Visa fullständig version : Gymnasiet, boring!
Usch vad tråkigt skolan är. Jag som tyckte 7-9 var jobbigt, men första året på gymnasiet är ju hundra gånger värre. Först valde man en tråkig linje (el/data), sedan någon månad tillbaka började jag på industriprogrammet, lika tråkigt där.. Usch vad ska man göra, det enda som är roligt är att träna, skolan far åt *******!!!
Någon annan som har lika roligt som jag i skolan och vill dela med sig utav sina livs gåtor?
jag :( är så omotiverad och tycker det är så tråkigt att det inte finns.
Skulle valt byggistället..
The_RobRoy
2008-02-04, 14:30
Försök ha kul med klasskompisar och så iallafall, så det blir värt att gå dit. Att inte sköta gymnasiet i alla fall hyffsat tror jag dom flesta ångrar efteråt.
Visst det kanske är boring, men det är inte så jäkla kul att kliva upp tidigt varje morgon, släpa sig till jobbet. Stå och vända hamburgare hela dagen, göra rent fritösen och allmänt stressa. Släpa sig hem, slå sig ner i soffan helt slut efter en lång arbetsdag, flippa några kanaler på TVn och sen behöva gå och lägga sig för nästa arbetsdag.
Försök ha kul med klasskompisar och så iallafall, så det blir värt att gå dit. Att inte sköta gymnasiet i alla fall hyffsat tror jag dom flesta ångrar efteråt.
Visst det kanske är boring, men det är inte så jäkla kul att kliva upp tidigt varje morgon, släpa sig till jobbet. Stå och vända hamburgare hela dagen, göra rent fritösen och allmänt stressa. Släpa sig hem, slå sig ner i soffan helt slut efter en lång arbetsdag, flippa några kanaler på TVn och sen behöva gå och lägga sig för nästa arbetsdag.
Det enda som är kul med den linjen jag går nu är att mina klasskompisar är så jäklar roliga. Jag förstår att det kanske inte är så kul, men det är inte heller kul att gå en linje som man enbart är rolig för man har bra kompisar. Byta linje igen vore ju lika bra, bara det att varenda linje verkar otroligt tråkig. Sen kanske jobba med något som man tvingat sig 3 år igenom, det låter inte heller så kul.
stargate
2008-02-04, 14:38
Du skulle valt ett program med mer tjejer typ samhäll eller handel, då hade det genast blivit mer intressant för dig att gå till skolan:)
jag :( är så omotiverad och tycker det är så tråkigt att det inte finns.
Skulle valt byggistället..
Vad går du nu då?*flex*
Du skulle valt ett program med mer tjejer typ samhäll eller handel, då hade det genast blivit mer intressant för dig att gå till skolan:)
Haha jo det kan jag nog hålla med om, hehe:P
Kan det inte bli vad man gör det till? Vad är det som är så tråkigt?
Kan det inte bli vad man gör det till? Vad är det som är så tråkigt?
Tex industriprogrammet jag går på nu då. Jag trodde det skulle vara kul att stå vid maskiner osv. Men det var tråkigt. Det kvittar hur kul man har med kompisarna, tycker man det är tråkigt med det så är det ju tråkigt.
Gymnasiet är ju hur kul som helst när alla polare är precis lika oengagerade i skolan som en själv. Man kan ju hitta på vad man vill :)
Tex industriprogrammet jag går på nu då. Jag trodde det skulle vara kul att stå vid maskiner osv. Men det var tråkigt. Det kvittar hur kul man har med kompisarna, tycker man det är tråkigt med det så är det ju tråkigt.
Om du tycker att det suger att stå vid maskiner kanske det är dumt att gå en yrkesutbildning som leder till att du får stå vid maskiner? Gör något mer akademiskt då?
Finns ju alternativa karriärer som inte är beroende på en gymnasial utbildning. T. ex. droger eller WoW.
Scratch89
2008-02-04, 14:51
Gymnasiet var nog den roligaste skoltiden för mig. Välj något du är intresserad av istället.
The_RobRoy
2008-02-04, 14:52
Hur kan det vara så enormt tråkigt att stå vid en maskin? Lider du när du måste sitta på en buss och titta ut genom fönstret också? Varenda minut kan ju inte vara en berg och dalbane-resa. Pilla lite vid din maskin, snacka lite skit med några polare, pilla lite till, snacka lite mer skit, lektionen är slut, hur illa kan det vara?
Om jag gav dig precis vilket jobb som helst just nu, vad skulle du då ta för jobb? Vad är det som är kul?
1. Har du funderat på vad du vill göra i livet? Om inte, gör det, sen väger du fördelen med att gå ut gymnasiet mot nackdelarna.
