handdator

Visa fullständig version : Blanda kosttillskott med varandra

vivace
2008-02-03, 05:24
Hej , jag undrar en sak . Är det farligt att blanda kreatin och Viktökningspulver ? Alltså jag menar inte att jag tänker blanda det men ni fattar ...

- Dalblads Kreatin
- GAINER EXPLOSION

Är det något mer jag behöver tänka på gällande kreatin? *flex*

Whistler
2008-02-03, 05:33
Kreatin (kreatin monohydrat) kan med fördel blandas med gainer. Kreatinet tas upp bättre av kroppen om intaget sker ihop med kolhydrater (gainer är protein och snabba kolhydrater blandade).

Jag tycker dock inte du ska ha en färdig blandning, det är ju inte kul om du vill ta en gainer utan kreatin och då bara har en hel påse färdigblandat. Om du t ex ska ha en tesked kreatin efter träning tycker jag du skickar i den i samma shaker som gainern och sveper direkt efter träningen. Tänk dock på att dricka mycket vatten!

vivace
2008-02-03, 05:44
Kreatin (kreatin monohydrat) kan med fördel blandas med gainer. Kreatinet tas upp bättre av kroppen om intaget sker ihop med kolhydrater (gainer är protein och snabba kolhydrater blandade).

Jag tycker dock inte du ska ha en färdig blandning, det är ju inte kul om du vill ta en gainer utan kreatin och då bara har en hel påse färdigblandat. Om du t ex ska ha en tesked kreatin efter träning tycker jag du skickar i den i samma shaker som gainern och sveper direkt efter träningen. Tänk dock på att dricka mycket vatten!

Nej det är ingen färdig blandning :) Okej , så om vi säger att jag slänger i kreatinet i samma shaker som Gainern så ger det ingen negativ effekt?

Sen undrar jag även lite när man ska inta kreatinet (innan eller efter träningspasset) , har hört så många olika svar på den frågan. ;)

Whistler
2008-02-03, 06:07
Efter passet tillsammans med snabba kolhydrater ger bäst upptag.

Som jag sade så ger det inte några negativa effekter, utan till och med positiva att ta dem ihop.

Det finns en hel del trådar på forumet om kreatin och dess olika teorier och studier. Sök och du skall finna. Allt som King Grub skrivit är bra utgångspunkt.

Martinl
2008-02-03, 14:42
Tänkte höra, om man dricker en gainer efter träningen, kan det vara bra att dricka upp gainern relativt långsamt under typ 10 minuter eller så för att det ska tas upp lättare? Rent spontant tycker jag att det inte borde vara så då allt lär väl tas upp tids nog och inte spela någon roll om man köra in mycket på en gång eller långsamt. Men när jag var i USA och köpte en gainer där så stod det att man bör dricka upp den under 15 minuter för att det ska tas upp bättre. Tänkte bara höra med kollo.

Whistler
2008-02-03, 15:13
Ju mer vätska som tillförs under en given tidsperiod desto snabbare är upptaget.

Det snabba proteinet (vassle) och de snabba kolhydraterna (maltodextrin) i gainers är gjorda just för så snabbt intag som möjligt. Du bör alltså dra i dig alltihop på samma gång. :)

vivace
2008-02-03, 16:38
Efter passet tillsammans med snabba kolhydrater ger bäst upptag.

Som jag sade så ger det inte några negativa effekter, utan till och med positiva att ta dem ihop.

Det finns en hel del trådar på forumet om kreatin och dess olika teorier och studier. Sök och du skall finna. Allt som King Grub skrivit är bra utgångspunkt.

Okej tack så mycket för hjälpen :)