Visa fullständig version : Koffein-tabs, negativa effekter?
Maharadja
2008-01-25, 12:38
Nu kommer jag få fullt upp de närmaste veckorna med 2 jobb och 50% studier och börjar redan nu oroa mig för hur man ska orka. Kan nikotintabletter fungera för att hålla sig pigg under de långa dagarna? Eller blir man bara ofokuserad o får vuxendamp av de?? finns de annat uppiggande?
King Grub
2008-01-25, 12:39
Nu kommer jag få fullt upp de närmaste veckorna med 2 jobb och 50% studier och börjar redan nu oroa mig för hur man ska orka. Kan nikotintabletter fungera för att hålla sig pigg under de långa dagarna? Eller blir man bara ofokuserad o får vuxendamp av de?? finns de annat uppiggande?
Menar du koffeintabletter eller nikotintabletter? Att göra sig nikotinberoende låter inte så smart.
BigSpawn
2008-01-25, 12:48
Jag gissar att hon menar koffeintabletter:) Koffeintabletter gör bara det enklare för mig att hålla mig vaken vid tex bilkörning, men jag blir defenitivt inte mer fokuserad för att plugga tex. Sen är det väl olika från person till person.
Om det finns utrymme tror jag nog snarare det är bättre att lägga in en sk powernapp:) gäller dock att man gör den till just en powernapp och inte sover för länge;)
Så länge man inte intar alltför stora doser koffein leder det inte till några negativa effekter. Det är helt individuellt hur mycket koffein man tål, det får man prova sig fram. 2mg kroppsvikt fungerar bäst för mig per dygn mer än så leder bara till negativa effekter och jag är van koffeinanvändare.
Jonny_88
2008-01-25, 17:51
För lite sömn och bara mer koffein är ingen höjdare.
messier11
2008-01-25, 18:11
Så länge man inte intar alltför stora doser koffein leder det inte till några negativa effekter. Det är helt individuellt hur mycket koffein man tål, det får man prova sig fram. 2mg kroppsvikt fungerar bäst för mig per dygn mer än så leder bara till negativa effekter och jag är van koffeinanvändare.
hur menar du nu? negativa effekter 100kg(?)x2=200mg plus massor av kaffe då eller?
vilka effekter det är ju knappt en stor kopp kaffe, jag försöker hålla mig under 5-600mg per dag inklusive kaffe annars blir jag stirrig åsså blir jag för tolerant mot koffeinet.
hur menar du nu? negativa effekter 100kg(?)x2=200mg plus massor av kaffe då eller?
vilka effekter det är ju knappt en stor kopp kaffe, jag försöker hålla mig under 5-600mg per dag inklusive kaffe annars blir jag stirrig åsså blir jag för tolerant mot koffeinet.
Väger 80kg, blir rastlös av mer än 150mg koffein dvs mer än två normala svarta koppar kaffe. De negativa effekterna jag får vid 500mg är irritabilitet ännu större doser leder till extrem upprymdhet och lyckokänslor som banar ner till trötthet och depression. Jag har missbrukat skiten en gång i tiden, därför har väl nervsystemet skapat någon typ av skyddsmekanism som varnar när det blir för mycket koffein.
Maharadja
2008-01-25, 19:56
åååhh klart ja menar koffeintabs! där ser ni..ja behöver dom! ;) Tänkte iallafall beställa hem sånt,så man har i nödfall åtminstone om orken tryter... bara man inte blir sådär jobbigt knepig av de
åååhh klart ja menar koffeintabs! där ser ni..ja behöver dom! ;) Tänkte iallafall beställa hem sånt,så man har i nödfall åtminstone om orken tryter... bara man inte blir sådär jobbigt knepig av de
Om du inte är van vid koffein så skulle jag fundera på andra saker, att sova och äta bra t ex.
Body Guard
2008-01-26, 00:06
Tycker att koffeintabletter fungerar perfekt, vid såväl träning som vid plugg. När jag kör sista natten tenta plugg brukar de bli ca 1 g koffein utspritt på 2-3 tillfällen. De negativa effekterna jag kan känna av är att man blir lite risig i kistan, med de får man leva med. Jag dricker aldrig kaffe.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.