Visa fullständig version : vassleprotein- dumt att ta som mellanmål
Kurtfield
2003-05-13, 14:18
Hört att många tar proteindrinkar under dagen och på kvällen.
Är det vassleprotein då eller. Jag har nämligen hört att kroppen tar upp vassleprotein för snabbt.
Blir väl bara fett av det, om man inte tar det efter träning?
Själv tror jag att tonfisk e mkt bättre.
Nä du blir inte fet för att du tar vassle....
en kaseinbaserad proteinkälla är att föredra på kvällen då det är lämpligt att kroppen kan ta upp proteinet lååångsamt under hela natten. Så tex makrill, tonfisk, kesella lr liknande är bra.
Eller så kan du ta vasslet ihop med något fett som gör att de blir långsammare....
Lopezzo
GhostFace
2003-05-13, 16:08
Men tar du vassle i samband med fett så kommer inte heller allt vassle att tas upp.
Åtminstone det är vad King Grub skrev. Och hans ord är min lag hahaha ;)
:D
King Grub
2003-05-13, 16:18
Originally posted by GhostFace
Men tar du vassle i samband med fett så kommer inte heller allt vassle att tas upp.
Åtminstone det är vad King Grub skrev. Och hans ord är min lag hahaha ;)
:D
Ummm.... Det skulle jag gärna vilja att du letade upp var jag skrev någonstans. Jag skrev att fettet saktade ner upptaget. Hoppas jag i alla fall. Annars hade jag nattmössan på mig.
GhostFace
2003-05-13, 17:54
Originally posted by King Grub
Ummm.... Det skulle jag gärna vilja att du letade upp var jag skrev någonstans. Jag skrev att fettet saktade ner upptaget. Hoppas jag i alla fall. Annars hade jag nattmössan på mig.
Jajamensan
Gäller allt protein. Aminosyreutsöndringen saktas ner om du äter fett tillsammans med det. Därför kan det kanske vara en bra idé att låta efterträningsmålet vara fettfritt.
Och visst kanske det inte gäller allt, hrrmmm...får vara mera noggrann med vad jag skriver.
Jag ber om lite ursäkt.....?
tråden (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=10709&highlight=vassle)
King Grub
2003-05-13, 18:11
Jamen... Där skrev jag väl inte att inte allt protein tas upp, utan bara att upptaget saktas ner?
GhostFace
2003-05-13, 18:41
Nej se det var det ju inte heller............
Blodsockerfall är inte att leka med före matintag.
Vet inte var jag får alla idéer ifrån ???
LoL
:eek:
Kurtfield
2003-05-14, 10:16
tack hurni!
då fick jag det utrett.
Bra svar!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.