handdator

Visa fullständig version : Meshuggah - ObZen, nya skivan!

Arf Pingvin
2008-01-29, 21:21
Tillsammans med http://www.tesseractband.co.uk/ så är detta min mest efterlängtade skiva just nu.

Poll kommer. Valfri tolkning.

Rex
2008-01-29, 21:23
Ohohohoh.. Älskar Meshuggah.
Ska leta upp det direkt.

Kabuto
2008-01-29, 21:28
MESHUGGAH! Ingen som ska se dom live i umeå 15-16feb? :hbang:

jwzrd
2008-01-29, 21:28
Skivan rockar bananer!

pe11e
2008-01-29, 21:46
Röstade nej. Skivan släpps 7 Mars ;)
MESHUGGAH! Ingen som ska se dom live i umeå 15-16feb? :hbang:
Oja. 2-dagars biljett redan införskaffad. Scar Symmetry också :hbang:

Kabuto
2008-01-29, 21:49
Sonic Syndicate, God among insects, mycke bra skit på House of metal! :hbang:

Rex
2008-01-29, 21:51
Fan också.. 2 av mina top 5 favorit band.. Mesh o Scar. Får se om jag kan få med några av mina kompisar. Vågar inte dra till Umeå helt själv.

Fultjack
2008-01-29, 22:30
YES bra poll. Skivan äger.
Favoritspåret måste jag säga är Bleed :hbang:

pe11e
2008-01-29, 22:38
Fan också.. 2 av mina top 5 favorit band.. Mesh o Scar. Får se om jag kan få med några av mina kompisar. Vågar inte dra till Umeå helt själv.
Klart du vågar. Tälta i parken, det är ändå blia. Jägern värmer :thumbup:

Krampus
2008-01-29, 22:42
aaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! Varför har jag inte hört ngt om detta!!!? Fest hela veckan from nu. :)

Fultjack
2008-01-29, 22:47
aaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! Varför har jag inte hört ngt om detta!!!? Fest hela veckan from nu. :)

Pinsamt. Jag har redan haft fest i en vecka drygt :hbang:

jwzrd
2008-01-29, 22:55
Pinsamt. Jag har redan haft fest i en vecka drygt :hbang:

Ja. Ska fan köpa 2 exemplar bara för att. Helvete så bra skivjäveln är.

The_RobRoy
2008-01-29, 22:58
Ja. Ska fan köpa 2 exemplar bara för att. Helvete så bra skivjäveln är.

Bra då kan jag "kopiera" min med gott samvete, du betalar för mig

On-topic hittar bara en promo ute, värdelös kvalite på inspelningen ju?

jwzrd
2008-01-29, 23:00

Tss, köp skivan för bövelen, Meshuggah rockar bananer.

Fultjack
2008-01-29, 23:00

Jobbigt läge. Det är ditt straff för att du inte kommer köpa skivan :thumbup:

The_RobRoy
2008-01-29, 23:06
Jobbigt läge. Det är ditt straff för att du inte kommer köpa skivan :thumbup:

Hehe, tog bort skivan ifrån datorn.

Krampus
2008-01-29, 23:08
Här köps det fan i mig skivor era snåla hjärtlösa jävlar. Artisterna ska ha sitt. Begrips?

The_RobRoy
2008-01-29, 23:26
Här köps det fan i mig skivor era snåla hjärtlösa jävlar. Artisterna ska ha sitt. Begrips?

Ska fundera på det nu när jag snart börjar jobba. Men skickar egentligen hellre 100kr till artisten än ger något skivbolag 140kr och artisten 10kr.

Krampus
2008-01-29, 23:33
Ska fundera på det nu när jag snart börjar jobba. Men skickar egentligen hellre 100kr till artisten än ger något skivbolag 140kr och artisten 10kr.

Skicka 100kr till artisten och 149kr till mig så har vi löst alla problem ang det.

Fultjack
2008-01-29, 23:34

Givetvis kommer jag köpa skivan när den släpps. Har redan alla andra skivor som Meshuggah släppt, utom Psykisk Testbild då

Krampus
2008-01-29, 23:35
Givetvis kommer jag köpa skivan när den släpps. Har redan alla andra skivor som Meshuggah släppt, utom Psykisk Testbild då

*kram* :)

elo_
2008-01-30, 17:42
Nu är det cro-magnon-röj resten av veckan! Fan i vad skivan är bra!!! :hbang: :hbang:

Whistler
2008-01-30, 19:01
Jag tycker inte det var något speciellt.

