Visa fullständig version : Något du ångrar att du inte köpte?
Ångrar är kanske ett starkt ord, men jag syftar på något som du tänkte köpa sedan blev du snål/eknomisk/förståndig/oförståndig och lät bli. Nå? Vad har du INTE köpt...?
En jävla massa text ingen jävel orkar läsa:
Jag har 2 ½ sak. Ena är en pall i trä (ihålig trästubbe typ) som jag var för snål för, det andra är en stoor och härlig målning av Danka Jaworska (nej, googla inte på henne.. det enda man i åratal har fått upp är en småtrist litografi en kille försökt bli av med på olika annonssidor och resten är inte representativt för utställningen då jag blev betagen i hennes målningar). Hade jag köpt den hade jag inte haft mat el nöjen en månad. Men jag hade kunnat svälta eller låna mat eller nåt, för det stör när den skaver i tankarna.
Den halva grejen är "halv" för den var inte till salu. Senast jag frågade var iofs ett par år sedan. Den stod (står?) i en konstnärsmaterialbutik på storgatan i Örebro (tror det var ett thaimassageställe mittemot sist jag var där). Det är en skulptur av en häst som är trasig och dan men med riktig utstrålning. Står i skyltfönstret. Den var det första vänliga jag stötte på som nyanländ till örebro för tja.. 10 år sedan. Sen bodde jag i stan i ca 7 år, lika många gånger har jag regelbundet frågat om jag får köpa. Får inte. :(
Konstigt iaf att materiella ting kan dröja kvar så i sinnet. Im a material girl? :confused:
Alexlindgren
2008-02-03, 22:47
1. En YSL t-shirt på en outlet i Italien. 1000:-, ord. 2000:-. Aldrig sett ett plagg sitta så bra på mig och vara så snyggt.. i slutet av resan insåg jag att jag hade haft råd. Kul.
2. Fler Ericsson aktier när dom stod i 3:90... ZzzZzz
NiXPhoenix
2008-02-03, 22:54
En datorskärm som var asbillig förra veckan, ca 2000 mot 4500-5000 som den egentligen ska kosta.
Hade antagligen inte behållit den då det var flera saker som inte stämde, lite för liten yta, widescreen, ingen pivotfunktion (tror jag) men hade kunnat sälja den vidare med bra vinst om den nu inte fått bli sekundärskärm.
Så till viss del ångrar jag det, fast ändå inte. Om den nu hade haft pivotfunktion (att man kan rotera 90 grader) så har jag verkligen missat nåt skoj.
Jag skulle ha köpt en hemmabioreceiver för längesedan men velig som jag e blev det aldrig av och nu har de modellerna jag tittade på utgått. Finns nya modeller men de är snordyra :(
Annars är ja duktig på att köpa det jag behöver och vill ha.
Allt möjligt. Jag köper sällan saker, och om jag gör det har jag övervägt det i flera veckor först.
en Synth, Korg ms20, på pantbankens auktion. den var riktigt fin och gick för 5000:- någonting. utropspris var 200:- men jag blev för snål för att bjuda vidare när den började gå upp. jag hoppades att inte så många skulle bjuda....
Jag brukar vara bättre på att köpa saker som jag sedan ångrar men jag är för lat för att lämna tillbaka dem.
Men det finns en grej som jag är smått bitter på att jag inte köpte.
Det var något år sedan som O'niell hade en helt underbar väska som jag ville ha. Men den kostade runt 800 och som den snåla och fattiga student som jag var vägrade jag att lägga över 300 på en handväska. Jag gick ofta och klämde på denna väska på She Shop och var helt frälst. När jag sedan bestämt mig för att köpa väskan och istället äta mer billig mat i några månader så hade väskan utgått ur sortimentet och jag har inte lyckats hitta den på e-bay eller någonting.
Jag brukar vara bättre på att köpa saker som jag sedan ångrar men jag är för lat för att lämna tillbaka dem.
Men det finns en grej som jag är smått bitter på att jag inte köpte.
Det var något år sedan som O'niell hade en helt underbar väska som jag ville ha. Men den kostade runt 800 och som den snåla och fattiga student som jag var vägrade jag att lägga över 300 på en handväska. Jag gick ofta och klämde på denna väska på She Shop och var helt frälst. När jag sedan bestämt mig för att köpa väskan och istället äta mer billig mat i några månader så hade väskan utgått ur sortimentet och jag har inte lyckats hitta den på e-bay eller någonting.
