Visa fullständig version : Vad finns det som kan lukta terrarium?
Hej!
Igår började det lukta jävligt udda i min korridor (studentkorridor) och jag tyckte det luktade som om det fanns ett terrarium i korridoren som fullkomligt stank av ormbajs (Jag har haft orm majoriteten av min uppväxt så jag vet sorgligt nog precis hur det luktar).
Men ingen på korridoren har ett terrarium och nu när jag gick ut i köket för att hämta frukost så stank det verkligen fan. Saken är den att det är endast i korridoren. Lukten går inte in i rummen, inte in i köket, inte ens i trapphuset även om dörren är öppen.
Enligt en korridorare så luktar det tydligen som lik, något jag inte riktigt vet hur det luktar.
Några idéer?
död råttkoloni i väggen? mögel? massgrav under golvet? läkage i avloppsrören? möjligheterna är oändliga..
Disk som står länge kan börja lukta så, inte för att jag vet av egen erfarenhet men *whistle*
hahavaffan
2008-02-01, 11:50
Gammal mat nånstans bakom nånting? Döda djur i väggarna?
Usch jadu kan vara mycke, jag vet tyvär hur ett dött lik luktar och det luktar som en halvgrillad sur fisk, jag var nära att spy av den lukten :(
Disk som står länge kan börja lukta så, inte för att jag vet av egen erfarenhet men *whistle*
Det kan jag nästan garantera att det inte är då vi inte saknar mer fisk än vanligt i köket och man märker när någon har något stående för länge.
Gammal mat nånstans bakom nånting? Döda djur i väggarna?
Letade igenom korridoren, flyttade allt som gick att flytta, men vi såg ingenting :/
Usch jadu kan vara mycke, jag vet tyvär hur ett dött lik luktar och det luktar som en halvgrillad sur fisk, jag var nära att spy av den lukten :(
Hm...Det här är en mer unken lukt enligt mig.
Förmodligen sitter det i väggarna. Så fort vaktmästaren kommer tillbaka så ska vi prata med honom. Tills dess kan vi bara se om vi hittar källan.
Det kan jag nästan garantera att det inte är då vi inte saknar mer fisk än vanligt i köket och man märker när någon har något stående för länge.
Letade igenom korridoren, flyttade allt som gick att flytta, men vi såg ingenting :/
Hm...Det här är en mer unken lukt enligt mig.
Förmodligen sitter det i väggarna. Så fort vaktmästaren kommer tillbaka så ska vi prata med honom. Tills dess kan vi bara se om vi hittar källan.
Det kan mycket väl vara avloppen men jag vet att döda råttor/möss ofta luktar rutten fisk. Och råttor har ju en förmåga att hitta in lite varstans.
Okej, alltså de låter som ett rör som läcker då, för lukten sprids ej för den är för svag, så den "pumpas" ut från väggen och håller sig inom det området.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.