Visa fullständig version : Jag har gjort en hemsida!1
Som fungerar ungefär som excellmallen, typ kolla hur mycket du stoppar i dig *drool*
Det har vart ett litet hobbyprojekt och den är långt från färdig men den kan testas iallafall.
Gå till http://snyggnaken.crescens.se (jag kom inte på något bra namn) och pröva.
Nu hoppas jag inte att detta uppfattas som reklam för det är ju gratis att använda sidan.
Testat det, väldigt bra program tycker jag.
Skulle troligen använda om jag inte hade Cal-Control.
Snyggt :thumbup:
Jonny_88
2008-01-26, 19:18
Testat det, väldigt bra program tycker jag.
Skulle troligen använda om jag inte hade Cal-Control.
Snyggt :thumbup:
Jasså, har du testat det. Jag anmälde det just nyss då jag uppfattade det som oseriöst då man skulle skriva sitt email och lösenord... Och såg att man kunde registrera sig och det uppfattade jag också som oseriöst...
Jasså, har du testat det. Jag anmälde det just nyss då jag uppfattade det som oseriöst då man skulle skriva sitt email och lösenord... Och såg att man kunde registrera sig och det uppfattade jag också som oseriöst...
Menar du sidan jag lade upp?
Vad är det för oseriöst med att registrera sig (ifall du menade den sidan)?
Jonny_88
2008-01-26, 19:27
Menar du sidan jag lade upp?
Vad är det för oseriöst med att registrera sig (ifall du menade den sidan)?
Ja, just det. Jag tänkte att om man är ovan så skriver man in sitt email och sitt lösenord, utan att först gå in och registrera sig då (och på grund av det första blev väll jag extra nojjig)... Det kanske bara är jag som bara är nojjig och speciellt då det inte brukar vara ett vanligt registrationssystem (normal brukar man ju både få användarnamn och lösenord).
I så fall ursäktar jag mig. Åtminsone var det inte så klart för mig.
Ja, just det. Jag tänkte att om man är ovan så skriver man in sitt email och sitt lösenord, utan att först gå in och registrera sig då (och på grund av det första blev väll jag extra nojjig)... Det kanske bara är jag som bara är nojjig och speciellt då det inte brukar vara ett vanligt registrationssystem (normal brukar man ju både få användarnamn och lösenord).
I så fall ursäktar jag mig. Åtminsone var det inte så klart för mig.
Ja det brukar man få, orkade inte göra det men det är bra att du skrev det. Trodde inte man skulle få såna elaka vibbar av förstasidan men nu tar jag och ändrar det (till nästa version), vill ju inte skrämma bort någon :Virro
Det är absolut inte fråga om att jag skulle försöka lura någon, trist om det uppfattades så. Bra förstaintryck av sidan :D
Jonny_88
2008-01-26, 19:34
Ja det brukar man få, orkade inte göra det men det är bra att du skrev det. Trodde inte man skulle få såna elaka vibbar av förstasidan men nu tar jag och ändrar det (till nästa version), vill ju inte skrämma bort någon :Virro
Det är absolut inte fråga om att jag skulle försöka lura någon, trist om det uppfattades så. Bra förstaintryck av sidan :D
Okej, bra! :D
Mycket enkel layout. Det är inte svårt att komma igång alls!
Dock så blir det problem såfort man äter något som inte finns med på listan!
Eller är det bara jag som är dum och inte ser vart man knapprar in det ?
Det optimala vore väl att om t.ex. jag lägger till whey-80 med rätta näringsvärden så finns det med i listan nästa gång!
Fat tony
2008-01-27, 13:12
rent av kass, du behöver göra den mer användar vänlig, fattade inte myckat av man kunnde göra på sidan
zeusden1
2008-01-27, 13:24
Jag gillar inte den övre stapeln så mycket, där det står Startsidan, registrera dig och livsmedel. Får mig att tänka på mijlöpartiets hemsida, gammal och ful.
Annars gillar jag själva tanken! Vad betalar du för hemsidan? Du kanske skulle lägga in en google-ad eller annan reklam?