2. Om du var less på skolan redan på högstadiet är det inte så konstigt att du är det på gymnasiet. Att sedan läsa ett program som åtminstone högst troligt leder frånvaroligan hjälper nog inte heller (det jag menar är att dina klasskamrater, trots att de är roliga, kanske inte riktigt motiverar dig till att ...motivera dig heller)
3. Inse att livet inte är en dans på rosor och att du får offra lite för att komma dit du vill.
Jag har börjat gilla skolan allt mer och mer, mycket annat än plugg med ju
Gymnasiet var nog den roligaste skoltiden för mig. Välj något du är intresserad av istället.
+1
Jag hade skitroligt i gymnasiet. Iaf ½ tvåan och trean när vi var ett stort tjejgäng som umgicks. Gick Samhäll/Samhäll i en klass där halva klassen läste Samhäll/Samhäll och andra halvan läste Samhäll/Språk. Vi hade bara två killar. Men lärarna var schyssta och gjorde det hela intressant med bra uppgifter. Vi hade inte alls många prov och en massa råplugg utan med arbeten och analyser. Det enda tråkiga var väl att det var så satans mycket skitsnack hela tiden, men vad förväntar man sig i en klass med 28 tjejer 16-18 år :smash:
Jag tror att mycket hänger på lärarna och hur de lägger upp undervisningen. Men sedan gäller det att läsa någonting som man är intresserad av eller ha roliga klasskamrater att umgås med.
Om du vantrivs så nu i ettan kanske det kan vara värt att gå om ett år och ha roligt i 3 år? Har en kompis som efter tvåan började om ettan. Hon gick samhäll/ekonomi och valde sedan estetiskt linje istället. Hon tar studenten nu i vår och är 87a. Men hon ångrar sig inte alls.
Hur kan det vara så enormt tråkigt att stå vid en maskin? Lider du när du måste sitta på en buss och titta ut genom fönstret också? Varenda minut kan ju inte vara en berg och dalbane-resa. Pilla lite vid din maskin, snacka lite skit med några polare, pilla lite till, snacka lite mer skit, lektionen är slut, hur illa kan det vara?
Om jag gav dig precis vilket jobb som helst just nu, vad skulle du då ta för jobb? Vad är det som är kul?
Jag vet inte varför det är så tråkigt. Om jag hade vetat vad som vore ett kul jobb, skulle jag ju inte skapa denna tråd. Jo precis stå att arbeta lite sen snacka skit med kompisarna, det är vad jag har gjort i flera månader, men fortfarande lika tråkigt. Dem säger ju att man ska välja linje efter vad man är intresserad av, finns det linje för nybörjar styrketränare?:P. Eller som jag var för 4 månader sedan, extremt beroende av WoW, som jag har slutat med.
+1
Om du vantrivs så nu i ettan kanske det kan vara värt att gå om ett år och ha roligt i 3 år? Har en kompis som efter tvåan började om ettan. Hon gick samhäll/ekonomi och valde sedan estetiskt linje istället. Hon tar studenten nu i vår och är 87a. Men hon ångrar sig inte alls.
Estetisk linje, kan vi inte skeppa iväg såna till folkhögskolorna istället? Så menlöst.
Ja jag är bitter.
1. Har du funderat på vad du vill göra i livet? Om inte, gör det, sen väger du fördelen med att gå ut gymnasiet mot nackdelarna.
2. Om du var less på skolan redan på högstadiet är det inte så konstigt att du är det på gymnasiet. Att sedan läsa ett program som åtminstone högst troligt leder frånvaroligan hjälper nog inte heller (det jag menar är att dina klasskamrater, trots att de är roliga, kanske inte riktigt motiverar dig till att ...motivera dig heller)
3. Inse att livet inte är en dans på rosor och att du får offra lite för att komma dit du vill.
Nr 1: Ja och jag vet inte vad jag vill göra med mitt liv.
Nr 2: Håller med dig där.
Nr 3: Det inser jag, men ganska svårt att komma dit man vill, när man inte vet vart man vill.
Fat tony
2008-02-04, 15:26
tycker att yrkesinrikting är i de flesta fallen mycket rolligare än de som inte är yrkeinriktade
Estetisk linje, kan vi inte skeppa iväg såna till folkhögskolorna istället? Så menlöst.
Ja jag är bitter.
Det spelar väl ingen roll om hon läser på gymnasiet eller på folkhögskolan?
Det spelar väl ingen roll om hon läser på gymnasiet eller på folkhögskolan?
Esteter förpestade min skola med sin jollriga uppsyn och "vi behöver inte göra några läxor för vi är så spejsade". "Vi är unika" wuäääähh.
