Visa fullständig version : Förstora muskler, hur ?
Tja. Jag har tänkt mig att utöka mina muskler vid armar/brösten men på något sätt samtidigt deffa bort underhudsfettet vid magen så att rutorna kommer fram. Undrar om detta e möjligt ? Det var första frågan, andra är den större och viktigare, jag är född 93 och vill först och främst förstora mina muskler, igen armar och bröst. Tränar handboll 3-4 gånger i veckan där jag får ihop tillräckligt med benträning, och lite mage men knappast något på armarna. Funderade på en deff ett tag men om jag har tänkt mig rätt så skulle det bli lite för komplicerat med tanke på min skola osv. Är 1,88 meter lång, vikten är jag inte så säker på men det är runt 80 kg skulle jag tro.
Har tränat mina armar ett tag med hantlar och armhävningar men känns inte som det räcker till. Har 35 cm runt armarna men dom känns så mjuka när jag spänner dom och vet inte vad som är fel. Behöver lite tips på hur jag kan fixa till det, och lite tips på hur jag ska äta. Helst lite mer detaljerat än guiderna, förstår inte så jätte mycket av dom. Tog 60 kg första gången jag testade bänkpress, är uppe i 66 nu. Vet inte om jag har glömt något men säg gärna till. Tar gärna positiv kritik :)
Tack
PS Angående bulk, på vilket sätt blir man större? Blir det någon skillnad på själva magen?
Ondskapelsen
2008-01-25, 15:35
Jag menar inte att vara dryg eller kaxig, men sätt dig ner en timme och leta runt lite på forumet så kommer du fram till exakt vad du vill veta :).
Man lär sig själv bäst (:.
Treasures for the diligent, bara leta runt.
För övrigt tycker jag 80kg på 188cm låter relativt lite för en deff.
Hejhej, första frågan: Nej det är inte möjligt.
Andra, tredje: Vid bulk går du upp i vikt genom att äta mer än du förbrukar, det leder till att du förhoppningsvis lägger på dig lite muskler. Men till största del kommer du gå upp i fett. Ät, träna och ev. deffa (efter ett bra tag) om du vill lägga på dig muskler.
Lycka till!
Hejhej, första frågan: Nej det är inte möjligt.
Andra, tredje: Vid bulk går du upp i vikt genom att äta mer än du förbrukar, det leder till att du förhoppningsvis lägger på dig lite muskler. Men till största del kommer du gå upp i fett. Ät, träna och ev. deffa (efter ett bra tag) om du vill lägga på dig muskler.
Lycka till!
Varför då?
Killen är a) nybörjare b) inte särskilt fet c) tonåring d) till och med växande pubertets-tonåring ... har en del förutsättningar för att lägga på sig bra med massa tror jag.
Varför då?
Killen är a) nybörjare b) inte särskilt fet c) tonåring d) till och med växande pubertets-tonåring ... har en del förutsättningar för att lägga på sig bra med massa tror jag.
Därför, aight?
Vid en riktig bulk överäter du och blir fet, så enkelt är det.
Sen om han väljer att inte bulka upp sig och lägger sig på energibalans så fine.
Skrev generellt vad en bulk innebär. Han frågade vad uttrycket bulk betydde.
fetochdryg
2008-01-25, 16:05
Därför, aight?
Sen om han väljer att inte bulka upp sig och lägger sig på energibalans så fine.
men ffs en "riktig" grisbulk behöver inte vara en sekund bättre än en clean bulk med bra men nyttig mat på kcal+.
Att äta sig fet på donken är ingen ursäkt för man går på bulk, men visst gå runt fet kanske tilltalar vissa.
Den marginella fettökningen han lär få med sitt guld-utgångsläge lär inte ens synas, i takt med hans muskelatur under fettet utvecklas kommer det överglänsa den eventuella fettökningen.
Vem har sagt något om onyttig mat?
Jag skrev en förklaring på uttrycket bulk. Man överäter, går upp i vikt, och blir fetare och får mer muskler. Är det fel?
Därför, aight?
Nej, det är inte alls så enkelt. Man behöver inte bli fet när man bulkar, det är dåligt att bli fet.
Bulk = överäta med syfte att lägga på sig så mycket fettfri massa som möjligt, och ofta så lite fett som möjligt.
Tackar, börjar förstå meningen med att bulka. Några exempel på bra maträtter ? Och så undrar jag, hur ofta skall jag äta och om jag ska köra på med samma träningspass.
