handdator

Visa fullständig version : Normal dagskost.

KlenÅful
2008-02-02, 19:39
Hej,

jag är ny på forumet och är inte speciellt bildad när det kommer till kostlära, därför lägger jag upp en post här för att få lite tips och tankar om min kost (tips kan handla om; tidpunkter jag äter, vid hur många tillfällen jag äter, mängden jag äter, variation, anything...)

Mål med träningen: Jag vill bli bastant/grov, inte deffad men inte fet. Bara en grov muskulös kropp, "skogshuggarkropp".

Kroppsstats:
Ålder: 19
Längd: 185
Vikt: 96 pissad på morgonen (bulkad, ca 20% BF (tror jag) )

Så här ser min dag ut träningsvis:
Måndag: Cykla 2mil, boxning 1h, styrketräning
Tisdag: Cykla 1mil, Styrketräning
Onsdag: Cykla 2mil, boxning(fys) 1h
Torsdag: Cykla 1mil, styrketräning
Fredag: Cykla 1mil, styrketräning
Lör/Sönd - Vila

Så hur ser en dag ut matvis:
8:00
Frukost:2x mackor med ost på, Lite drygt 4dl vanlig fil med keso, müsli/start till, 3 dl apelsinjuice.

10:00
4x mackor med leverpastej och gurka eller ost på.

12:00
Skolmat

Alt.
Om jag är hemma - pasta eller ris med ägg, bacon eller köttfärs. (alltid en proppfull "vanlig" tallrik)

14:00
I skolan - Drickyoug. 4dl.

Alt.
Om hemma, lunch nr2 (samma mattyp som lunch nr1)

15:30
Ytterligare 4ld fil och Mü eller Start.

18:30
Vanlig husmanskost, full tallrik + lite till.

00:00
(skräpmatsmål) Max eller korv.

00:00+
Precis innan jag går och lägger mig äter jag ett sista fil och Mü eller Startmål.

Tack i förhand! Jävligt trevligt forum i övrigt!

KlenÅful
2008-02-02, 19:48
Missade ett mål vid 21:00 - det är ett andra kvällsmål, dvs rester av 18:30 målet.

Sverker
2008-02-03, 07:52
Svaret på dina frågor blir att du får skaffa dig grunden först innan du reser upp väggarna och lägger taket.

Du kan säkert få massor av tips och hjälp på Kolozzeum men vet du inte vad du ska använda kunskapen till...så blir det pankaka av alltihop och dina resultat blir därefter.

Läs King Grubs deffguid. Den täcker allt:thumbup: Inte bara viktnedgång utan också allt du behöver veta för att hålla vikten eller lägga på dig muskelmassa.

Låna hem böcker om träning och näringslära så blir det ännu lätare att hänga med i trådarna här.

Scratch89
2008-02-03, 21:04
Du äter rejält med mat. Det är bra. Vettiga grejer också, ännu bättre. Vad mer kan man säga?