Sångaren kan fortfarande inte sjunga mer än ett och samma skrik och riffen låter fortfarande likadant på låt efter låt efter låt.

Sjukt duktiga musiker visserligen, och det är avancerade grejer de gör. Att de dessutom kan hoppa runt som hoppetossor när de spelar det live är än mer imponerande. Fortfarande tråkiga låtar dock.

Laijza
2008-01-30, 20:17
Jag tycker skivan var en besvikelse.

regus
2008-01-30, 20:26
Jag tycker bara att Meshuggah är dåliga och var tvungen att skriva det.
Så jag kommer inte lyssna eller köpa skivan.

Men jag gillar hiphop.

Krampus
2008-01-30, 20:41
Jag tycker bara att Meshuggah är dåliga och var tvungen att skriva det.
Så jag kommer inte lyssna eller köpa skivan.

Men jag gillar hiphop.

Jag kan hjälpa dig med dina tvångsbeteende. :)

regus
2008-01-30, 20:46
Jag kan hjälpa dig med dina tvångsbeteende. :)

Tack krampus! Tack!

Jazzgura
2008-01-30, 20:50
Combustion!!! Wieeee :)

Krampus
2008-01-30, 20:56
Tack krampus! Tack!

Här har vi lösningen:

http://www.albinoblacksheep.com/flash/banana

45 minuter 5ggr om dagen. Framförallt innan läggdax :)

skaparn
2008-01-30, 21:23

Sångaren kan fortfarande inte sjunga mer än ett och samma skrik och riffen låter fortfarande likadant på låt efter låt efter låt.

Sjukt duktiga musiker visserligen, och det är avancerade grejer de gör. Att de dessutom kan hoppa runt som hoppetossor när de spelar det live är än mer imponerande. Fortfarande tråkiga låtar dock.

Men då har ju du diskvalificerat dig från allt tyckande sedan detta inlägg i tråden "vilket band skulle du helst vilja spela i?"

[...] Cradle of Filth, Dimmu Borgir eller något sådant varit kul. Metallica möjligtvis [...]

Pudzianovski
2008-01-30, 21:28
Jag håller med Whistler. Fas jag har aldrig tyckt om Meshuggah speciellt mycket. Sätter på nya Obituary istället.

MrBoris
2008-01-30, 21:42

+1000

Alltså det finns väl gränser för hur _lite_ sång det "får" vara i låtar? Många band är bättre imo pga. att det också (förutom att skrika galet bra) kan sjunga melodiska verser, tex: Children of bodom, In flames, Soilwork för att nämna några band:hbang:

Alexton
2008-01-30, 22:24
+1000

Alltså det finns väl gränser för hur _lite_ sång det "får" vara i låtar? Många band är bättre imo pga. att det också (förutom att skrika galet bra) kan sjunga melodiska verser, tex: Children of bodom, In flames, Soilwork för att nämna några band:hbang:

Kan inte annat än att hålla med. +1

Whistler
2008-01-30, 22:28
Men då har ju du diskvalificerat dig från allt tyckande sedan detta inlägg i tråden "vilket band skulle du helst vilja spela i?"

Jag förstår inte vad det inlägget hade för relevans till den här tråden? :)

Absinteh
2008-01-30, 22:35
+1000
Children of bodom, In flames, Soilwork för att nämna några band:hbang:

Haha......*bs*

Du får inte ens kommentera detta band. Förstår du det?
Att nämna massa låtsasmetal och klaga över bristen på klarsång i Meshuggah?! Herregud *gah!*

Arf Pingvin
2008-01-30, 22:48
MrBoris, Alexton. Det finns ju redan en miljon band som spelar sån melodiös death metal och gör det väldigt bra. Children of bodom, In flames, Soilwork... Amon Amarth, Arch Enemy, The Duskfall, Dark Tranquility, fsckin At the Gates. Bra skit som snurrar allt som oftast här (notera alla svenska band(utom bodom)). Men ibland behöver man det bara Meshugga kan leverera. Världen skulle vara ett sämre ställe om inte Meshugga fanns. De fyller sin plats i metalvärlden med bravur.

