CoKEmaN
2008-02-03, 11:35
Kycklingfilé inlindad i bacon
Ingredienser
400g Kycklinfilé (2 filéer)
140g Bacon
50gram färskost
salt&peppar
Se till att filéerna är helt tinade (jag missade den biten första gången)
Skär ett djupt snitt längs med filén, men inte rakt igenom.
Fyll snittet med 25gram färskost per filé. (jag använde cantadou färskost, vitlök&örter, kan antagligen bytas mot något smalare alternativ, eller någon annan krydda.)
Krydda med salt och peppar.
Linda bacon runt filén och fäst med tandpetare. (i brist på tandpetare ta tändsticka som du tar bort svaveltoppen ifrån, o sen vässar du den med nån kniv.. egen erfarenhet *whistle* )
Stek! använd inget matfett.
Servera med valfritt tillbehör.
(ca) Näringsinnehåll:
4021 kJ, 960 kcal
Protein: 114g
Fett: 66,5g
Kolhydrater: 1,5g
Antagligen den godaste kyckling jag ätit. Men ni kan ju passa er och inte äta upp båda, som jag gjorde, o sen ett halvt kilo potatis till det.. Nu när jag räknade på näringsinnehållet så blev jag ju inte såååå glad. Jag måste nog dra ner på maten. ~1400kcal på ett mål mat är inte opti.
Ingredienser
400g Kycklinfilé (2 filéer)
140g Bacon
50gram färskost
salt&peppar
Se till att filéerna är helt tinade (jag missade den biten första gången)
Skär ett djupt snitt längs med filén, men inte rakt igenom.
Fyll snittet med 25gram färskost per filé. (jag använde cantadou färskost, vitlök&örter, kan antagligen bytas mot något smalare alternativ, eller någon annan krydda.)
Krydda med salt och peppar.
Linda bacon runt filén och fäst med tandpetare. (i brist på tandpetare ta tändsticka som du tar bort svaveltoppen ifrån, o sen vässar du den med nån kniv.. egen erfarenhet *whistle* )
Stek! använd inget matfett.
Servera med valfritt tillbehör.
(ca) Näringsinnehåll:
4021 kJ, 960 kcal
Protein: 114g
Fett: 66,5g
Kolhydrater: 1,5g
Antagligen den godaste kyckling jag ätit. Men ni kan ju passa er och inte äta upp båda, som jag gjorde, o sen ett halvt kilo potatis till det.. Nu när jag räknade på näringsinnehållet så blev jag ju inte såååå glad. Jag måste nog dra ner på maten. ~1400kcal på ett mål mat är inte opti.