handdator

Visa fullständig version : Lördagstablån på TV3: om Gregg Valentino

AnderssoN
2008-02-02, 01:34
Om någon har tråkigt kl 01.30 natten mot söndag så bjuder TV3 på
en dokumentär om Valentino. Smårolig tablåtext faktiskt:

Brittisk dokumentär från 2002. Gregg Valention har världens officiellt
största biceps, de är fantastiska 69 centimeter i diameter. Gregg erkänner
öppet att han använder sig av steroider, en bekännelse som inte bara skakat
bodybuildarsamfundet, men också väckt oro för hans hälsa. En gång pumpade
han sina armar så fulla med starka steroider att hanns vänstra muskel
utvecklade blodansamlingar och tillslut sprack den. Denna dokumentär lyfter
av locket på bodybuildarvärldens tabun. De har tigigare varit mycket förtegna
om användandet av droger för att uppnå de fysiska attribut som syns på
tävlingar. Filmen visar hur långt vissa personer är villiga att gå för att få tag i
de droger de behöver och vilka risker de tar.

RTB
2008-02-02, 01:45
Väldigt trevligt när han gröper ur biceps i handfatet*screwy*

Annars rätt underhållande:Virro

tp_88
2008-02-02, 01:47
Det kan mycket väl vara den sämsta programinfon ever. :D

regus
2008-02-02, 01:49
Jag hatar när dom blandar ihop steroider med synthol.:)

spange
2008-02-02, 10:37

+1 pumpar armarna fulla med steoider..jo tjena:D

Jorgen
2008-02-02, 11:00

Hur många vet vad synthol är? Hur många vet vad steroider är? Vilket är lättast att relatera till?
Har inte Greg missbrukat steroider?

Jorgen
2008-02-02, 11:00
+1 pumpar armarna fulla med steoider..jo tjena:D

Ja?

Yankeee
2008-02-02, 11:03
Hur många vet vad synthol är? Hur många vet vad steroider är? Vilket är lättast att relatera till?
Har inte Greg missbrukat steroider?

Va? Att folk inte är insatta innebär inte att man kan komma undan med fel. Fel är fel, oavsett.

Yankeee
2008-02-02, 11:03
Ja?

Är synthol en steroid?

spange
2008-02-02, 11:11
Ja?

eh, ja det är väl inte direkt en betydelselös skillnad mellan sterioder och synthol, klart man reagerar på en sån felskrivning, jag gör iallafall:)

mystic[-_-]
2008-02-02, 11:13
eh, ja det är väl inte direkt en betydelselös skillnad mellan sterioder och synthol, klart man reagerar på en sån felskrivning, jag gör iallafall:)

Det är inte ovanligt att spruta in steroider för en lokal inflamation i exempelvis baksida axlar/biceps.

skaparn
2008-02-02, 11:21
Egentligen så gör ju Gregg helt rätt. Precis som i reklamen för lokalt verkande smärtstillande: varför behandla hela kroppen när det bara är armarna man vill få att växa?

spange
2008-02-02, 11:25
;2796087']Det är inte ovanligt att spruta in steroider för en lokal inflamation i exempelvis baksida axlar/biceps.

okej, det visste jag inte. varför spruta in steroider?, tycker att rätt många substanser skulle kunna ge samma inflammatoriska effekt, helst när det bara är tillfälligt som jag har fattat det? men i greggs fall kan man väl vara rätt säker på att det är synthol?, och isf så är det fortfarande fel på programinfon, då den beskriver bl. a en händelse orsakad av synthol inte steroider.
nu har jag drygat klart mig i denna tråd..

mystic[-_-]
2008-02-02, 11:26
okej, det visste jag inte. varför spruta in steroider?, tycker att rätt många substanser skulle kunna ge samma inflammatoriska effekt, helst när det bara är tillfälligt som jag har fattat det? men i greggs fall kan man väl vara rätt säker på att det är synthol?, och isf så är det fortfarande fel på programinfon, då den beskriver bl. a en händelse orsakad av synthol inte steroider.
nu har jag drygat klart mig i denna tråd..

I hans fall är det synthol :D

King Grub
2008-02-02, 11:28
Det är Synthol i Greggs armar, även om han själv hävdar (hävdade?) att han bara gjort steroid site-injections. Men båda sakerna och många andra läkemedel o droger lär cirkulera fritt i den kroppen.

Jorgen
2008-02-02, 11:51
Va? Att folk inte är insatta innebär inte att man kan komma undan med fel. Fel är fel, oavsett.
Vad säger att han inte siteinjectat steroider då? Också.
Är synthol en steroid?
Nej, vem har påstått det?