Hint: meshugga spelar rytmer och inte melodier, deras 8-strängade gitarrer är en utökad rytmsektion, de spelar bas på dem helt enkelt.

jwzrd
2008-01-30, 22:51
MrBoris, Alexton. Det finns ju redan en miljon band som spelar sån melodiös death metal och gör det väldigt bra. Children of bodom, In flames, Soilwork... Amon Amarth, Arch Enemy, The Duskfall, Dark Tranquility, fsckin At the Gates. Bra skit som snurrar allt som oftast här (notera alla svenska band(utom bodom)). Men ibland behöver man det bara Meshugga kan leverera. Världen skulle vara ett sämre ställe om inte Meshugga fanns. De fyller sin plats i metalvärlden med bravur.

Hint: meshugga spelar rytmer och inte melodier, deras 8-strängade gitarrer är en utökad rytmsektion, de spelar bas på dem helt enkelt.

Så blev sanningen talad! Meshuggah är så förbannat bra just på det.

Alexton
2008-01-30, 23:35
Hint: meshugga spelar rytmer och inte melodier, deras 8-strängade gitarrer är en utökad rytmsektion, de spelar bas på dem helt enkelt.[/color]

Troligtvis precis därför jag tycker de är så sega att jag somnar ;)
Men ska låta skivan rulla några dagar för att se om den smälter ned bättre.

skaparn
2008-01-31, 06:20
Jag förstår inte vad det inlägget hade för relevans till den här tråden? :)

Just det.

Whistler
2008-01-31, 06:37
Just det.

Dina inlägg medför inget till diskussionen. Om du på något sätt ogillar det jag skrev i den andra tråden och anser att den åsikten har relevans för diskussionen i den här tråden så tycker jag du ska presentera den. Ingen får ut något av att du skriver "Just det."

X-ecuter
2008-01-31, 09:59
blev väldigt förvånad när jag lyssnade på skivan, har tidigare försökt mig på dem och ogillat dem, även sett dem live o tyckt dem sög ( :( ) men nu var det helt underbart, måste få tag i någon annan bra skiva *drool*

Krampus
2008-01-31, 10:28
blev väldigt förvånad när jag lyssnade på skivan, har tidigare försökt mig på dem och ogillat dem, även sett dem live o tyckt dem sög ( :( ) men nu var det helt underbart, måste få tag i någon annan bra skiva *drool*

Det kan ta lite tid att komma in. Men när jag lyssnat på Chaosphere ett par gånger var jag fast. Samma känsla som om jag smakat något gott som jag aldrig smakat förut. En upplevelse man inte får ofta efter 12år ålder...

skaparn
2008-01-31, 10:38
Dina inlägg medför inget till diskussionen. Om du på något sätt ogillar det jag skrev i den andra tråden och anser att den åsikten har relevans för diskussionen i den här tråden så tycker jag du ska presentera den. Ingen får ut något av att du skriver "Just det."

Att du inte fattar när man drar ditt ben tillför inte heller något. Chilla.

Whistler
2008-01-31, 14:02
Att du inte fattar när man drar ditt ben tillför inte heller något. Chilla.

Ska man skämta så är det viktigt att poängen går fram. Du kanske borde använda fler smileys? ;)

Yankeee
2008-01-31, 17:58
Ska man skämta så är det viktigt att poängen går fram. Du kanske borde använda fler smileys? ;)

Det är viktigt att poängen går fram till de som ska förstå skämtet, det har du helt rätt i.

billmaier
2008-01-31, 18:09
Vad hör ni i Meshuggah egentligen? Själv tycker jag inte att det är något speciellt och undrar varför alla tycker att de är så underbara :confused:

jwzrd
2008-01-31, 18:25
Vad hör ni i Meshuggah egentligen? Själv tycker jag inte att det är något speciellt och undrar varför alla tycker att de är så underbara :confused:

Meshuggah kräver lite mer av lyssnaren än random idol-bice. Idol är mycket populärt.

Krampus
2008-01-31, 18:36

Jo, för mig är det är så här:

Jag gillar det tomma, hårda, skarpa, disordinanta, soundet tar mig till kalla helvetiska platser som jag ibland tycker om att parkera mitt sinne i när saker och ting blir för karies-söt-slö-urrk-svensson-fuckt.

