handdator

Visa fullständig version : Bygga muskler + deff!, Hur kombinera träning samt tillskott?

gabbah
2008-02-06, 10:44
En träningsdag ser ut så här (när jag inte slarvar med nåt!):

* kl 8.00-8.30 frukost: en kapsel ALA, en vitamintablett (X32 pro nånting), en normalstor matportion kyckling med ris.
* kl 11.00 en servering RAGE.
* kl 11.30 en servering Esa pro.
* kl 11.40 Träning har börjat. (av praktiska skäl/slöhet tas inte esan i gymmet). En timme träning. Under träning och efter: 90 gram fast carbs (maltodextrin).
* 13.30 en servering esa pro + ALA.
* 13:45 matportion kycklingklubba med ris.
* 16.00 en portion Protec, ev. ett äpple.
* 17.20 en kapsel ALA.
* 17.30 eller 18.00 matportion kycklingklubba med ris.
* 19.30 en servering protec, ibland bara 20 gram.
* 21.00 kycklingklubba med grönsaker.*
* 23:00 ibland tar jag en protec innan läggdags beroende på hur mätt jag är.

Kroppen har jag delat in i tre grupper (t ex ben ett pass, rygg och axlar ett annat). jag tränar måndag, tisdag, torsdag, fredag, och schemat är alltså rullande (då jag bara har tre olika pass att alternera mellan).

Så till frågan.
har lagt på mig lite runt midjan, samtidigt som jag är RIKTIGT nöjd med träningsresultaten i gymmet! smile.gif
Vill nu få bort midjan.
Har försökt med raska morgonpromenader innan frukost, men jag har inte ofta orkat upp, eller så har jag lagt mig för sent! När jag kört det så har jag tagit 20 gram protec för att "skydda" mot muskelförlust.
Har köpt therm-x energy för extra fettförbränning, men är inte helt klar på när jag ska ta detta för att inte motverka ALA och andra tillskott. Tänker på insulinkänslighet och så.
Jobbet är stillasittande, och kickboxningen går jag på väldigt sällan nu när jag gymmar hårt. har dock tagit upp dans (en timme, lagom fettförbrännande intensitet) en gång i veckan.
Är det värt att slita sig upp på morgonen för att få bort midjan, eller är det inte så stor skillnad mot t ex kvällspromenader? Då blir det iaf kanske gjort tänker jag!

Så i stort undrar jag hur jag bör anpassa mitt kosttillskottintag samt träning för deffning! Förslag?

*innan jag märkte att midjan tilltagit åt jag även ris vid denna måltid.

ArcTiC
2008-02-06, 10:47
MItt förslag är att du läser denna http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881