Visa fullständig version : Bra och billigt webhotell?
hahavaffan
2008-01-30, 23:24
Hej och hå.
Nu är det dags att fixa sig en riktig adress med toppdomän, och även ett webhotell. Så därför tänkte jag kolla med er om ni vet vilka som är bra och framförallt billiga.
Sen undrar jag också; mitt för- och efternamn är upptagna med både .se och .com toppdomän, men inte fan finns där nån sida om man försöker ansluta till adressen. Varför? Kan man köpa tillbaks dom här icke användna, eller få reda på vem som äger dessa?
MVH
:Virro
http://www.patrikweb.net/
Jag kör på den. Inga som helst klagomål, haft det snart ett år.
Tycker one.com är ganska billig.
hahavaffan
2008-01-31, 00:14
Väljer nu mellan Surftown.se, One.se och Binero.se. Några inputs? Hur mycket trafik behöver man? Har ingen aning alls.
http://www.godaddy.com/ sponsrar det mesta på revision3, så det måste ju bara vara bra :)
Har one.com till klubbsidan. Dock har jag hört att dom är lite kinkika med trafiken, trots att dom säger att dom inte har någon gräns. Därför lägger jag varken upp foton eller filmer på webhotellet, utan lagrar det på andra håll. Annars är jag nöjd med dom. Billigt och bra!
shut teh face
2008-01-31, 00:42
Har du ett vanligt namn så är det klart de är upptagna.
Bytt namn .. till Butt Crap.
Har one.com till klubbsidan. Dock har jag hört att dom är lite kinkika med trafiken, trots att dom säger att dom inte har någon gräns.
Därför lägger jag varken upp foton eller filmer på webhotellet, utan lagrar det på andra håll.
Jag äger flera domäner på one.com och tycker det fungerar bra. Har ej hört något om trafikgränser, men det kanske finns någon övre acceptabel gräns. Kan dock inte tänka mig att det skulle vara några problem att ha foton där.
Angående att både för och efternamn är upptagna, menar då även kombinationen av dem? Annars går det ju bra att ha t.ex. karlandersson.se eller liknande.
hahavaffan
2008-01-31, 15:05
Det blev One.se. 600kr ungefär för 2GB hotell med "fri" trafik och schyssta funktioner och en .se-toppdomän med mitt efternamn i genetiv-form :D. I'm glad. Kläckte till och med en affärsidé igårkväll, som jag ska förverkliga nu.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.