handdator

Visa fullständig version : Bullet for my valentines nyaste album...

MrBoris
2008-01-29, 12:03
..."Scream aim fire", fågel eller fisk?

Jag personligen blev enormt besviken. För det första hade jag hört rykten om att de ville göra albumet "hårdare" än "The poison", men det var det inte i mitt tycke.

Sen att han opererat bort sina tonsiller eller vad det nu är han har gjort, gjorde hans röst klart sämre.

*mini* tummen ner *grr27*

Tricce
2008-01-29, 12:16
Saknar alternativet "Har inte hört nya albumet ännu"

Scratch89
2008-01-29, 12:25
w000t? När släpptes det?!

Scratch89
2008-01-29, 12:30
EDIT! Jag hade ju t.o.m ställt kalendern till igår. Lagom seg jag var och inte fattade varför det pep.

Det ska lyssnas igenom efter att jag ätit lunch!

Mapa
2008-01-29, 13:24
tack för att du gjorde en tråd.. jag har helt missat de!! ska lyssna igenom så fort jag får tillfälle

MrBoris
2008-01-29, 13:29
härligt, låt mig höra vad ni tyckte. Kan inte bara vara jag som är besviken?*gah!*

Scratch89
2008-01-29, 13:38
Okay, skivan har gått runt ett varv nu. Jag tycker inte att det är superbra, men det är inte heller dåligt. Förra skivan blev bra efter runt 10-20 lyssningar, och var helt underbart efter 40. Antar att det här kommer vara något liknande.
En tråkig sak är att sången numera låter som Metallica. Det låter väldigt likt i "Scream, Aim, Fire!". Sen har jag inte orkat koncentrera mig på att lyssna på riffen än, men det låter inte som att de har utvecklats särskilt mycket musikaliskt sen förra skivan. Det är iofs inte så konstigt, de var ju i princip Wales bästa gitarrister redan vid förra skivan.
Annars tycker jag om deras lugnare låtar. Forever and Always är hur bra som helst, och jag lyssnade på den tre gånger på ett varv. :D
Kan återkomma med djupare analys sen.

The_RobRoy
2008-01-29, 13:44
Låter helt okej hittils iallafall!

Eye of the storm spelar dom skönt i, sången är inte lika lysande dock.

Skivan har ju "funnits" i en vecka förövrigt.. för det är ingen skillnad på Japanese Edition väl? *whistle*

MrBoris
2008-01-29, 13:47
Men "okej" är inte bra nog för mig, hade oerhörda förväntningar sen the poison som var riktigt riktigt bra. Där gillade jag verkligen varenda låt...

Kanske tycker den här blir bättre med tiden den också!:hbang:

Scratch89
2008-01-29, 13:50
Men "okej" är inte bra nog för mig, hade oerhörda förväntningar sen the poison som var riktigt riktigt bra. Där gillade jag verkligen varenda låt...

Kanske tycker den här blir bättre med tiden den också!:hbang:

Jag antar att du, precis som jag, var tvungen att "vänja" dig in med skivan. Så är det alltid för mig. Mina favoritskivor tyckte jag var jätteskumma först.

Mapa
2008-01-29, 14:14
denna liksom för skivan tycker jag va bra.. förra va dock lite bättre vid första lyssningen...

edit: så jag röstar fågel.. alldeles för bra för att fiska

Tricce
2008-01-29, 14:26
Är bara på första låten men fortsätter det med break liknande vid 2:35 första låten så är jag nöjd hehe :D Håller med om rösten, låter inte alls lika som på första. Återkommer efter lite fler låtar/lyssningar :hbang:
Älskade första plattan.

747
2008-01-29, 14:31
Skivan har ju "funnits" i en vecka förövrigt.. för det är ingen skillnad på Japanese Edition väl? *whistle*

Haha känner igen det där :)
Rapporterna säger att det är fisk, men vi får se om några minuter när min brevduva kommer flygande med skivan i högsta hugg. Jag är väl iofs inget stort fan av bfmv men har lyssnat en del på poison.

vesterberg
2008-01-29, 14:39
i like it! synd dock på sångarens röst, gillade den lite mer gnällig eller vad man nu ska säga. hur man får sången att låta likt James Hetfield förstår jag verkligen inte. ;o

Noctrl
2008-01-29, 15:15
Tycker det är lite klent. Ska bli kul och höra dom live på mtown i sommar och se om dom är lite "hårdare" då.

oath5
2008-01-29, 16:27
Har lyssnat på den om och om igen i en vecka nu. Förra skivan blir svår att överträffa, och det lyckades dem inte göra heller. Några låtar var bra, men de flesta lät likadant (ingen större variation). Gillade inte heller de lugna låtarna. Ett plus var att det var bra produktion på plattan iaf! Den stora frågan måste ju vara vad har han gjort med sina stämmband? Låter ju lika klen som en barnunge på vissa spår, och rent mesigt när han sjunger rent. Förra skivan var han ju nästan bra på att skrika, och helt okej när han sjöng rent.

Mapa
2008-01-29, 16:54
har lyssnat igenom ett par gånger till nu... de blir bara bättre och bättre

oath5
2008-01-29, 17:28
Tanka Meshuggahs nya skiva ObZen istället! Där lär ni inte bli besvikna.

Noctrl
2008-01-29, 17:36
Tanka Meshuggahs nya skiva ObZen istället! Där lär ni inte bli besvikna.