Bulk = överäta med syfte att lägga på sig så mycket fettfri massa som möjligt, och ofta så lite fett som möjligt.
Bulk = Överäta för att lägga på sig muskler, sen kan man optimera och ha sig, men det har ingenting med uttrycket bulk att göra, har det?
Ganymedes
2008-01-25, 16:23
Fettökning vid bulk är en konsekvens, inte ett mål. Det beror också helt på hur mycket kcal+ du ligger och hur länge. Så att säg att du överäter och blir fet är faktiskt inte speciellt korrekt.
Tackar, börjar förstå meningen med att bulka. Några exempel på bra maträtter ? Och så undrar jag, hur ofta skall jag äta och om jag ska köra på med samma träningspass.
Bra maträtter = all vanlig, svensk, husmanskost är bra mat.
Hur ofta äta? Så ofta du vill, men glöm inte att få i dig inom kort tid efter träning bara.
Samma träningspass? Har du tillgång till gym?
Bulk = Överäta för att lägga på sig muskler, sen kan man optimera och ha sig, men det har ingenting med uttrycket bulk att göra, har det?
Det är väl inte att "optimera och ha sig" att inte vilja bli fet? *screwy*
Fettökning vid bulk är en konsekvens, inte ett mål. Det beror också helt på hur mycket kcal+ du ligger och hur länge. Så att säg att du överäter och blir fet är faktiskt inte speciellt korrekt.
Man lägger på sig fett vid överätning, det går inte att komma i från.
Vid överätning blir man alltså fetare, till vilken grad går det att kontrollera givetvis. Men bulka i något år så blir du ganska fet. Bulka i någon månad så blir man förhoppningsvis inte fet.
Bra maträtter = all vanlig, svensk, husmanskost är bra mat.
Hur ofta äta? Så ofta du vill, men glöm inte att få i dig inom kort tid efter träning bara.
Samma träningspass? Har du tillgång till gym?
Okej. Nej det har jag inte, tränar hemma för det mesta men har funderat på gymkort. Fungerar någon mer avancerad hemma-maskin lika bra?
Inga maskiner fungerar lika bra som fria vikter. Att köpa ett gymkort låter som en god idé.
Då kan du träna hela kroppen, ska jag vara ärlig så tycker jag att ditt bröst-arm-schema är riktigt dåligt :(
Det är väl inte att "optimera och ha sig" att inte vilja bli fet? *screwy*
Optimera i den mening att göra det bästa möjliga ur situationen.
Bulka i 5år så är du inte rippad ffs, sluta ordmärka nu
Inga maskiner fungerar lika bra som fria vikter. Att köpa ett gymkort låter som en god idé.
Då kan du träna hela kroppen, ska jag vara ärlig så tycker jag att ditt bröst-arm-schema är riktigt dåligt :(
Kan du förklara lite bättre hur jag ska lägga upp ett schema för träning ? Har handboll Tisdag onsdag torsdag och fredag. Förrästen så har jag inget emot att köra ett pass på dom dagarna också, bara det inte blir för mycket för kroppen.
Från Z-Bumbis sticky i träningsforumet:
Bänkpress 3*10-15
Axelpress 3*10-15
Sittande rodd 3*10-15
Latsdrag 3*10-15
Benpress 3*10-15
Lårcurl 3*10-15
Situps 3*10-15
Ryggresningar 3*mindre än max.
Som du ser behöver du tillgång till gym. Eller iaf skivstång+vikter om du reviderar lite.
Från Z-Bumbis sticky i träningsforumet:
Som du ser behöver du tillgång till gym. Eller iaf skivstång+vikter om du reviderar lite.
Hur mycket vikt ska jag ha på de övningar som kräver vikter? Behöver inte vara exakt eller så, mer typ hur mycket av det jag klarar om du förstår vad jag menar.
Det står klart och tydligt :)
10-15 repetitioner ska du klara av.
Tackar:). Måste bara göra detta klart för mig (ursäkta om det redan e förklarat :P), när jag sätter igång med bulk, hur kommer det påverka utseendet på mina nuvarande musker? (typ bara bröstmusklerna/låren) jag är lite stolt över. Kommer de synas mindre på något sätt ?
Tackar:). Måste bara göra detta klart för mig (ursäkta om det redan e förklarat :P), när jag sätter igång med bulk, hur kommer det påverka utseendet på mina nuvarande musker? (typ bara bröstmusklerna/låren) jag är lite stolt över. Kommer de synas mindre på något sätt ?
De kommer bli större men med mindre definitioner eventuellt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.