Visa fullständig version : ang. yoghurt
har försökt äta den nyttigare naturella yoghurten men skiten slinker inte ner...
har upptäckt att fruktyoghurt t.ex. yoggi,yoplait eller kanske verum innehåller mkt mer socker än den naturella så då vore det bra om någon kunde ge mig en jämförelse på GI och II mellan dessa två (vad är det för socker eg. ?) eftersom jag inte hittat något om detta på vare sig kolozzeums eller pauluns siter. detta är av intresse eftersom jag tänkt börja klämma en hel del yoghurt.
När är det lämplit att käka yoghurt förresten? hur är det att käka före läggdags,efter träningen eller kanske som mellanmål?
Det är vanligt socker i sylten.
Motfrågan blir ju vad du skall han youghurten till ?
Kan du tänka dig sylten i en fruktyoughurt så går det ju med vilka frukostflingor som helst till den vanliga släta youghurten.
Är det för de nyttiga bakterierna finns det ju massor av olika fil som inte är lika sur eller varför inte nyponsoppan med planitarium bakterien ?
Snapphanen
2003-05-12, 14:30
alltså.. idag körde jag för första gången..
1/ frukost
2/ rasten mellan lektionerna 1 liter yoggi 0.1 fetthalt (35 g protte)
3/ lunch
satt perfekt verkligen.. kostar 14 kr dock och det är fan endel.. :cryout: får bli lyxdagar:D
Originally posted by Sverker
Det är vanligt socker i sylten.
Motfrågan blir ju vad du skall han youghurten till ?
Kan du tänka dig sylten i en fruktyoughurt så går det ju med vilka frukostflingor som helst till den vanliga släta youghurten.
Är det för de nyttiga bakterierna finns det ju massor av olika fil som inte är lika sur eller varför inte nyponsoppan med planitarium bakterien ?
jag är laktosintolerant och måste få i mig protein!
edit: jag hatar fil!!!
shirunai
2003-05-12, 18:23
drick yogurt, king grub säger att yogurt som är socker i har ändå litet GI värde
Danone vitaline innehåller inte vanligt socker har jag för mig - minns inte på rak arm (kan kolla om intresse finns :))men tror det är 44 kcal/100 gram (4.5 prot, 7 g kolh, 0.1 fett).
Godast av alla dessutom! (speciellt mango) :eating:
Originally posted by Big_Vik
jag är laktosintolerant och måste få i mig protein!
edit: jag hatar fil!!!
Youghurten är inte hellt fri från laktos. När mjölksyrabakterierna arbetat klart så har laktoshalten i mjölk sjunkigt från ca 5 % ned till ca hälften, 2.5 %.
Eftersom du tydligen klarar denna mängd laktos utan besvär så går det ju utmärkt att byta till vilket vassleprotein som helst.
Annars finns ju keso, kessella, ost, mjukost osv.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.