Jag gillar de ovanliga takterna och oväntade taktbyten i låtarna.
Jag gillar skevheten som får det att låta omusikaliskt, men rytmiskt.

Jag gillar texterna som ligger och väger mellan avancerat nonsens och genialitet.

Ibland har de snygga tröjor.

Trance
2008-01-31, 19:09
Hepp, verkar fortfarande som jag har för svårt för death metal. Finns extremt få jag gillar och de jag gillat har väl varit melodiska knappt death metal-låtar antar jag. Får försöka igen om ett halvår.

Jajje
2008-01-31, 19:17
Jag ångrar att jag flyttade de stora högtalarna till det andra huset just nu :furious:

Absinteh
2008-01-31, 22:01
Hepp, verkar fortfarande som jag har för svårt för death metal. Finns extremt få jag gillar och de jag gillat har väl varit melodiska knappt death metal-låtar antar jag. Får försöka igen om ett halvår.

:D Trevligt att du försöker

Fultjack
2008-01-31, 23:04
Fan Straws pulled at random från bonusdvdn snurrar fint på repeat nu, hade nästan glömt bort hur mycket den dominerar :hbang:

Fultjack
2008-01-31, 23:26
edit: bonusdvdn från nyreleasen av Nothing that is :thumbup:

jwzrd
2008-01-31, 23:35
Jo, för mig är det är så här:

Jag gillar det tomma, hårda, skarpa, disordinanta, soundet tar mig till kalla helvetiska platser som jag ibland tycker om att parkera mitt sinne i när saker och ting blir för karies-söt-slö-urrk-svensson-fuckt.

Jag gillar de ovanliga takterna och oväntade taktbyten i låtarna.
Jag gillar skevheten som får det att låta omusikaliskt, men rytmiskt.

Jag gillar texterna som ligger och väger mellan avancerat nonsens och genialitet.

Ibland har de snygga tröjor.

ja!

Hur kan man inte gilla:
z5A0q63_gbo

Krampus
2008-01-31, 23:47
ja!

Hur kan man inte gilla:

Om övningen marklyft maxreps på 200kg iförd bävernylonställ i en bastu, som man efter reppandet upptäcker är låst, vore ett band, skulle den vara Meshuggah.

jwzrd
2008-01-31, 23:49
Om övningen marklyft maxreps på 200kg iförd bävernylonställ i en bastu, som man efter reppandet upptäcker är låst, vore ett band, skulle den vara Meshuggah.

Hahah, ja Chaosphere-skivan böjer sig lite åt det hållet, det får jag hålla med om. Nothing är lite... svår. Man måste lyssna in sig på den och den är inte förlåtande om man inte lyssnat på den på ett tag heller. Catch 33 däremot... snudd på spontaejakulering vid blotta tanken. Helvete så bra den plarran är, den är alltid på träningsblandbandet. RogntuDJUUU1!

Krampus
2008-01-31, 23:53
Hahah, ja Chaosphere-skivan böjer sig lite åt det hållet, det får jag hålla med om. Nothing är lite... svår. Man måste lyssna in sig på den och den är inte förlåtande om man inte lyssnat på den på ett tag heller. Catch 33 däremot... snudd på spontaejakulering vid blotta tanken. Helvete så bra den plarran är, den är alltid på träningsblandbandet. RogntuDJUUU1!

Jag ville få in "med en gagball i munnen" också i mineningen, men det blev inge snyggt. Men du kan ju tänka dig det där i bastun som man inte kommer ur..

Här spelas Nothing mest just nu. Har inte hunnit köpa det nya alstret ännu.

Trance
2008-01-31, 23:57
ja!

Hur kan man inte gilla:

Nu körde jag ju inte så jättehög volym men problemet för mig är att dels känns det inte så jättehårt och dels inte så..pushande som jag vill ha det. Jag misstänker att det är att typ hardstyle har redan fyllt allt det som Krampus nämnde (ok, förutom texterna ;-)) och därför blir det kanske lite svårt att ta till sig för mig. Kan vara att jag saknar basen också.

Typ av låt som jag lyssnar på, relativt långsamt tempo men ändå fyller det som Krampus säger för mig.