Det där är ett praktexempel på vad jag menar.. varför kan man inte bara sluta vara lite förnuftig när man verkligen gillar något? *gah!* Istället går man och köper en kass ersättare. Lovar att tanken på väskan dyker upp då och då när du är ute och shoppar efter en ny.. i-landsproblem men störande.
Och en påminnelse om att ibland är det befogat att lägga pengar man eg inte har på något man VILL ha.
Tänkte köpa dubbla antalet av vad jag gjorde, surt i efterhand.
Det där är ett praktexempel på vad jag menar.. varför kan man inte bara sluta vara lite förnuftig när man verkligen gillar något? *gah!* Istället går man och köper en kass ersättare. Lovar att tanken på väskan dyker upp då och då när du är ute och shoppar efter en ny.. i-landsproblem men störande.
Och en påminnelse om att ibland är det befogat att lägga pengar man eg inte har på något man VILL ha.
Köpte en ful fakeskinnväska på Åhlens istället som jag använde i kanske..en vecka. Sedan hamnade en i högen med alla andra kassa billiga handväskor.
Min kusin har en liknande väska från Billabong, inte exakt, men det är samma typ av väska som jag har snott nu medan hon är i Mexico *cupid*
Bränna pengar is teh shit! Nu ska jag bränna pengar på en dator *drool*
Tricklev
2008-02-04, 00:21
Alexandra.
maaherra
2008-02-04, 00:23
Jag ångrar att jag inte köpte en till omgång på TogaToga i Ayia Napa.
Första jag tänkte när jag läste topic. DOOOHH *gah!*
Ondskapelsen
2008-02-04, 05:20
The Hawaii Chair!
Emil_Larsson
2008-02-04, 06:34
Ett par riktigt feta jeans som fanns i en total utförsäljning på Junkyard (Soptippen :D) dom hade kostar 1199kr, men om jag inte minns fel så sänktes som till 399kr.
Samt en nästan helt ny digitalkamera från en kompis. Han var i desperat behov av pengar och sålde den för 699kr (Han köpte den själv för 1999kr)
Den hade jag kanske haft idag och haft roligt med :(
En biljett till nyårskonserten i Wien, när jag var på Taizémöte i just Wien. Det skulle ha kostat mig typ hela reskassan, och det här var innan Visa-korten blev var mans egendom, så jag blev feg.
LadyInsane
2008-02-07, 21:53
Jag vill såååå gärna ha ett par nya kängor. Går på ca 1000kr och jag har redan ett par riktigt fina...gahh.. är rädd för att de skulle vara ett par som jag verkligen ångrar sedan. What 2 do?
Fredrik S
2008-02-07, 22:43
En villa på bymarken i Jönköping för 850 000kr under den ekonomiska krisen i början på 1990-talet.
Longshot
2008-02-20, 23:11
The Hawaii Chair!
+1
Jag som föll för reklamen direkt - attans!
E9_amg-Aos4
Tricklev
2008-02-20, 23:16
HAHAHAHAHAHAHAHA HAWAII CHAIR, HAHAHAHAHA, HUR FICK DOM ENS IDÈN SÅ LÅNGT
AHAHAHHAHAHA
Kan inte sluta
HAHAHAHA
HAHAHAHAHHAHA
... ett liv
Du kunde ha köpt ett liv och du slog inte till?
Får man fråga i vilken situtation du var i?
Ångrar lite att jag inte köpte mer kläder och skor när jag var i USA, så billigt som det var där.
Muahahaaaa!! ÄNTLIGEN!! Jag har just fyndat en tavla av Danka Jaworska! Som 1998 var värd 2000 kr, övriga tavlor från den utställningen har gått och blivit sjuuukt mkt dyrare (vissa mer ä 10 ggr mer) Litografier går nu på strax över 2000 kr.. Och jag köpte precis min oljemålning för 429 spänn! Helt SICK!! *drool* Nästan lite sugen på att få den värderad, men kommer aldrig i livet göra mig av med den.