Det är ju samma sak som Livsmedelsverkets sida där man söker upp livsmedel, fast sämre. Nej, håller mig till Livsmedelsverket.
Det är ju samma sak som Livsmedelsverkets sida där man söker upp livsmedel, fast sämre. Nej, håller mig till Livsmedelsverket.
Ja, livsmedelsverket låter dig skriva in "154.5g av vara X" så räknar den ut exakt mängd energi samtidigt som den för statistik över hur du ätit de senaste dagarna ...
Jag tycker det är en bra idé. Önskemål:
-Kunna spara egna livsmedel
-Kunna byta lösenord
-Få en sammanställning veckovis eller månadsvis
Det optimala vore väl att om t.ex. jag lägger till whey-80 med rätta näringsvärden så finns det med i listan nästa gång!
Ja man kommer kunna lägga till egna livsmedel.
rent av kass, du behöver göra den mer användar vänlig, fattade inte myckat av man kunnde göra på sidan
Nej jag har inte skrivit så mycket förklaringar, det är därför jag skrev att man kan testa sidan om man vill. Men tack för påpekandet :thumbup:
Jag gillar inte den övre stapeln så mycket, där det står Startsidan, registrera dig och livsmedel. Får mig att tänka på mijlöpartiets hemsida, gammal och ful.
Annars gillar jag själva tanken! Vad betalar du för hemsidan? Du kanske skulle lägga in en google-ad eller annan reklam?
Design har inte varit prio, funktionerna först. Jag var tvungen att surfa in på miljöpartiets hemsida och kolla. Usch, får kanske ändra lite :D
Ja, livsmedelsverket låter dig skriva in "154.5g av vara X" så räknar den ut exakt mängd energi samtidigt som den för statistik över hur du ätit de senaste dagarna ...
Kan man det eller skojade du bara med snubben?
Jag tycker det är en bra idé. Önskemål:
-Kunna spara egna livsmedel
-Kunna byta lösenord
-Få en sammanställning veckovis eller månadsvis
Japp japp, kommer ;)
Skoj att det var lite folk som orkade testa den. Mycket uppskattat med kritik och förslag! Ska snickra mer på den (efter rest-tentan :D).
zeusden1
2008-01-27, 15:15
Okej, din hemsida är såå mycket snyggare än MPs hemsida, men ger samma vibbar.
Kan man det eller skojade du bara med snubben?
Ehm. Det är ju du som skapat det ... :smash:
Nu skrev jag in 1555g kyckling och det står klart och tydligt att igår åt jag 1150 kcal och idag 4820 kcal ... (Tryckte bara in siffror så det är inget verklighetsbaserat)-
Kan lätt trycka in och kolla macro.
Förstår inte vad som är oklart *screwy*
Tryck på kalender -> välj dag -> skriv in livsmedel+vikt -> spara måltid -> TADA!!!!
MEDiAHORAN
2008-01-27, 16:32
Ojoj du är min räddare, har precis fixat office 2008 och den tillåter inte visual basic macron vilket gör att den vanliga filen inte funkar för mig. Så detta är ett jättebra initiativ! Som någon annan sade så är nog google ads en bra idé när sidan växt till sig så du får lite pengar till underhåll :)
Tack iaf!
Ehm. Det är ju du som skapat det ... :smash:
Nu skrev jag in 1555g kyckling och det står klart och tydligt att igår åt jag 1150 kcal och idag 4820 kcal ... (Tryckte bara in siffror så det är inget verklighetsbaserat)-
Kan lätt trycka in och kolla macro.
Förstår inte vad som är oklart *screwy*
Hehe jag vet vad man kan göra på min sida, men du skrev att man kunde göra samma sak på livsmedelsverket sida?
Så jag undrade om man verkligen kunde det eller inte. Tack för kritiken förresten, btw vad är Cal-counter som du pratade om i början?
Jaha jasså, missuppfattning, dumma mig :smash:.
Jag var ironisk, eftersom jag tyckte att det han skrev var korkat.
Cal-counter är ett program som fungerar ungefär som ditt, men är lättare och snyggare (ursäkta). Finns att laddas ner här: http://www.calcounter.se/
Jaha jasså, missuppfattning, dumma mig :smash:.
