Visa fullständig version : Perfekt diseplin
Hej
Jag väger 112 kilo nu och vill bränna fett.
Jag går med på vad som helst som är hälsosamt och bra för kroppen.
Då menar jag att jag äter vad som hälst och sover när som hälst och tränar vad som hälst.
Någon som har bra tips på hur en perfekt vecka kan se ut?
Vilka tider ska jag äta?
Vad ska jag träna?
Vilka tider ska jag träna?
När ska jag sova?
Jag har råd med dyr mat så det är inga problem.
Tack för hjälp.
Sen måste jag lägga in en smile i slutet för man ska vara glad *flex*
Läs deffguiden, hitta en träningsform som du gillar, ge det tid och lär dig under resans gång.
:thumbup:
Hej
Då menar jag att jag äter vad som hälst och sover när som hälst och tränar vad som hälst.
Vilka tider ska jag äta?
Vad ska jag träna?
När ska jag sova?
Tack för hjälp.
http://forum.body.se/showthread.php?t=5414
Klockrent i ditt läge, tror jag.
Ett enklare tips på någon som skriver en vecka skulle va coolt
Citerar den tråd jag länkade till ...
Upplägg och kaloriintag
Det här är en bra startpunkt;
Proteinintag: Kroppsvikt* 4
Kolhydratintag: 0, eller så nära noll som möjligt
Fettintag: Kroppsvikt* 0.5
För en 90 kg man blir detta
360 gram protein
0 gram kolhydrater
45 gram fett
Totalt: 1845 kalorier
b3nkpr3zz3n^
2008-01-27, 16:02
Disciplin!
Citerar den tråd jag länkade till ...
Föreslår du på fullt allvar att han ska käka ~450g protein om dagen och inte en enda kolhydrat?
OT: Jag såg din journal och du har ju gått ner 7 kg sen mitten på november. Det är ju inte dåligt och alltså gör du nåntning rätt redan! Jag vidhåller det jag skrev i min första post, ha inte för bråttom!
Eddie Vedder
2008-01-27, 16:10
Mitt tips till dig Zydes är att du lyssnar på Gnusrams tips och ignorerar tipsen från Koloftw.
Zydes, det finns hundratals poster på kolozzeum som lyder "Hur ska jag gå ner i vikt?!", "Hjälp mig bli biff!!!11" och "Kan någon ge mig ett träningsprogram???". Svaret på alla dessa trådar och alla liknande trådar som någonsin kommer att komma upp är: använd sökfunktionen och kolla runt på forumet.
Zydes: vill du gå ner långsamt och mer skonsamt, eller vill du göra det snabbt och rätt så krävande?
Han vet vad som krävs, han vill behöver bara någon som säger åt honom att göra det.
Han vet säkert också att det inte finns någon mirakeldiet alls, utan det handlar om vilja och bra kosthållning.
Han vet säkert också att det inte finns någon mirakeldiet alls,.
Men det finns dieter som går snabbare än andra, och dieter som är lättare att utföra en andra.
Men det finns dieter som går snabbare än andra, och dieter som är lättare att utföra en andra.
Ja, men vafan, hade han lagt den tiden har lägger på att leta efter den där lite bättre dieten på att träna istället så hade han inte behövt någon speciell diet.
P.S. Zydes, keep up the good work :thumbup: D.S.
Det är ingen tvekan om att du har motivationen. Vi sitter lite i samma situation du och jag (samma vikt etc.).
En motoinscykel var nog den bästa investering jag gjort för min kropp. Att sitta några timmar om dagen o bränna bort några mil är lätt som en plätt numera! Lätttillgängligt och kul faktiskt. Har lärt mig att gilla det. Sätter cykeln framför datorn och ser på film till.
Dock ska du inte lita på kalorimätaren (iaf inte på billiga cyklar :D), det enda du ska följa (enligt mig) är tiden. Allt mellan 30-90 minuter tycker jag är bra. Börja med ett lättare motstånd och höj progressivt. Jag får sänka/höja beroende på hur pigg och hur mycket jag har ätit. Svettas alltid igenom tröjan, då vet jag att jag gjort bra ifrån mig.