Det var ingen av mina favoriter, men de är ju liksom.. tja, köpta - och den är ändå riktigt bra och i min smak, så just nu är jag sååå glad! Yaaayy! (har längtat sedan jag var 18 och stalkat hennes produktioner, gått på gallerier och dreglat..).
Nöjd! :D Trodde faktiskt inte att en materiell pryl skulle kunna göra mig så här glad! Materialist - javisst!!
Ångrar att jag inte köpte Bullens Audi.
Spartansk
2011-07-29, 11:33
En ascool prydnadskniv jag såg på en marknad i Kina. Detta var innan 9/11-attackerna, när man fick ta med sig knivar som handbagage.
En illröd skinnjacka jag såg i en second hand-affär. Den hade perfekt passform och såg ut som Tyler Durdens jacka i Fight Club, fast blodröd.
En påse pommes frites som jag vägrade köpa till en vrålhungrig tjej på McDonalds eftersom jag inte ville verka tofflig. Så här i efterhand verkade jag nog bara snål.
Annars ångrar jag väl mest grejer jag har köpt, det har blivit rätt mycket onödigt skit genom åren.
hangatyr
2011-07-29, 11:44
Inträdet till sultanens harem i Istanbul. Tyckte det var snålt av dem att det kostade extra att få gå in där, när man redan betalt inträde till slottsområdet. Så här i efterhand känns det rätt surt.
Muahahaaaa!! ÄNTLIGEN!! Jag har just fyndat en tavla av Danka Jaworska! Som 1998 var värd 2000 kr, övriga tavlor från den utställningen har gått och blivit sjuuukt mkt dyrare (vissa mer ä 10 ggr mer) Litografier går nu på strax över 2000 kr.. Och jag köpte precis min oljemålning för 429 spänn! Helt SICK!! *drool* Nästan lite sugen på att få den värderad, men kommer aldrig i livet göra mig av med den.
Det var ingen av mina favoriter, men de är ju liksom.. tja, köpta - och den är ändå riktigt bra och i min smak, så just nu är jag sååå glad! Yaaayy! (har längtat sedan jag var 18 och stalkat hennes produktioner, gått på gallerier och dreglat..).
Nöjd! :D Trodde faktiskt inte att en materiell pryl skulle kunna göra mig så här glad! Materialist - javisst!!PICS!
För att tillföra något.
SE när de var riktigt låga. HM för två år sen. Annars tror jag att jag mer ångrar vad jag köpt än tvärtom.
en boombox
8yvEYKRF5IA&ob=av3e
En skitsnygg brun klänning med vita prickar i chiffong som jag hittade på Vero Moda i Göteborg förra sommaren. Inte alls dyr, typ 400 spänn. Men jag tänkte "äh, den finns väl hemmave också!". It did not! *cry*
näh. Skulle kunna göra en lång lista med saker jag ångrar att jag köpte dock. :p
Impulsköpare *spy* :D
Ericsson B ligger runt 80kr nu.
När jag muckade från värnplikten funderade jag på att köpa Ericsson för alla mina sparpengar och muckarbidraget, för då kostade ericssonaktien under 10kr.
Fermenta
Astra i samband med någon av de sk skandalerna.
En lägenhet istället för hyresrätt för 12 år sedan.
Nog den snyggaste jacka jag någonsin sett på H&M. Den passade mig så sjukt jävla bra. Jag la inte undan den utan väntade en vecka, när jag kom tillbaka fanns den bara i small. Fan va snygg jag skulle varit, inte det träsktroll jag är nu.
..snål för, det andra är en stoor och härlig målning av Danka Jaworska (nej, googla inte på henne.. det enda man i åratal har fått upp är en småtrist litografi en kille försökt bli av med på olika annonssidor och resten är inte representativt för utställningen då jag blev betagen i hennes målningar).
Jag vet att det är ett tre år gammalt inlägg men: http://www.jaworska.se/
pragmatist
2011-07-29, 13:41
En bostadsrätt på Surbrunnsgatan som jag var med och bjöd på för 15 år sedan, men fegade ur. Där hade man kunnat tjäna en hacka. Det är väl det jag ångrar mest.
Jag köper väldigt ofta för snikiga modeller av saker, eftersom jag vill vara ekonomisk. Försöker lära mig att det är bättre att lägga ut lite till och få det jag faktiskt vill ha och att om något låter orimligt billigt så finns det alltid en hake.