Jag var ironisk, eftersom jag tyckte att det han skrev var korkat.
Cal-counter är ett program som fungerar ungefär som ditt, men är lättare och snyggare (ursäkta). Finns att laddas ner här: http://www.calcounter.se/
Misstänkte att det var så. Du behöver inte be om ursäkt, vet att sidan inte är så het (ännu ;)).
Verkar inte som calcounter funkar nu. Var det också en sida som man kunde lägga in sin förbrukning på, eller var det ett program man var tvungen att ladda ner?
thexbishop
2008-01-27, 19:17
alltså vadå använd länken kalender för att komma igång? ser ingen länk
alltså vadå använd länken kalender för att komma igång? ser ingen länk
Den vita länken överst på sidan.
Nyheter Kalender Livsmedel blabla...
Syns inte de länkarna?
Tintomara
2008-01-28, 00:20
De enda länkar jag kan se är de fyra som finns överst på den blå listen: Startsidan, Registrera dig, Startsidan och Copyright. Jo, också länken "Registrera dig nu" strax under det.
De enda länkar jag kan se är de fyra som finns överst på den blå listen: Startsidan, Registrera dig, Startsidan och Copyright. Jo, också länken "Registrera dig nu" strax under det.
Registrera dig och logga sedan in så borde det funka ;)
thexbishop
2008-01-28, 20:30
"Välkommen!
Använd länken Kalender för att börja bli snygg naken.
Vill du lämna synpunkter eller komma med förslag, klicka här. "
Detta är allt jag kan se efter att ha loggat in!
Chrillee
2008-01-30, 00:25
Får samma...
Jag har uppdaterat sidan!1
* man kan lägga till egna livsmedel
* uppdaterat sökningen: söka på egna, andras och SLVs livsmedel
* nytt menyval: inställningar
* man kan ändra lösenord
* man registrerar ett användarnamn
Ja så mycket mer är det inte, iallafall hoppas jag inte man skräms bort direkt av åsynen av sidan (den är fortfarande ful men man måste inte logga in med sin email :D ).
DANNE1988
2008-02-02, 21:16
Jag tycker att hemsidan är skit bra, inget tillägg :)
Funkar dock inte att logga in :D
Jag tycker att hemsidan är skit bra, inget tillägg :)
Funkar dock inte att logga in :D
Hehe, upptäckte det. Logga in med din emailadress så borde det funka. Ska ordna det imorgon, nu dricker jag öl. *drool*
skulle funktion kunna komma där man ser hur mycke man görav med också? :D då slår den de mesta
DANNE1988
2008-02-03, 09:35
Okej. :)
skulle funktion kunna komma där man ser hur mycke man görav med också? :D då slår den de mesta
Det kommer ;)
Nu har jag ordnat buggen som gjorde att det inte gick att logga in med sitt användarnamn. Man kan logga in med sitt användarnamn eller emailadressen man registrerade sig med.
Det kommer ;)
Nu har jag ordnat buggen som gjorde att det inte gick att logga in med sitt användarnamn. Man kan logga in med sitt användarnamn eller emailadressen man registrerade sig med.
riktigt bra :cool: lätt o få bättre koll på kalorierna nu när man ska tappa några kilo snart... bra ide :P inte blivit medlem än men de komemr
knackwursten
2008-02-05, 20:30
Fett nice! Dock har jag ingen matvåg, kan du fixa så man kan köpa sådana från sidan? Tack
Nu har jag lagt upp sidan igen!
Fortfarande lika ful, icke-användarvänlig och buggig :D
Men den kommer uppdateras lite mer framöver, vill ni testa den så går det bra och är tacksam för all (konstruktiv) kritk.
http://www.snyggnaken.se
Mr.Sarkastisk
2010-05-06, 11:12
Det finns redan en fullt utvecklad och jättebra sida angående just detta.
www.ganer.se
www.ganer.se
Så, om jag följer din tankegång rätt, eftersom det redan finns en bra sida finns det inget rum för andra alternativ. Utvecklingsstimulerande konkurrens är ju klart överskattat....:)
www.ganer.se
Ganer är rätt ordentligt kass imo, har dock inte kollat på snyggnaken än så i jämförelse vet jag inte än ^^
Edit 1: Reggade nyss:
"Warning: end() [function.end]: Passed variable is not an array or object in /home/web29916/domains/snyggnaken.se/public_html/inc/post.php on line 406"
Vid uppdatering av vikt.