Tankar as we speak, hörde dock av en polare att deras låtar var ganska indentiska. Han visste dock inte om han hade hört deras senaste alubm.

reinholdsson
2008-01-29, 19:42
Den är helt okej, ganska bra till och med. Första lyssningen tyckte jag inte det men nu 10-15 lyssningar senare är den bättre. Gillar nog hearts burst into fire mest.

Albatross
2008-01-29, 21:11
För vad det är, så funkar det. Knappast i klass med Opeth, men det är väl kanske vad de siktar på heller.

RÅTTKÖTT
2008-01-29, 21:26
helt okej platta, hearts burst into fire är helt klart det starkaste spåret på plattan.

raQblad
2008-01-29, 22:11
Jag tyckte om extraspåret No Easy Way Out....

Modify
2008-01-29, 22:59
Jag vill ha growl, growl, growl, söta flickor och isglass! *gah!*

Nej det var en mesig besvikelse...

EDIT: Glömde ju skriva att allt som inte låter som en sjungande 16-årig Metallicafan låter bra iaf.

n1tro
2008-01-29, 23:12
BACK TO THE FRONT / OVER THE TOP?
;) and then we did NOT take any prisoners..

MrBoris
2008-02-01, 16:00
Jag tyckte om extraspåret No Easy Way Out....

Bump, håller med dig, en av de bättre låtarna. Sen måste jag säga att jag gillar skivan mer o mer nu, nästan så den skulle bli fågel istället:hbang: :thumbup:

Tricce
2008-02-05, 15:37
HJÄLP MIG!

I låten "take it out on me" (låt 7) 1:42 in och lyssna till 2:10 ca rösten där låter precis som en sångare som sjöng i nåt rockband på hmm tidiga, mitten av 90talet. Men min hjärna har fryst och jag kan inte koppla av förrns jag vet vem det är jag tänker på haha.

Whistler
2008-02-05, 16:25
HJÄLP MIG!

I låten "take it out on me" (låt 7) 1:42 in och lyssna till 2:10 ca rösten där låter precis som en sångare som sjöng i nåt rockband på hmm tidiga, mitten av 90talet. Men min hjärna har fryst och jag kan inte koppla av förrns jag vet vem det är jag tänker på haha.

Ah, jag vet vad du menar! Fast jag får inte heller fram vem det är!
Det känns som om jag känner igen rösten från något bilspel också... Antagligen Need For Speed Underground 2, någon av låtarna där sjunger nämnda person, eller någon som låter sjukt likt.

Anyway... On Topic:

Jag tycker det är helt okej, möjligen lite tunnt ljud, de flesta riffen är helt okej men känns lite tunna som sagt.

Trummisen har verkligen inte gjort några framsteg. Utomordentligt tråkig.

Favvolåtarna:

* Hearts Burst Into Fire - underbar 80-tals hårdrock i metaltappning. (jag hatar egentligen 80-tal)
* Disappear - lite tråkig och intetsägande, men ändå väldigt BFMV.
* Forever and Always - helt sjukt bra! Jag hör mainriffet i skallen på nätterna när jag ska sova. Det vill liksom inte släppa...

För övrigt tycker jag No Easy Way Out är överskattad. Ska man göra en cover så ska man sätta sin egen prägel på den, nu har de bara spelat den precis som orginalet rätt av. Urtrist.

oath5
2008-02-05, 17:58
End of days är ju lätt bästa spåret på plattan.

n1tro
2008-02-05, 18:05
gillar deliver us from evil

n1tro
2008-02-05, 21:49
HJÄLP MIG!

benji webbe frn skindred är det som sjunger där

Tricce
2008-02-22, 17:50
HJÄLP MIG!

Ah, jag vet vad du menar! Fast jag får inte heller fram vem det är!
Det känns som om jag känner igen rösten från något bilspel också... Antagligen Need For Speed Underground 2, någon av låtarna där sjunger nämnda person, eller någon som låter sjukt likt.

Anyway... On Topic:

Jag tycker det är helt okej, möjligen lite tunnt ljud, de flesta riffen är helt okej men känns lite tunna som sagt.

Trummisen har verkligen inte gjort några framsteg. Utomordentligt tråkig.

Favvolåtarna:

* Hearts Burst Into Fire - underbar 80-tals hårdrock i metaltappning. (jag hatar egentligen 80-tal)
* Disappear - lite tråkig och intetsägande, men ändå väldigt BFMV.
* Forever and Always - helt sjukt bra! Jag hör mainriffet i skallen på nätterna när jag ska sova. Det vill liksom inte släppa...

För övrigt tycker jag No Easy Way Out är överskattad. Ska man göra en cover så ska man sätta sin egen prägel på den, nu har de bara spelat den precis som orginalet rätt av. Urtrist.

MOHAHAHA äntligen hittade jag vad jag tänkte på (lol) några veckor senare lixm. Nä men råkade höra den å då kom jag att tänka på denna tråden :D

nsETamxkT9E

Lyssna på refrängen där runt 00:35 på faith no more och jämför med vad jag skrev förut "take it out on me" bfmv´s låt 1:42 in och lyssna till 2:10

RTB
2008-02-22, 20:17
gillar deliver us from evil

+ 1

Fast alla är bra och blir som sagt bara bättre o bättre:)