En kanondyr, beige vaxad jacka för typ 2600kr, nedsatt ifrån 3800kr i köpenhamn. Skulle inte ens köpa en jacka, men provade den och älskade den. Köpte den inte eftersom jag var en snålbög. Detta var förra året, och den finns nu inte i sortimentet!
Ångrar mig jämt!
En biljett till nyårskonserten i Wien. Jag fegade ur eftersom det hade kostat typ hela reskassan; efteråt kunde jag konstatera att jag i alla fall inte hade shoppat något så jag hade kunnat göra det. Fail.
En biljett till nyårskonserten i Wien. Jag fegade ur eftersom det hade kostat typ hela reskassan; efteråt kunde jag konstatera att jag i alla fall inte hade shoppat något så jag hade kunnat göra det. Fail.
Ekar det här inne? :D
En biljett till nyårskonserten i Wien, när jag var på Taizémöte i just Wien. Det skulle ha kostat mig typ hela reskassan, och det här var innan Visa-korten blev var mans egendom, så jag blev feg.
Sådär är det när man börjar bli dement.
beckman88
2011-07-29, 15:04
Ett gymkort när jag var 12.
SnyggErkan
2011-07-29, 15:16
Den halva grejen är "halv" för den var inte till salu. Senast jag frågade var iofs ett par år sedan. Den stod (står?) i en konstnärsmaterialbutik på storgatan i Örebro (tror det var ett thaimassageställe mittemot sist jag var där). Det är en skulptur av en häst som är trasig och dan men med riktig utstrålning. Står i skyltfönstret. Den var det första vänliga jag stötte på som nyanländ till örebro för tja.. 10 år sedan. Sen bodde jag i stan i ca 7 år, lika många gånger har jag regelbundet frågat om jag får köpa. Får inte. :(
Konstigt iaf att materiella ting kan dröja kvar så i sinnet. Im a material girl? :confused:
Alla har sitt pris, bara att fortsätta bjuda högre. ;)
Men du ångrar dig än alltså? När var detta, om det nu var innan visa-korten (otänkbart)
Larsson85
2011-07-29, 16:07
Ericsson B ligger runt 80kr nu.
När jag muckade från värnplikten funderade jag på att köpa Ericsson för alla mina sparpengar och muckarbidraget, för då kostade ericssonaktien under 10kr.
Har du korrigerat kursen mot allt som har skett med aktien? Omvänd split osv.
Låter som om du borde gå på den :)
Ångrar just nu att jag inte köper USD för jag är rätt övertygad om att man kommer att tjäna pengar på att sälja av dem längre fram i tiden.
Gårdagens yranbiljett, senare på kvällen tappade jag bort 600 spänn så då är helgen förstörd.
Minimjölk
2011-07-29, 17:44
Alltså, ni som missat att köpa Ericsson behöver inte vara så ångerfulla. Grymt tråkig aktie att äga. Dessutom så har den som sagt splittats så att man numera har 5gånger färre andelar med 5 gånger högre värde. Dvs de 80kr den står i idag motsvarar snarare 16kr.
Fatalist
2011-07-29, 17:56
Ångrar att jag inte gick all in i LUMI när den stod under 8kr................ meningslöst att vara efterklok :)
mangemani
2011-07-29, 18:25
massvis med saker.
under uppväxten då spel och allt där till hade sina golden years och datorn och internet var på väg att födas så fanns det flera saker man hade chansen att köpa men gjorde det ej,antingen pga tveksamhet,ekonomin bara tillät en del eller man missade dem helt enkelt.
Att jag inte investerat i aktier och bostadsrätt.
eternallord
2011-07-29, 22:00
Den här jackan från Acne. ARGH!
http://nlyscandinavia.scene7.com/is/image/nlyscandinavia/658007-0014?$productLarge$
PALLA ATT JAG HITTADE JACKAN IDAG, men den fanns bara i l och var för liten!!!1111
Jag har svarare det omvända problemet, köper lätt saker jag ångrar och sedan inser att jag inte behöver eller ens använder. Nu på senare tid har jag dock blivit något mer tveksam till att köpa saker jag faktiskt inte behöver. Det är mycket jag vill ha, men som jag inte riktigt kan rättfärdiga.
Faktiskt ingenting jag ångrar att jag inte köpt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.