Edit 2: Din uträkning för BMR är felaktig.
Har inte tittat så noga men verkar som att du räknar avrundat RMR, och inte BMR.
Ser rätt dumt ut att skriva kjoule, skriv hellre kJ eller kilojoule.
Går inte att använda kommatecken (decimal) vid inmatning i livsmedelsdatabasen. Om du nu av någon anledning inte vill ha kommatecken så kan du ju köra en replace på , till . efter inmatningen.
Verkar annars ganska fint än så länge, hoppas det inte verkar som att jag bara klagar, försöker bara ge tips på förbättringar ;)
"Totalt Måltider (1 st)
* Protein 51 g
* Kolhydrat 8 g
* Fett 18 g
* Energi 395 kcal
* Vikt 79,5 kg"
Tror inte min tonfisk-måltid väger 79,5 kg. :D
Andra grejor jag gärna skulle se:
Möjlighet att ange aktivitetsfaktor manuellt.
Möjlighet att välja om man vill räkna på BMR eller RMR.
Möjlighet att spara måltider och lägga in separata kopior av dem andra dagar osv (separata så man kan ändra mängd och ingredienser osv, därav kunna söka efter sina färdiga måltidsnamn också kanske?).
Möjlighet att ange eventuellt mål under/-överskott energi-intag.
+ Möjlighet att ange aktiviteter "löst" utöver aktivitetsfaktor. Typ, "Löpning 1 timme" och manuell angivelse av energiförbrukning.
Hur som helst, även om du har lite småpill kvar så tycker då i alla fall jag att din sida är bra mycket bättre än ganer, och förhoppningsvis blir det ju ännu bättre snart. :thumbup:
Ganer är rätt ordentligt kass imo, har dock inte kollat på snyggnaken än så i jämförelse vet jag inte än ^^
Edit 1: Reggade nyss:
"Warning: end() [function.end]: Passed variable is not an array or object in /home/web29916/domains/snyggnaken.se/public_html/inc/post.php on line 406"
Vid uppdatering av vikt.
Edit 2: Din uträkning för BMR är felaktig.
Tackar för det, ska rätta till det.
Har inte tittat så noga men verkar som att du räknar avrundat RMR, och inte BMR.
Ser rätt dumt ut att skriva kjoule, skriv hellre kJ eller kilojoule.
Går inte att använda kommatecken (decimal) vid inmatning i livsmedelsdatabasen. Om du nu av någon anledning inte vill ha kommatecken så kan du ju köra en replace på , till . efter inmatningen.
Verkar annars ganska fint än så länge, hoppas det inte verkar som att jag bara klagar, försöker bara ge tips på förbättringar ;)
RMR ska det vara ja, stämmer bra :thumbup:
"Totalt Måltider (1 st)
* Protein 51 g
* Kolhydrat 8 g
* Fett 18 g
* Energi 395 kcal
* Vikt 79,5 kg"
Tror inte min tonfisk-måltid väger 79,5 kg. :D
Andra grejor jag gärna skulle se:
Möjlighet att ange aktivitetsfaktor manuellt.
Möjlighet att välja om man vill räkna på BMR eller RMR.
Möjlighet att spara måltider och lägga in separata kopior av dem andra dagar osv (separata så man kan ändra mängd och ingredienser osv, därav kunna söka efter sina färdiga måltidsnamn också kanske?).
Möjlighet att ange eventuellt mål under/-överskott energi-intag.
Vikten är din egen den dagen. Men det är kanske, som mycket annat på sidan, lite otydligt :D
+ Möjlighet att ange aktiviteter "löst" utöver aktivitetsfaktor. Typ, "Löpning 1 timme" och manuell angivelse av energiförbrukning.