Vad säger att han inte siteinjectat steroider då?

Yankeee
2008-02-02, 11:56
Vad säger att han inte siteinjectat steroider då? Också.

Nej, vem har påstått det?

Vad säger att han inte siteinjectat steroider då?

Greg Valentino är känd för att ha tryckt in mängder med synthol i musklerna. Vad han sedan har gjort och inte har gjort är inte intressant i det här sammanhanget.

Hur som var det ditt påstående om att det var ok att komma med felaktigheter för att random svenne inte hade fattat om man berättade sanningen som jag opponerade mig emot.

Greg
2008-02-02, 13:53
Han hävdar ju själv, bestämt, att det inte är synthol.

Han nämner ett bevis, hans armar minskade inte så mycket under hans fängelsevistelse, synthol är väl i kroppen i ett par dagar?

Om han har erkänt till att ta steroider, köpa steroider, sälja steroider och andra droger varför kan han inte erkänna om Synthol?

Jag själv vetifan, och det är väl löjligt att ens diskutera en sådan sak.

De nämnde i tablån att han hade pumpat in massa steroider i armarna, vilket han själv säger att han gjort. Jag ser inget problem i tablån.

erks
2008-02-02, 14:00
69 cm i DIAMETER?! Måste väl vara 69 cm i omkrets?

tp_88
2008-02-02, 14:02
69 cm i DIAMETER?! Måste väl vara 69 cm i omkrets?
Nej, diameter. Texten är teh shitz00r!! :hbang:

Coldsmith
2008-02-02, 14:43
Han hävdar ju själv, bestämt, att det inte är synthol.

Han nämner ett bevis, hans armar minskade inte så mycket under hans fängelsevistelse, synthol är väl i kroppen i ett par dagar?

Om han har erkänt till att ta steroider, köpa steroider, sälja steroider och andra droger varför kan han inte erkänna om Synthol?

Jag själv vetifan, och det är väl löjligt att ens diskutera en sådan sak.

De nämnde i tablån att han hade pumpat in massa steroider i armarna, vilket han själv säger att han gjort. Jag ser inget problem i tablån.

Snarare tvärtom, steroider stannar inte så länge i kroppen, synthol stannar förplåstrat länge. LÄNGE

så att armarna inte minskade är ett bevis på att det ÄR synthol

Jorgen
2008-02-02, 16:29
Greg Valentino är känd för att ha tryckt in mängder med synthol i musklerna. Vad han sedan har gjort och inte har gjort är inte intressant i det här sammanhanget.

Hur som var det ditt påstående om att det var ok att komma med felaktigheter för att random svenne inte hade fattat om man berättade sanningen som jag opponerade mig emot.

Så du vet alltså att Gregmannen aldrig tryckt steroider i sina armar? Har han det så är inte texten felaktig. Det är kanske inte hela sanningen, men inte fel för det. :)

Yankeee
2008-02-02, 16:48
Så du vet alltså att Gregmannen aldrig tryckt steroider i sina armar? Har han det så är inte texten felaktig. Det är kanske inte hela sanningen, men inte fel för det. :)

I texten står det att armen sprack efter att han pumpade steroider i den.

Post hoc ergo propter hoc, är allt jag säger.

fat_joe
2008-02-02, 17:30
Har han endast sagt att han tryckt steroider, och i dokumentären så näms väl inget om hans synthol användande?

Så tv-tablån stämmer väl egentligen överens med det som är med i dokumentären? Ni får rätta mig om jag har fel, var länge sedan jag såg den.

Sen så är väl verkligheten en annan, men dom som skriver rättar sig ju efter det som sänds.

tp_88
2008-02-02, 17:44
Har han endast sagt att han tryckt steroider, och i dokumentären så näms väl inget om hans synthol användande?

Så tv-tablån stämmer väl egentligen överens med det som är med i dokumentären? Ni får rätta mig om jag har fel, var länge sedan jag såg den.

Sen så är väl verkligheten en annan, men dom som skriver rättar sig ju efter det som sänds.
Han har inte 69cm diameter på hans arm

Hans "erkännande" om att han använt steroider "skakade" INTE bb-världen.

Jag tycker inte det råder någon särskilt tabu vad det gäller användandet av steroider/annat.

Antagligen var det inte steroiderna som fuckade hans arm.

Rex
2008-02-03, 20:59
Kollade på de igår.. helt sjukt. Höll på o svimma när han injekterade ut blod från bicepsen själv..

Animalistic
2008-02-03, 21:21
Kollade på de igår.. helt sjukt. Höll på o svimma när han injekterade ut blod från bicepsen själv..

ja! vattenballong indeed, fan va fuckat det var