Visa fullständig version : Tatuering på halsen?
olsson15
2008-02-01, 00:07
Det ska vara en del av en tribal som finns på ryggen. Som sedan går upp på halsen/nacken.
Vad tycker ni om det? Är det snyggt eller fullt?
Tricklev
2008-02-01, 00:08
Tribaler är alltid fula, ooriginella och trista.
Därmed inte sagt att originalitet nödvändigtvis är något att eftersträva, bara säger att. ;)
Kan se coolt ut på rätt person :)
Skulle pirahanis ha en som går upp vid halsen hade jag nog gått en omväg runt honom på stan.
Kan se coolt ut på rätt person :)
Skulle pirahanis ha en som går upp vid halsen hade jag nog gått en omväg runt honom på stan.
Du skulle gå fram och klappa honom på huvet som det är nu då?
"Awwwww! Lilla töööta pijajjaaan"
Du skulle gå fram och klappa honom på huvet som det är nu då?
"Awwwww! Lilla töööta pijajjaaan"
ja ?
Tatuering på halsen kan vara hur snyggt som helst, men man får ha lite framförhållning också kanske. Måhända man lever ett liv idag där man aldrig behöver dölja sin tatuering, men man vet aldrig hur ens liv kommer se ut i framtiden. JObbigt att behöva gå med halsduk i alla formella sammanhang, t.ex.
Tänk igenom både en och två gånger innan du börjar köra på halsen/nacken. Jag kommer personligen aldrig köra på andra områden än som går att täcka över med en längre t-shirt. Kan vara bra att kunna täcka över dem ibland faktiskt.
Har hört att tatueringar på halsen verkligen ska göra ont i in i satan, så var mentalt förbered på att det kommer göra apont.
Det kan vara snyggt, det hade varit intressant med någon sorts bild på tatueringen. Men den sorgliga sanningen är att de flesta som har tatuerat sig på halsen inte lyckas få det att se så bra ut.
Min ödmjuka åsikt:
1. Vem fan gör en tribal 2008?
2. Vem fan gör en tribal på HALSEN 2008?
...3. Bespara dig själv framtida ångest och gör en vettig tatuering på ett annat ställe än halsen.
Daniiiel
2008-02-01, 07:30
Av att du ens frågar här kan man direkt säga att du inte är mogen för en tatuering på halsen. Lägg ner tankarna direkt om du inte redan har en massa tatueringar, har du inte det så skaffa dem på andra ställen än halsen så kan du sedan efter ett par tatueringar börja fundera på om du vill ha det på ett sånt öppet ställe.
olsson15
2008-02-01, 07:34
Det ska vara något i stil med den här. http://img254.imageshack.us/my.php?image=66666666lk5.jpg
Sen får tatueran rita om den lite, så att den går upp i nacken.:)
King Grub
2008-02-01, 07:35
Vad tycker ni om det?
Skabb.
Guybrush
2008-02-01, 07:36
Jag tror att många som tatuerar sig på ställen man inte kan täcka över med vanliga kläder kommer att ångra sig när de blir äldre. Jag tycker inte att en tatuering på halsen är vidare coolt på en 60-åring... och det är definitivt inte coolt på någon som inte är fit. Tatueringar kräver vältränad kropp (nej, jag har inga :))
Vad gäller tribaler har jag ingen åsikt.
Edit: Efter att ha sett bilden håller jag med Grub: Skabb.
Å han skulle med största sannolikhet aldrig göra ngn.
Det ska vara något i stil med den här. http://img254.imageshack.us/my.php?image=66666666lk5.jpg
Sen får tatueran rita om den lite, så att den går upp i nacken.:)
Personligen tycker jag det är slöseri med pengar, det finns så mycket snyggare saker du kan göra om du verkligen vill gadda dig. ;)
Det var lite spännade att göra en tribal runt 97 (när man var ung och dum)men nuförtiden är det för mainstream och opersonligt tycker jag.
bengdoktor
2008-02-01, 10:04
Jag tycker det ser töntigt ut med en tatuering på halsen. I så falls ka det vara extremt lite, typ en väldigt smal spets som går strax över tröjan, mer än så ser så "jag är en bad-boy!"
En tribal skulle jag aldrig göra någonstans på min kropp, så opersonligt och ogenomtänkt. Tatuering på halsen möjligtvis om jag visste vad jag skulle jobba med resten av livet. Tills dess finns det nog mer lämpliga ställen att sätta en tatuering på.
De flesta tatueringar är väl mer eller mindre opersonliga. Om man nu inte skriver en A4 text från en film, den kan nog vara rätt unik (allmän kollokunskap vad jag pratar om).
Whistler
2008-02-01, 10:54
Tatueringar på hals och händer är jättefint.
(om man precis släppts ut från Kumla)
De flesta tatueringar är väl mer eller mindre opersonliga.
Så jag som har olika bokstavs-kombinationer på underarmarna vet du vad dom står för eller? Eller är det opersonligt?
Angånde halsen så skulle jag verkligen inte köra tribals inte heller tribals nånannanstans på kroppen heller. Men alla har ju som sagt olika smak men då skulle jag rådgöra dig om du nu verkligen vill köra tribal att göra det på en annan kroppsdel.
Hur ser din "tatueringshistoria" ut annars då?
Så jag som har olika bokstavs-kombinationer på underarmarna vet du vad dom står för eller? Eller är det opersonligt?
Om jag ritar en egen tribal, varför är det mer opersonligt?
Edit: Nä, jag gillar inte tribaler, bara less på snacket
Det ska vara en del av en tribal som finns på ryggen. Som sedan går upp på halsen/nacken.
När det gäller tatueringar skall du aldrig fråga någon annan om vad som är snyggt eller inte. Det är du som skall ha den resten av ditt liv. Då måste du ju veta vad du själv tycker är snyggt och agera därefter.
Sedan skulle jag tänka efter både en och två gånger på tatuering som går upp över halsen då detta kan ligga dig till last om du vill arbeta inom vissa yrken (fortfarande är det så 2008 och säkerligen ett bra tag framöver också), dvs att tatueringen syns om du har kortärmad skjorta på dig.
De flesta tatueringar är väl mer eller mindre opersonliga. Om man nu inte skriver en A4 text från en film, den kan nog vara rätt unik (allmän kollokunskap vad jag pratar om).
Pulp Fiction! :hbang:
Om jag ritar en egen tribal, varför är det mer opersonligt?
Det är fortfarande svarta streck dragna i ett ganska vanligt kariktaristiskt mönster. Och samtidigt den vanligaste orsaken till att folk tatuerar sig en andra gång och då gör en cover ;)
olsson15
2008-02-01, 14:25
När det gäller tatueringar skall du aldrig fråga någon annan om vad som är snyggt eller inte.
Nej jag har märker det!
Sen så ska det inte vara över hela halsen/nacken! Den ska sticka upp en bit ovanför tröjan bara!
Inte bara fult, jättefult...
Mina 2 cent...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.