Vad är ditt mål? Rippad? Deffad eller Normal?
Var heller inte rädd för att lära dig hur DIN kropp fungerar. Det är inte konstigt att folk blir olyckliga och överviktiga/ohälsosamma när man inte vet hur den kropp man existerar i fungerar. Det är omständigt, och kan verka oöverkomligt. Men det är värt det. Klyschan "Knowledge is the power" gäller här i allra högsta grad.
Vill du gå ner i vikt OCH HÅLLA VIKTEN bör du lära dig din kropp. I praktik och teori. Det måste du. Och vill du nå en förändring tillräckligt mycket kommer du att ta det steget.
Läs om den Termogen dieten och Deffguiden.
Böcker så som Effektiv Näringslära och Effektiv Diet har hjälpt mig mycket.
För att hålla bra koll den mat du stoppar i dig är en hushållsvåg och ett program så som Formfixaren (http://www.formfixaren.com/) nyckeln till framgång.
Kom ihåg kaloriöverskott=viktökning, kaloriunderskott=viktminsking. Jag anser att är man kliniskt överviktig (som du och jag) är det effektivast med ett ganska högt underskott. Nu kommer 75-kilos experterna att såga mig och kalla mig katabol höna. Men ni kan ju prova att deffa på minus 500 kcal vid 30 kgs övervikt och se hur länge man orkar utan resultat.
Just nu dietar jag på (notera - dieta, inte deffa) 1500 kcals underskott + träning. Endast kolhydrater till frukost och efter träning. Lite omättade fetter på kvällen. Resten protein, för att behålla så mycket muskelmassa som möjligt.
Om du nu har läst igenom denna post har du vad som krävs för att läsa deffguiden. :D
Föreslår du på fullt allvar att han ska käka ~450g protein om dagen och inte en enda kolhydrat?
Varför inte? OBS: försöker inte sätta mig över dig eller verka dryg.
Min helt amatörmässiga lekmanna-åsikt är att en lågkolhydrat är effektivare för dem som lider av fetma. Rätta mig om jag har fel. :)
PS. Beror ju på hur man klarar av det förstås, min mamma blir deprimerad och ännu hungrigare utan kollisar, jag klarar rent fysikst närmare 0 g/dag.
Det är överdrivet att äta så mycket protein och äter man mer kolhydrater så orkar man träna hårdare. Att nolla kolhydraterna funkar men är oftast ingen ideal lösning om man planerar att vara aktiv.
Det är överdrivet att äta så mycket protein och äter man mer kolhydrater så orkar man träna hårdare. Att nolla kolhydraterna funkar men är oftast ingen ideal lösning om man planerar att vara aktiv.
Protein som inte kan användas i proteinomsättningen oxiderar väl till glukos?
Alltså.
Jag vill gärna gå upp 9 kanske träna 1 timme lr 2 för att gå ner i vikt. sen vill ha lätta saker att äta som e nyttiga. gärna nån drick som smakar skit som e skit bra :)
Dem äter ju massa konstiga på (Du är vad du äter)
Alltså.
Jag vill gärna gå upp 9 kanske träna 1 timme lr 2 för att gå ner i vikt. sen vill ha lätta saker att äta som e nyttiga. gärna nån drick som smakar skit som e skit bra :)
Haha. Vad förväntar du dig av en drink som smakar skit? :)
Protein som inte kan användas i proteinomsättningen oxiderar väl till glukos?
Hälften av det i alla fall och då kan man lika gärna äta kolhydrater.
Hälften av det i alla fall och då kan man lika gärna äta kolhydrater.
Ah ok! Då får jag finslipa mitt upplägg lite. :thumbup:
Alltså.
Du ville inte läsa min post på första sidan?
Ah ok! Då får jag finslipa mitt upplägg lite. :thumbup:
Har du hittat något som du tycker funkar så finns det vid ett intag av 4 g protein/kg kroppsvikt ingen skäl att ändra om du inte tror att något annat kommer att funka mycket bättre. Det viktiga är ju underskottet och sen är resten mest dribblande med siffror för de allra flesta.
Vid alla typer av keto så brukar man iofs fylla på i samband med träningen eller vid något specifik tillfälle varje vecka om man faktiskt tränar intensivt och/eller styrka.
