handdator

Visa fullständig version : Slaktade ko för tur i kvartsfinalen !

Psychological
2008-02-01, 23:08
Herregud ! *screwy*

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/article1751492.ab

pervan
2008-02-01, 23:13
Hardcore.

:hbang:

Rahf
2008-02-01, 23:18
Deras kultur, deras seder.

Löjtnant Blank
2008-02-01, 23:20
Tja, så länge köttet inte går till spillo... Vem bryr sig?

L-Sami
2008-02-01, 23:39
Återstår bara se när när svenska landslaget slaktar en katt för att få tur i EM.

Psychological
2008-02-01, 23:40
Återstår bara se när när svenska landslaget slaktar en katt för att få tur i EM.

Kan dom inte slakta lagerbäck istället ?

Löjtnant Blank
2008-02-01, 23:46
hahaha

Nitrometan
2008-02-01, 23:59
Det vore alldeles för logiskt. Djuroffer är inte logiska.

Vad säger koranen om djuroffer förresten?

Mago
2008-02-02, 00:27

fniss

(hoppas de förlorar)

Tricklev
2008-02-02, 01:19
Vann dom då?

Rex
2008-02-02, 01:23
Jamen vafan.. det är så tråkigt att media förstorar upp dessa saker. Man kan ju säga de till allt man slaktar.. även i Svenska slakteri företag.. "Jag slaktar den här kossan bara för att Hammarby ska vinna.."

Även om dom inte hade sagt något så hade de inte gjort saken bättre.. man slaktar ju ändå djurfan.

laham
2008-02-02, 03:28
Det vore alldeles för logiskt. Djuroffer är inte logiska.

Att offra djur för tur eller någon fotbolls match är helt utanför
islams ramar.

Jonny_88
2008-02-02, 03:50
Nä, men ta och låt ge det några år så.

KniveN
2008-02-02, 03:59
Jamen vafan.. det är så tråkigt att media förstorar upp dessa saker. Man kan ju säga de till allt man slaktar.. även i Svenska slakteri företag.. "Jag slaktar den här kossan bara för att Hammarby ska vinna.."

Även om dom inte hade sagt något så hade de inte gjort saken bättre.. man slaktar ju ändå djurfan.

Nu var det ju spelarna som slaktade den, inte någon supporter på jobbet.

Dav0d
2008-02-02, 05:34
Synd att de inte skulle möta Indien i matchen :D

watertouch
2008-02-02, 06:11
Slakt o slakt om jag uppfattat det rätt så tar det flera minuter för kon att dö på det sättet. Tortyr snarare i mina ögon.

watertouch
2008-02-02, 06:28
För övrigt är det bara på grisar man använder "spikpistol" i skallen? Och om så, varför inte på får och nöt kreatur. Fågel för den delen oxå. Nån slaktare här?

Khyron_
2008-02-02, 09:19
Slakt o slakt om jag uppfattat det rätt så tar det flera minuter för kon att dö på det sättet. Tortyr snarare i mina ögon.

Ser ut som en normal Halalslakt..

Halal betyder tillåtet och innebär att djur slaktas i enlighet med den islamiska lagens dietföreskrifter (motsvarande judarnas kosher). I båda fallen avlivas djuret genom att halspulsådrorna skärs av med kniv. Vid halalslakten riktas djuret mot Mekka, och slakten sker i Guds namn. I Sverige är metoden bara tillåten om djuret är bedövat.

skaparn
2008-02-02, 09:21
Jag slaktade en ko häromdagen för att få en extra stor biff mellan bröden - och det funkade. Jag lät dessutom kossan stå i ett trängt bås tillsammans med tusentals andra samt transporteras långa sträckor för att få ner priset - och det funkade det också.

Sverker
2008-02-02, 09:26
För övrigt är det bara på grisar man använder "spikpistol" i skallen? Och om så, varför inte på får och nöt kreatur. Fågel för den delen oxå. Nån slaktare här?

Du söver grisar med koldioxid och sticker dem i halsen.
Du kniper av huvudet på kycklingar och höns.
I båda fallen gäller det att behålla hjärtslagen så att blodet pumpas ut.

coxie
2008-02-02, 10:00
Ser ut som en normal Halalslakt..

Jo och det är inte tortyr?

Nitrometan
2008-02-02, 10:02
Jo och det är inte tortyr?
Halaltortyr, ffs! Muhammed säger att det är OK.

Nitrometan
2008-02-02, 10:05
Att offra djur för tur eller någon fotbolls match är helt utanför islams ramar.
Betyder det att det är OK eller inte?

Jag gissar inte. Isåfall är det konstigt att det görs i ett muslimskt land.

watertouch
2008-02-02, 10:49
thx Sverker.. Var väll spikpistolen innan utan sån där "bedövning" innan.. Minns jag sett nån film för flera år sen o dem skrek som fan. Riktigt obehagligt. Inte tillräckligt för att sluta äta kött, men det får en att fundera över sättet dem "avrättas" på.

