Visa fullständig version : Skakis
madmax10
2008-01-24, 08:29
Jag funderar om det är någon som kan hjälpa mig?
Var och tränade igår och kände att jag blev alldeles darrig på slutet av passet.
Kom hem och åt en banan, ett äpple och drack vatten innan jag gick och lade mig.
I morse när jag var ute och skottade snö blev jag så där skakis igen.
Vad är det jag har brist på?? :confused:
Alfred Nobel
2008-01-24, 08:47
Mitt tips är att du besöker en läkare eller ringer en jourdoktor. Har du en stressig eller påfrestande vardag? Uppkommer symptomen bara vid fysisk tung belastning?
Som ovan.
+ Hur ser kosten ut?
madmax10
2008-01-24, 09:02
Oftast vid tyngre fysisk aktivitet.
Funderar om det är typ sockerfall eller något sådant
för det går över efter ett tag när man fått i sig något
Mycket möjligt, jag är tyvärr långt ifrån kunnig på området men vet att jag själv blir väldigt skakis ifall jag tränar tungt utan att ha fått i mig ordentligt med näring / vatten innan & efter.
madmax10
2008-01-24, 09:12
Kan vara.. Har nyss börjat träna och har inte så mycket koll ännu.
Men jag tror på det där med näring / vatten innan & efter
Tackar så mycket för svar!
Äter du bra? Jag kände mej ganska skakis när jag försökte "banta" för längesen.
LunaSpice
2008-01-24, 09:53
Hypoglykemi, adrenalinpåslag etc. Kan också vara nervsystemspåverkan vid/efter vissa övningar. Finns flera orsaker till skakningar. Om det fortsätter och/eller blir värre bör du kontakta läkare tycker jag.
Du kom hem, åt en banan samt ett äpple och drack vatten. Jag tror vi har svaret där. Finns ingen i världen som kan prestera på så dåligt käk. Efter träning skall man äta rikligt med mat och rött kött bör ingå om du nu inte är vegetarian.
Du kom hem, åt en banan samt ett äpple och drack vatten. Jag tror vi har svaret där. Finns ingen i världen som kan prestera på så dåligt käk. Efter träning skall man äta rikligt med mat och rött kött bör ingå om du nu inte är vegetarian.
Rött kött är väl inget prioriterat livsmedel egentligen? Speciellt inte efter cancerlarmet där. Däremot kan kött rent allmänt vara ett bra val, det behöver inte nödvändigtvis komma från nöt eller gris.
Rött kött är väl inget prioriterat livsmedel egentligen? Speciellt inte efter cancerlarmet där. Däremot kan kött rent allmänt vara ett bra val, det behöver inte nödvändigtvis komma från nöt eller gris.
Rött kött är näringsrikast...
Rött kött är näringsrikast...
Men inte överlägset någon annan köttyp för det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.