Brennan Heart - One Blade
FZM7uvFcxCk

jwzrd
2008-02-01, 00:01
Jag ville få in "med en gagball i munnen" också i mineningen, men det blev inge snyggt. Men du kan ju tänka dig det där i bastun som man inte kommer ur..

Här spelas Nothing mest just nu. Har inte hunnit köpa det nya alstret ännu.

Catch33 är också gammal, iallafall något år.

Krampus
2008-02-01, 00:02
Tja, man kam inte gilla allt Trance. :)

Men nu ska ni kolla noga på den här videon. Skit i själva lyftet.
dlu2qK5RF-Y

jwzrd
2008-02-01, 00:04
Nu körde jag ju inte så jättehög volym men problemet för mig är att dels känns det inte så jättehårt och dels inte så..pushande som jag vill ha det. Jag misstänker att det är att typ hardstyle har redan fyllt allt det som Krampus nämnde (ok, förutom texterna ;-)) och därför blir det kanske lite svårt att ta till sig för mig. Kan vara att jag saknar basen också.

Typ av låt som jag lyssnar på, relativt långsamt tempo men ändå fyller det som Krampus säger för mig.

Brennan Heart - One Blade
FZM7uvFcxCk

Jag spisar en hel del musik som verkligen inte är metal på något vis, men den där låten var inte riktigt min tekopp. Meshuggah spisar jag heller inte för att bli förbannad på gymmet (även om Catch33 fyller det syftet mer än väl; den skivan har en snudd på monoton och drivande känslan mycket mer än den roidar upp en).

Meshuggah har gjort ett par elektroniska låtar också, ska se om jag hittar dem på youtube.

Trance
2008-02-01, 00:04
Tja, man kam inte gilla allt Trance. :)

Men nu ska ni kolla noga på den här videon. Skit i själva lyftet.

Sant. Dessutom var det verkligen ett askasst exempel jag postade. Inte alls den mixen jag hade i huvudet.

Det såg tungt ut.

Trance
2008-02-01, 00:08
Jag spisar en hel del musik som verkligen inte är metal på något vis, men den där låten var inte riktigt min tekopp. Meshuggah spisar jag heller inte för att bli förbannad på gymmet (även om Catch33 fyller det syftet mer än väl; den skivan har en snudd på monoton och drivande känslan mycket mer än den roidar upp en).

Meshuggah har gjort ett par elektroniska låtar också, ska se om jag hittar dem på youtube.

Det var ett lite dåligt exempel av mig också. Skall inte förstöra tråden med mer men jag menade lite mer "omusikaliskt" fast ändå inte, lite inverterad bas, lite melodier som avbryts och sådant. Denna mixen hade ju en klar slinga i mitten ändå.

Men all sådan musik tar väl tid att lära sig att gilla.

jwzrd
2008-02-01, 00:09
Trance> skivan The True Human Design (av Meshuggah) har två bonuslåtar som heter: Quant's Quantastical Quantasm och Friend's Breaking and Entering som är elektroniska och jävligt märkliga.

jwzrd
2008-02-01, 00:12
Det var ett lite dåligt exempel av mig också. Skall inte förstöra tråden med mer men jag menade lite mer "omusikaliskt" fast ändå inte, lite inverterad bas, lite melodier som avbryts och sådant. Denna mixen hade ju en klar slinga i mitten ändå.

Men all sådan musik tar väl tid att lära sig att gilla.

Jag gillar en hel del rätt konstig musik åt det hållet. Kolla in bandet Cynic t ex. Låten Textures är svinbra.

Krampus
2008-02-01, 09:48
Sant. Dessutom var det verkligen ett askasst exempel jag postade. Inte alls den mixen jag hade i huvudet.

Det såg tungt ut.

Jag har en Meshuggah-tröja i klippet juh... :mallan:

Whistler
2008-02-01, 11:18
Jag är på pissdåligt humör efter en pissdålig jobbkväll med pissjobbiga människor.

Meshuggah passar pissbra. Tack för tråden!

Combustion rullar och jag mår bra nu.

