handdator

Visa fullständig version : Deffa, hjälp!

andykala
2008-01-29, 13:13
Hej,

Jag är 21 år, väger ungefär 92 kg och är 187 cm lång. Jag har under hela mitt liv spelat hockey, i och med det har jag varit relativt vältränad men aldrig rikitgt "slim". Har slutat spela och har lagt på mig, främst runt buk och bröst. Jag har nu börjat träna och har gjort så i tre veckor snart, jag springer nästintill varje dag ungefär 6-12 km, beroende på dagsformen, får inte bli tråkigt. Jag äter mycket sallad, kvarg, kyckling, qnoua etc., alltså kalorisnålt. Jag har börjat märka lite vid övre magmusklerna, precis under brösten, men mitt problem är nedre magen, runt höfterna, och brösten? Det känns inte som det ger någon effekt? Jag vet att tiden är ringa, men är det bara att fortsätta löpa så försvinner fettet runt mage och bröst eller vad behöver jag göra?

Tåls att tilläggas, efter varje pass kör jag sit-upsövningar, armhävningar, ryggövningar. Men utan verkan :S

Tackar för alla svar och all ledning jag kan få på vägen.

LukeSkywalker
2008-01-29, 13:20
Hej!
Tre veckor är inte lång tid, jag säger som alla andra och rekommenderar dig att läsa igenom Deff - en guide (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881) både en och tre gånger.

Vad det gäller övningarna så räkna inte med att bygga några muskler när du ligger på kaloriunderskott, du får satsa på att behålla så mycket som möjligt i stället under deffen. Det är bara att kämpa på med träningen och maten, så kommer resultaten om du sköter dig ;)

andykala
2008-01-29, 13:36
Tack för svaret, men det du menar är att det egentligen, eller det räcker med att träna vidare med min löpning och min goda kost så ger det resultat i längden, alltså fettminskning över mage och bröst?
Och kanske med övningarna, behålla lite av mina muskler?

exzs
2008-01-29, 14:24
Att få bra definierade muskler runt nedra buken är ju något utav det svåraste, så det gäller att kämpa på. Och som sagt, räkna inte med att du kommer att bygga muskler eftersom du ligger på kaloriunderskott.

LukeSkywalker
2008-01-29, 14:36
Jag satte igång med min diet (91 kg, 185cm, numera 86 kg och counting) och mitt tips är att dels utgå från guiden och räkna ut sitt basbehov av kalorier, och sedan försöka att skriva ner allt man äter i en vecka (ungefär) så att man har koll på vad som egentligen krävs. (Jag siktar på 500-1000 kcals underskott per dag). En matvåg underlättar helt klart här, annars får man försöka uppskatta så gott det går. Läs varenda tråd på forumet om deff (speciellt guiden, flera gånger) och bilda dig en uppfattning om vad som gäller. Man lär sig nya saker varje dag.

andykala
2008-01-29, 18:33
Tack:D det ska jag göra, bra när man kan få lite vägledning så här ;)