handdator

Visa fullständig version : Trevliga studieplatser i Stockholm, behöver tips.

Farzan
2008-02-02, 12:18
Hej allihopa!
Jag sitter och studerar jämt och ständigt men jag hatar att läsa hemma. Det känns som pesten. Därför brukar jag alltid gå läsa i bibliotek eller cafén men saken är att jag brukar läsa om natten och om helgerna finns det inga fina cafén eller bibliotek som har öppet. Allting fram tills klockan tio eller mer skulle vara underbart. Det behöver inte nödvändigtvis vara just cafén eller bibliotek, allt går bra. tyvärr kan jag inte läsa i universiteten då jag inte kommer in innan hösten.

Så, några som kan tipsa om trevliga platser i stockholmstrakten?

Cilia
2008-02-02, 12:23
När jag var trött på biblan ute på SU så satt jag på Stadsbiblioteket. Vet inte hur länge dom har öppet.

Många som sitter länge på Waynes på Götgatan med.
Sommartid går alla parker bra att studera i.

Centralen har jag aldrig provat

Torwald
2008-02-02, 12:50
Stadsbiblioteket stänger för tidigt, men där är relativt tyst i alla fall. Man kommer inte in på studentpalatset om man inte är student va?

Pez
2008-02-02, 13:02
Hej allihopa!
Jag sitter och studerar jämt och ständigt men jag hatar att läsa hemma. Det känns som pesten. Därför brukar jag alltid gå läsa i bibliotek eller cafén men saken är att jag brukar läsa om natten och om helgerna finns det inga fina cafén eller bibliotek som har öppet. Allting fram tills klockan tio eller mer skulle vara underbart. Det behöver inte nödvändigtvis vara just cafén eller bibliotek, allt går bra. tyvärr kan jag inte läsa i universiteten då jag inte kommer in innan hösten.

Så, några som kan tipsa om trevliga platser i stockholmstrakten?

Varför kan du inte läsa i bibblan på SU?
Man behöver inte vara student för att vistas där. Låna böcker, boka grupprum etc javisst - men inte för att sitta och läsa.

Pepparkakssmurfen
2008-02-02, 13:10
Varför trivs du inte med att studera hemma?