Esteter förpestade min skola med sin jollriga uppsyn och "vi behöver inte göra några läxor för vi är så spejsade". "Vi är unika" wuäääähh.
Det betyder väl inte att alla är sådana? *slap*
Det betyder väl inte att alla är sådana? *slap*
Nä inte nödvändigtvis, bara 9 av 10 sådär.
Det stämde överlag inte på vår skola iallfall.
Hoppa av. Inte för att jag har gjort det... ''ÄNNU'' , MEN :D
Det stämde överlag inte på vår skola iallfall.
Du kanske var en kollaboratör. :MrT:
Sista året på gymnasiet var klart den roligaste tiden i mitt liv so far, nog för att skolan i sig sög men det vägdes upp tusenfallt av polarna
Du kanske var en kollaboratör. :MrT:
Antagligen. Jag vet att du har rätt i det du säger. Näst efter esteter kommer alla som går media-nånting och hamnar på konsum-nånting efter studenten.
Antagligen. Jag vet att du har rätt i det du säger. Näst efter esteter kommer alla som går media-nånting och hamnar på konsum-nånting efter studenten.
:laugh:
vill läsa, måste läsa komvux.. slutsats.. tråkigare att ens behöva söka komvux än att gå gymnasiet..
zeusden1
2008-02-04, 16:25
Gymnasiet är ju soft. Ettan kan man lätt glida igenom med VG eller bättre i de flesta ämnena. Jag tyckte 9an var svårare.
Läser sam
Kamma dig och ta dig i kragen!
Bättre och plugga som en häst än att skita i det för att sedan få ett skitjobb med skitlön.
Värsta med gymnasiet, iaf för mig, är att jag måste pendla ca 2h varje dag till och från skolan. Segt som fan är det!
Folk säger att det blir roligare i 2-3an. Det är väll för att man har mindre kurser och kurser som faktiskt har något med den inriktningen man har valt. Jag har valt samekonomi och vi ska börja med ekonomi i 2:an :<
Scratch89
2008-02-04, 18:33
Vadå mindre kurser i trean? Vi gick från 08.15 till 16.00 fyra dagar i veckan i trean. Den femte dagen slutade vi vid 2. (Det var en tisdag)
gymnasiet är utan tvekan den bästa tiden i mitt liv i alla fall. eller var. gick ut för 1,5 år sen, går på SU nu, mer opersoligare universitet får du leta efter. gymnasiet är guld kompis. bästa tiden i ditt liv, lovar dig. vem pluggade egentligen på gymnasiet? vem lyssnade på lärararna? ja gick ut med ett bra snitt ändå. gymnasiet var som ett fritidshem för mig. drog dit, åt mat, träffade polare, kollade på brudar som ännu inte förfallit sönder o samman, blir det bättre än så? nej
Vadå mindre kurser i trean? Vi gick från 08.15 till 16.00 fyra dagar i veckan i trean. Den femte dagen slutade vi vid 2. (Det var en tisdag)
jag gick i princip 8-16 1an till 3an, med undantag för ngn sovmorgon här o där, håller med, nästan mer kurser i trean
Scratch89
2008-02-04, 18:37
gymnasiet är guld kompis. bästa tiden i ditt liv, lovar dig. vem pluggade egentligen på gymnasiet? vem lyssnade på lärararna? ja gick ut med ett bra snitt ändå. gymnasiet var som ett fritidshem för mig. drog dit, åt mat, träffade polare, kollade på brudar som ännu inte förfallit sönder o samman, blir det bättre än så? nej
Jag kunde inte ha skrivit det bättre själv. :D
Jag kunde inte ha skrivit det bättre själv. :D
amen :hbang:
gymnasiet är utan tvekan den bästa tiden i mitt liv i alla fall. eller var. gick ut för 1,5 år sen, går på SU nu, mer opersoligare universitet får du leta efter. gymnasiet är guld kompis. bästa tiden i ditt liv, lovar dig. vem pluggade egentligen på gymnasiet? vem lyssnade på lärararna? ja gick ut med ett bra snitt ändå. gymnasiet var som ett fritidshem för mig. drog dit, åt mat, träffade polare, kollade på brudar som ännu inte förfallit sönder o samman, blir det bättre än så? nej
Om jag inte missminner mig så är du gammal Rudbeckselev?
Då delade vi iaf samma upplevelse ett par år, tog studenten nu i våras och jag kan bara hålla med dig.
Det är iaf vad jag har hört och sätt.
Mr.Cosybear
2008-02-04, 19:28
Jag säger bara lev livet under gymnasiet och ha kul, för det blir fan inte bättre efter det... Bästa tiden det någonsin, önskar bara man roat sig mer då :( *cry*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.