet?
Det går att kopiera, men när man sparar och öppnar igen så far det åt helvete. Dokumenten är numrerade och det blir bara skit av dokumentID:n.
Annars när man klistrar in så får man ju upp en liten ruta vid markören där man kan välja att matcha käll eller målformatering, spelar det någon roll?
Huh? Har jag aldrig sett.
Kunde du inte kopiera templeten till ditt dokument istället? Hur löste du det?
Slartibartfast
2008-02-06, 16:08
Kunde du inte kopiera templeten till ditt dokument istället? Hur löste du det?
Det är samma sak.
Såhär gör man:
1. Man sparar den template som man ska använda som en dot. fil på hårddisken.
2. Man öppnar dot.filen och den öppnas som Dokument 1.
2. Välj: Tools-->Templates and Add-Ins.
3. Välj Attach och sök upp templaten som du sparat. Tryck på Organizer.
4. Dokument1 är till vänster och Normal.dot till höger. Välj Close File och sedan Open File för högra sidan. Sök reda på ditt worddokument som du vill använda (alltså det som du arbetat i timtal med)
5. Markera allting i höger kolumn och välj copy. Sedan Close för Organizern.
6. Öppna ditt dokument (Det du jobbat med i timmar) och kopiera allting. Klipp in i Dokument1.
Voila!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.