Zydes: Sudda bort precis all information du fått från Du är vad du äter ur din hjärna och läs deffguiden som finns länkad i den här tråden. Jag vet inte hur överviktig du är men det viktiga på sikt är att du hittar en kosthållning som gör att du kan behålla den vikt du vill ha, inte att du försöker hitta en genväg för att snabbt gå ner.
Min helt amatörmässiga lekmanna-åsikt är att en lågkolhydrat är effektivare för dem som lider av fetma. Rätta mig om jag har fel. :)
PS. Beror ju på hur man klarar av det förstås, min mamma blir deprimerad och ännu hungrigare utan kollisar, jag klarar rent fysikst närmare 0 g/dag.
Det är skillnad på låg kolhydrat och noll kolhydrat, jag tror visst att man kan dra ner på kolisar och käka lite extra protein inom ramen för vad man ska stoppa i sig.
Jag tror helt enkelt att man mår bättre, över tid, om man får i sig kolhydrater. Det blir godare att äta och livet är förmodligen lite lättare om man håller sig ifrån extrema dieter plus att man, när man håller sig inom "normalspannet" av näringsämnen kan överföra det till nånting som senare funkar i vardagen.
Sen har jag sett hålögda baddibilders sitta surmulet och tugga på en proteinbar i slutet på en diet och prata om att de inte orkar just nånting. :D
Det som föreslagits i tråden skulle jag snarare kalla "köttdiet" än "lågkolhydratdiet"; skall man äta så extremt kan man lika gärna äta pulversoppor (Allevo, Modifast etc.). Jag skulle säga att det i många fall är bättre, då en sådan VLCD-diet är sammansatt för att ge alla näringsämnen man behöver på minsta möjliga kalorimängd. Att leva på kycklingfilé kan säkert fungera för vissa (i den bemärkelsen att man går ned i vikt, hur hälsosamt det är kan diskuteras), men risken för att man får okontrollerbara sug och spårar ur är stor - större ju mer extrem kosten är.
Skall man orka leva ett vanligt liv och vara hyfsat aktiv tror jag att en bantningsdiet som varken är alltför hård eller alltför extrem är det som funkar bäst. Både för att man har störst chans att orka hålla den tills man nått de resultat man vill ha och för att man orkar fungera lite bättre medan man håller på (kan vara en fördel om man skall klara skola, jobb etc.). En risk med alltför hård diet är att man blir väldigt inaktiv till vardags - att träna en timme om dagen är inte särskilt mycket om man utöver det inte rör på sig överhuvudtaget annat än mellan soffan och sängen. Kroppen är väldigt smart när det gäller att spara energi, och överviktiga personer har ofta redan från början ett mindre "vardagsaktivt" sätt än smala personer, som det är onödigt att späda på.
Regelbundna måltider, mer frukt och grönsaker, mindre spaghetti och mmer potatis (pasta är ofta en energibov), mer rent kött och mindre färdiga hamburgare, mindre fett om man vet med sig att man äter för mycket sådant, mindre godis, kaffebröd, ostmackor eller vad det nu är som gör att man gått upp i vikt (det vet man som regel). Träning, givetvis, och VARDAGSMOTION: Gå istället för att ta bil/buss, sluta ta hissen, ta en promenad varje dag osv. Mirakeldrinkar som fixar biffen finns inte - det finns drinkar som smakar skit, men inte gör de att man minskar i vikt (men de säljer bra). :D
Och sedan, framför allt, TÅLAMOD. Som Gnusram säger; du har tappat 7 kg och det är ganska bra. Det går inte jättefort.
Jag skulle rekommendera Allevo till dig.
Commando1980
2008-01-31, 13:41
Hej
Vilka tider ska jag äta?
Vad ska jag träna?
När ska jag sova?
Tack för hjälp.
kalorieunderskott.....-500...eventuellt större om du är väldigt fet.
läs deffguiden.
gym 3-4 dagar i veckan. exakt när och vad du äter är upp till dig, samma gäller träningen.
dina frågor vittnar om att du inte har speciellt bra koll på grunderna när det gäller diet eller styrketräning. läs på.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.