handdator

Visa fullständig version : 95kg- 78 - 93 på ett halvår, deff?

Solve
2008-02-02, 20:57
Hej, hade bara lite tråååkigt så tänkte göra en tråd om min viktnedgång o påväg uppåt (dock bara gått ett halvår så ha förvänta er inget superresultat när ni klickar på länkarna) (; kanske även kan ge lite motevation till nån också

När allting började, 95kg
http://img141.imageshack.us/my.php?image=dsc00496sw3.jpg

Efter någon månads ihärdigt löpande och fotbollsspelande med kompisar med väldigt sträng diet 78kg
http://img98.imageshack.us/my.php?image=dsc00583xb9.jpg

Dit gick de rätt fort, ganska snabb nedgång faktiskt men tappade nog massor av muskler och styrka, hade inte ens tänkt på o börja gymma då så körde bara på.

Jag sprang väldigt mycket, nästan alla dagar i veckan, i början kom jag knappt runt 2.5km spåret *cry* men efter några månader (3-4 kanke även med gym då) lyckades jag springa 5km på 17 58 som jag ser som en mycket bra tid *whistle* =
4månader 83kg?
http://img170.imageshack.us/my.php?image=dsc00774ya9.jpg
såg ut något såntdär då efter 3-4månader

6-7månader IDAG! 92.5kg
http://img152.imageshack.us/my.php?image=dsc00833mf1.jpg
Rätt fet med tycker armarna växt på väldigt bra men behöver deffabort några kilo, känner mej väldigt fet. ungefär hur mycke tror ni för att komma till rutorna, behöver inte alls va stenhård bara lätt synliga rutor...

Kommentarer uppskattas.

Mvh Sölve, kolla gärna in journalen för stats osv.

tobbo
2008-02-02, 21:03
Tror du kan behöva deffa mycket mer än du tror för att få synliga rutor och jag förmodar att du menar i avslappnat läge?

Men helt klart bra viktner-uppgång :thumbup:

Solve
2008-02-02, 21:27
Tror du kan behöva deffa mycket mer än du tror för att få synliga rutor och jag förmodar att du menar i avslappnat läge?

Men helt klart bra viktner-uppgång :thumbup:

jepp blir nog så men tänkte skalabort 5-8kg får nog lite mer konturer då, eller vad tycker ni?

Raggis
2008-02-02, 21:46
Tror inte 5-8kg räcker. Man allt är individuellt. Bra viktnedgång f.ö!

Åke
2008-02-03, 03:44
Man ser ju jättestor skilland från den första och 3dje bilden:thumbup:
10kg, det fixar du lätt så bra som det här såg ut.;)

scream
2008-02-03, 13:58
Kul att se folk som lyckas :) Tack för bra motivation! :D

Animalistic
2008-02-03, 16:16
man underskattar alltid hur mycket det krävs :P men räkna med 10-15kg skulle jag tippa på. beroende på hårdhet

CalleP
2008-02-03, 16:36
Tycker det ser ut som du har lagt på dig mycket muskler :)
Det ser bra ut

X-ecuter
2008-02-03, 16:53
vill bara lägga in mina funderingar osv om din kommande viktnedgång då...

själv ligger jag på ganska högt BF just nu... dock kanske 5% mindre än dig lr nått då jag har markeringar osv för magmusklerna osvosv... men jag skulle tro att för att få fin definerad mage i avslappnat läge skulle jag få kapa närmar 10kg ( kanske mer ? har ingen bild o visa ) vilket betyder att jag skulle tro att du minst skulle behöva skala bort 10kg fett... räkna även in annan förlust såsom viss muskelvikt osv så kan man behöva gå ner sig en bit i den formen du ligger inne med nu, men satsa på 5-8kg först och gå vidare efter det :thumbup:

// X

Anonym112
2008-02-03, 18:36
Hur lång är du?

För att ha rutor i avslappnat läge så räkna med att du får hoppa ner till 70-75kg, dvs kring 20kg's viktnedgång.

Lycka till :thumbup:

Solve
2008-02-03, 18:48
jag är 190lång :P väger 92.5kg nu

Tack för kommentarerna... men är inte ute efter dom enormt synliga rutorna bara så att man kan få lite konturer på skiten (iaaf när man spänner, gärna lite utan också) vill satsa på o bli mycke större innan ja kör någon 8% bf deff

:) börjar med ´´deffen´´ eller va man ska säga 1mars iaf i hopp om o få lite mer results nu...

U-turn
2008-02-03, 21:08
Du hade inga synliga magmuskler på bilden där du väger 78, så du måste säkert gå ner ännu mer.
Lite konstigt med tanke på din längd, du får helt enkelt träna magen ordentligt och gå ner iallafall 10-15 kg, så kommer dom säkert synas.

Solve
2008-02-03, 21:13
Du hade inga synliga magmuskler på bilden där du väger 78, så du måste säkert gå ner ännu mer.
Lite konstigt med tanke på din längd, du får helt enkelt träna magen ordentligt och gå ner iallafall 10-15 kg, så kommer dom säkert synas.

mm :smash: men har tränat magen rätt hårt sen dess, då hade jag knappt gjort en situp
hoppas de finns mer där under nu känns iaf så och i vissa konstiga vinklar man kan faktiskt med lite fantasi se ett 6pack eller iaf 4 :P

U-turn
2008-02-03, 21:16
mm :smash: men har tränat magen rätt hårt sen dess, då hade jag knappt gjort en situp
hoppas de finns mer där under nu känns iaf så och i vissa konstiga vinklar man kan faktiskt med lite fantasi se ett 6pack eller iaf 4 :P

:smash: vad?

Solve
2008-02-03, 22:18
:smash: vad?

vet inte gillar bara den smylin :D ta det som att ja tyckte du var typ dum :P

Åke
2008-02-04, 10:04
Det är ju oxå olika från person till person vilket bf som man kan ha för att rutorna ska synas, beroende på var du lägger fettet. Jag och en kompis mätte våra bf, jag hade 14, han nästan 15, hans rutor syntes inte men mina gjorde, (avararen). Jag lägger mycket på underkroppen, han mer på överkroppen. (Menade bild 1 och bild 4 i mitt förra post). Knappt 0,5kg viktnedgång fram till början juni kommer ju ge mkt mer konturer plus alla fördelar med tappad vikt t ex lättare löpning, högre hopp, möjligheten till att göra chins (om du inte redan kan det) osv. De kommer bli skitbra:thumbup:

U-turn
2008-02-04, 13:09
vet inte gillar bara den smylin :D ta det som att ja tyckte du var typ dum :P

Du är ju jättesmart om du inte tål nån annans åsikt, det var ju därför du starta tråden, panna *screwy*