Hur som helst, även om du har lite småpill kvar så tycker då i alla fall jag att din sida är bra mycket bättre än ganer, och förhoppningsvis blir det ju ännu bättre snart. :thumbup:
Mycket uppskattat! Nästan alla förslag har jag planerat få in i framtiden. Och uppfattar det verkligen inte som gnälligt eller negativt, så tack igen!
Tackar för det, ska rätta till det.
RMR ska det vara ja, stämmer bra :thumbup:
Vikten är din egen den dagen. Men det är kanske, som mycket annat på sidan, lite otydligt :D
Mycket uppskattat! Nästan alla förslag har jag planerat få in i framtiden. Och uppfattar det verkligen inte som gnälligt eller negativt, så tack igen!
Angående vikten så var det inte min nej, då hade jag inte anmärkt på det :P
Såg senare att den ändrades till 69 kg på min sida, antar att den plockar data från andra personer...
Verkar vara något smågalet med EE-uträkningarna också, då min anges vara högre idag än igår trots samma aktivitetsfaktor och lägre dagsvikt.
Detta kan ju i sin tur bero på att den hämtar fel vikt till sidan. (Står fortfarande att jag vägde 69 igår vilket är som sagt helt fel.)
En annan bra grej skulle kanske vara att kunna låsa den till en viss vikt för uträkningarna, om man vill ha lite konsekventa siffror och inte nya för varje hekto man tappar :P
Angående vikten så var det inte min nej, då hade jag inte anmärkt på det :P
Såg senare att den ändrades till 69 kg på min sida, antar att den plockar data från andra personer...
Verkar vara något smågalet med EE-uträkningarna också, då min anges vara högre idag än igår trots samma aktivitetsfaktor och lägre dagsvikt.
Detta kan ju i sin tur bero på att den hämtar fel vikt till sidan. (Står fortfarande att jag vägde 69 igår vilket är som sagt helt fel.)
En annan bra grej skulle kanske vara att kunna låsa den till en viss vikt för uträkningarna, om man vill ha lite konsekventa siffror och inte nya för varje hekto man tappar :P
Ja det är ingen dum idé. Och det där med vikten verkar galet, ska kolla upp det. Tack igen för tipsen och buggrapporteringen!
Inte så roligt att Ganer.se är kass hehe men jag tänkte bara försvara mig lite samtidigt som jag ville upplysa dig.
det finns en tråd om ganer.se (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=132016) jag började bygga den för mig själv men har senare försökt bygga den efter alla användare här på forumet. så det mesta på sidan är ideer från just användarna här på forumet.
Du får jätte gärna berätta vad du tycker är kasst med sidan så kan man jobba på det.
när det gäller http://www.snyggnaken.se/ så kan jag inte regga mig alls å testa den så jag kan inte ge nån input där. men jag gillar konkurenter också så jobba på med din sida och lycka till. hojta till om det är nåt jag kan svara på
Inte så roligt att Ganer.se är kass hehe men jag tänkte bara försvara mig lite samtidigt som jag ville upplysa dig.
det finns en tråd om ganer.se (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=132016) jag började bygga den för mig själv men har senare försökt bygga den efter alla användare här på forumet. så det mesta på sidan är ideer från just användarna här på forumet.
Du får jätte gärna berätta vad du tycker är kasst med sidan så kan man jobba på det.
när det gäller http://www.snyggnaken.se/ så kan jag inte regga mig alls å testa den så jag kan inte ge nån input där. men jag gillar konkurenter också så jobba på med din sida och lycka till. hojta till om det är nåt jag kan svara på
Vet inte om du syftade fel eller har läst fel, det är inte min sida. :)
Inte omöjligt att jag orkar ta mig tiden att skriva ned vad jag tycker är dåligt med ganer, får återkomma.
nä jag förstog att det inte var du som gjort sidan :) jag skrev bara till dig och sen till han som lagt upp tråden :)
nä jag förstog att det inte var du som gjort sidan :) jag skrev bara till dig och sen till han som lagt upp tråden :)
Ok, det var inte så tydligt när du ändrade "du"/"din" till att syfta på olika personer mellan meningarna bara. ;)
det har du helt rätt i, jag skyller på min svenskalärare hehe
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.