Normal slakt så bedövas ju djuren/drogas (nötkreatur) men är det halal slakt vad det kallas eller sån där "jude" slakt där inte det är tillåtet?..

Gasning av nått slag låter ju bra, sömn+andningsdeppression av nått slag kanske, ev efter sömn/koma stadie sen skära av halspulsådern.

Värre är ju folk som utför detta. (inget ont menat). Har läst bla. Här på forumet om nån som flyttade höns från farmen till "slaktbilen" och dennes berättelse om hur man i början var försiktig och sen senare redan samma dag? helt gav upp och bara kastade/tröck in dom i transportbilen.. Får mig på nått sätt att tänka på förintelsen.. Inte för att ni som jobbar med detta kopplas till detta i mina ögon men hur själva situationen kan få folk att lixom koppla bort känslorna..

Exdiaq
2008-02-02, 11:20
thx Sverker.. Var väll spikpistolen innan utan sån där "bedövning" innan.. Minns jag sett nån film för flera år sen o dem skrek som fan. Riktigt obehagligt. Inte tillräckligt för att sluta äta kött, men det får en att fundera över sättet dem "avrättas" på.

Normal slakt så bedövas ju djuren/drogas (nötkreatur) men är det halal slakt vad det kallas eller sån där "jude" slakt där inte det är tillåtet?..

Gasning av nått slag låter ju bra, sömn+andningsdeppression av nått slag kanske, ev efter sömn/koma stadie sen skära av halspulsådern.

Värre är ju folk som utför detta. (inget ont menat). Har läst bla. Här på forumet om nån som flyttade höns från farmen till "slaktbilen" och dennes berättelse om hur man i början var försiktig och sen senare redan samma dag? helt gav upp och bara kastade/tröck in dom i transportbilen.. Får mig på nått sätt att tänka på förintelsen.. Inte för att ni som jobbar med detta kopplas till detta i mina ögon men hur själva situationen kan få folk att lixom koppla bort känslorna..

Kosher-slakt (judisk) utförs av en judisk slaktare, shochet. Fick lära mig iskolan att det är förbjudet då djuret inte får vara bedövat och de slaktas genom att de skär av halspulsådern.

OnT: Spelar väl ingen roll? Djuret äts upp i alla fall.

watertouch
2008-02-02, 11:24
Kosher-slakt (judisk) utförs av en judisk slaktare, shochet. Fick lära mig iskolan att det är förbjudet då djuret inte får vara bedövat och de slaktas genom att de skär av halspulsådern.

OnT: Spelar väl ingen roll? Djuret äts upp i alla fall.

Jo men det lever ju i nån minut innan det förblöder... Har du sett videon på han ryssen som får halsen avskuren av nån Tjetjenier?.... Det är inte så trevligt.

watertouch
2008-02-02, 11:26
Läste fel.. no flame.

Khyron_
2008-02-02, 11:45
Halaltortyr, ffs! Muhammed säger att det är OK.

+1
Och tycker man nått annat så är man rasist eller hur...

stefannn
2008-02-02, 15:22

ja men att slakta ett djur när man är en mongostörd fotbollsspelare med en kniv på en fotbollsträning är för faan helt sjukt.. helt respektlöst beteende mot djuret...(såvida han inte jobbar som slaktare och vet exakt var han ska lägga snittet för minsta möjliga smärta ) men det tror jag knappast...
sjukt land sjuka seder sjuk religon...

3.1415926535
2008-02-02, 15:42
Jag tycker det är intressant att det finns folk är som själva äter kött och klagar på hur hemskt det är att döda djur...

Mart|n
2008-02-02, 15:46
Jag tycker det är intressant att det finns folk är som själva äter kött och klagar på hur hemskt det är att döda djur...

Tyvärr växer inte oxfilé på träd.

laham
2008-02-02, 16:09
Betyder det att det är OK eller inte?

Jag gissar inte. Isåfall är det konstigt att det görs i ett muslimskt land.
Inte ok.

1.Alla muslimska länder styrs av sekulära ledare
2.Alla muslimska länder styrs ej av islamska lagar
3.Det finns sekulära muslimer
4.Muslimer är inte perfekta

Så inget konstigt med det.

Nitrometan
2008-02-02, 16:18
Inte ok.
Tackar. Då vet jag.

1.Alla muslimska länder styrs av sekulära ledare
Alla? Iran? Men jag antar att du har rätt. Verkar rimligt.

2.Alla muslimska länder styrs ej av islamska lagar
Jag vet. Antar att det i de flesta fall iaf finns ett starkt religiöst inflytande.

3.Det finns sekulära muslimer
Ja. Såklart. Annars hade inte punkt 1 funkat.

4.Muslimer är inte perfekta
OK.

Så inget konstigt med det.
Liiite konstigt är det.

laham
2008-02-02, 16:25
Nitrometan på vilket sett är det konstigt då?