Krampus
2008-02-01, 23:24
Mmm..
Efter besök i fyra (4) skivbutiker idag får jag reda på att skivan släpps den 6:e mars...
varför tror jag på Kolozzeum? Varför kollar jag inte själv innan?
Snart börjar jag väll käka ESA-Pro.. Nu ska jag tanka.

Fultjack
2008-02-01, 23:45
Givetvis kommer jag köpa skivan när den släpps.

Mmm..
Efter besök i fyra (4) skivbutiker idag får jag reda på att skivan släpps den 6:e mars...
varför tror jag på Kolozzeum? Varför kollar jag inte själv innan?
Snart börjar jag väll käka ESA-Pro.. Nu ska jag tanka.

Mitt inlägg borde gett dig en hint ;)

Krampus
2008-02-10, 18:39
Mitt inlägg borde gett dig en hint ;)

Jag blev för exalterad...

Nu har jag lyssnat..

Ojojojojjojojojojojojojojojojojojojojojojojojojojo jojojojojojojojoj!!!!!!

Fultjack
2008-02-10, 19:28
Bra skit :hbang:

Krampus
2008-02-10, 21:25
Alltså det knüllar i öronen nu...

Krampus
2008-02-11, 11:11
Lyssnade hela kvällen igår och det första jag gjorde idag var att sätta på dem.

Fultjack
2008-02-11, 14:25
Crazy shit. Vilken / vilka är favoritspåren?

Krampus
2008-02-11, 16:09
Crazy shit. Vilken / vilka är favoritspåren?

1,2,3, och det sista tror jag. Men jag gillar hela plattan. Hör faktiskt rätt mycket av texterna, men det börjar bli dax att kolla in dem också. Måste jag välja en så blir det nog nr3. Vilket jävla malande i den! Älskar när det smattrar sådär. Känns som om låten gungar också.

Arf Pingvin
2008-02-11, 16:47
Första låten Combustion är riktigt grym. Sen gillar jag Pravus av nån anledning. Så skön 3 min in.

Marcelo_Garcia
2008-02-11, 16:49
Lyssnade hela kvällen igår och det första jag gjorde idag var att sätta på dem.

Groupie?

Krampus
2008-02-11, 16:50
Groupie?

Rolig?

Fultjack
2008-02-11, 18:00
1,2,3, och det sista tror jag. Men jag gillar hela plattan. Hör faktiskt rätt mycket av texterna, men det börjar bli dax att kolla in dem också. Måste jag välja en så blir det nog nr3. Vilket jävla malande i den! Älskar när det smattrar sådär. Känns som om låten gungar också.

Yes Bleed är överlägset bäst enligt mig, även om hela skivan rockar såklart.
Vill se dom live igen nån gång :hbang:

Kabuto
2008-02-11, 18:21
I helgen smäller det! Hoppas fan nya skivan spelas :hbang:

oath5
2008-02-11, 19:57
03:28 in i spår 2 Electric Red = gåshud

Arf Pingvin
2008-02-12, 19:32
ObZen på repeat sen igår, nu blir det catch33 ett tag :krampus

np: Mind's mirrors

Kabuto
2008-02-17, 15:03
Det var jäkligt svårt att ta dugliga bilder med sin mobilkamera när man står i den galna publiken, så ni får ursäkta de kassa korten. Meshuggah var riktigt bra :hbang:

http://img162.imagevenue.com/loc990/th_56869_DSC00246_122_990lo.JPG (http://img162.imagevenue.com/img.php?image=56869_DSC00246_122_990lo.JPG)

http://img170.imagevenue.com/loc1056/th_56865_DSC00244_122_1056lo.JPG (http://img170.imagevenue.com/img.php?image=56865_DSC00244_122_1056lo.JPG)

Chaan
2008-03-02, 13:45
Norrländsk monotoni tagen till nya nivåer - oavsett om jag gillar det eller inte så har de utvecklats - omisskännligen i riktning (inte helt oväntat) mot TESSERACTs sound. Och ändå behåller de sitt sten-mot-sten-beat.

Tryck på den lilla triangeln som betyder Play och förflyttas blixtsnabbt till år -9000

Arf Pingvin
2008-03-08, 22:47
NP: Lethargica

Skivan är otroligt bra.

När kommer Tesseract med sin fullängdare egentligen*gah!*

Krampus
2008-09-24, 13:46
Fan vad den växer ju mer man lyssnar. Blytung!

erks
2008-09-24, 14:33
Riktigt apbra platta!

