Visa fullständig version : Mättande mellanmål?
Jag tröttnad på mackor till fruskost och fika. Så himla torrt och tråkigt och man är hungrig inom en timme. Vad brukar ni har till frukost och mellanmål som man blir mätt av? Det skadar inte om det är kalorifattigt:)
Det Tom Jr sa + frukt/bär är väl det enda mättande som är "mellanmålsmat", iaf vad jag kan tänka på just nu.
Vill du ha något protein till frukten/bären så är ju Tom Jrs kvarg-/kesoförslag bra.
3.1415926535
2008-01-31, 21:19
Jag käkar en burk baked beans till mellanmål varje dag, ca 20g protein och 60g kolhydrate. Kompletterar ofta med någon macka och massa frukt.
Alfred Nobel
2008-01-31, 21:50
Gröt, ägg och kvarg.
Tillaga gröten på spisplatta och kläck i mängden ägg under konstant omrörning. Låt koka ihop några minuter. Blanda kvarg och funlight (för smak) och klicka på den färdiga gröten.
Jag gör min gröt på 2½ dl havregryn, 5 dl vatten, 2 st ägg och med 150-200 g kvarg + 2msk funlight.
Ibland strör jag en näve grovt hackade nötter, om det finns hemma, eller ett tärnat äpple och frysta bär på min gröt. Detta äter jag alltid till frulle och gärna efter träning på helger (då jag inte pluggar).
Jag står mig lätt 4h utan problem på detta...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.