Thobias
2008-09-24, 15:18
Fan vad den växer ju mer man lyssnar. Blytung!

Tvärtom här. Plattan är fet, och Meshuggah är feta, men efter ett tag tröttnar man på de oändliga variationerna av 16-delar med 32-delar inslängda mellan här och var. Det är bara roligt till en viss gräns.

erks
2008-09-24, 21:49
Varför bumpade du den här tråden? Nu måste jag lyssna på obZen dygnet runt.

Krampus
2008-09-25, 11:04
Tvärtom här. Plattan är fet, och Meshuggah är feta, men efter ett tag tröttnar man på de oändliga variationerna av 16-delar med 32-delar inslängda mellan här och var. Det är bara roligt till en viss gräns.

Nej! Hammrahammrahammra!! :D

Arf Pingvin
2008-09-25, 16:50
Ion Dissonance - Minus The Herd

*gnnn*

billmaier
2008-12-05, 09:57
I början förstod jag mig inte alls på Meshuggah, men efter mycket lyssnande märkte jag att de är alldeles otroligt bra, och nu är de ett av mina favoritband. Och ObZen är så bra att man nästan börjar gråta *cry*
NP. Meshuggah - Bleed

Tricce
2012-02-13, 20:44
Dags att skapa ny tråd Arf!!

P68fmKQJ-6g

Matsa
2012-02-14, 02:45
Fredrik sa att den nya skivan skulle bli mörkare än vanligt och det låter som om de eventuellt har lyckats med det. Lite långsammare och nog faktiskt mörkare, eller?

Bra skit i alla fall, jag blev riktigt taggad inför hela skivan nu! :hbang:

HenrY
2012-02-14, 21:02
Satan, Meshuggah blir bara bättre o bättre! :)

Tricce
2012-02-15, 11:02
Alltså!! Den här nya låten har gått varm här senaste dagarna, så ofattbart bra!

aijou
2012-02-15, 11:11
Jag vill ha den nu! :krampus

Krampus
2012-02-16, 14:09
Dags att skapa ny tråd Arf!!

P68fmKQJ-6g

Yeah!

Tricce
2012-03-20, 09:41
CUuXiAsV7BQ

Mitosis
2012-03-20, 09:46
dVo79v8xkoc

<3

Tricce
2012-03-20, 09:46
Vi måste ju ha den här bilden här också!!

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/480351_3284385942773_1061352881_33176235_127285724 3_n.jpg

aijou
2012-03-20, 10:25
Jag hatar att behöva säga det här men jag är faktiskt lite besviken på det jag hört av Koloss hittills. Jag hade hoppats på ett lite högre tempo. Just nu känns alla låtar väldigt trögflytande, som sirap.

Missförstå mig inte. Det jag hört hittills är bra. Men det lever inte upp till mina förväntningar. Meshugga är trotts allt ett av mina absoluta favoritband så jag hade väldigt höga förhoppningar på det här albumet.

Jag hade hellre sett något i den här stilen:
oK0tjSvA17g
N1vvayRpcEU

Oddish
2012-03-20, 14:05
FYI: Koloss "släpptes" i natt.

Arf Pingvin
2012-03-28, 17:27
Hela albumet finns på spotify. Det är bra.

Fultjack
2012-03-28, 17:36
Har bara hunnit lyssna igenom skivan 2 gånger ännu men jag har inte fastnat för någon låt mer än The demons name is surveillance.

Brukar dock vara så i början med nya album, tar alltid några månader innan låtarna har fastnat

billmaier
2012-04-02, 11:18
Vad tycker ni om nya skivan? Har lyssnat nu igenom den några gånger och än så länge har den inte riktigt öppnat sig, men tror nog det händer med tiden.

Tricce
2012-04-07, 00:17
Har ni sett nya videon då? Enda låten som riktigt fastnat för mig ännu.

m9LpMZuBEMk

skaparn
2012-04-07, 08:54
Har ni sett nya videon då? Enda låten som riktigt fastnat för mig ännu.

[.YT]m9LpMZuBEMk[/YT]

Bra låt ju!

Videon var dock lite svår att se på. För mycket ARG i den. Känns gjort.