Visa fullständig version : Mac OS X-användare - Uppdatera inte Quicktime
Nu när vi ändå har ett antal på brädan och någon kanske använder Quicktime:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=6391144
QuickTime är så jävla bögt att det inte borde få släppas öht.
bertbert
2008-01-23, 17:33
Formatet eller spelaren? Vad är det som är så hemskt? (Nej, jag har inte kvick tid på min windowsapparat)
Har redan uppgraderat.
Men har inte upptäckt några problem förutom att subtitles har slutat att fungera. Men det kommer nog någon patch snart.
Formatet eller spelaren? Vad är det som är så hemskt? (Nej, jag har inte kvick tid på min windowsapparat)
Spelaren är och har alltid varit den absolut sämsta. Tio år gamla mediaspelare fungerar bättre samt har bättre och vettigare funktioner.
Spelaren är och har alltid varit den absolut sämsta. Tio år gamla mediaspelare fungerar bättre samt har bättre och vettigare funktioner.
+1 jag älskar det mesta med mac. men qt kan fara åt helvete.
+1 jag älskar det mesta med mac. men qt kan fara åt helvete.
Funkar bra på Mac iom att många program använder den som mediaspelare, men på PC är det bara skit
Funkar bra på Mac iom att många program använder den som mediaspelare, men på PC är det bara skit
jag har en imac. men tycker inte om Qt iaf, är väl en smaksak, men jag använder mycket hellre vlc :P
jag har en imac. men tycker inte om Qt iaf, är väl en smaksak, men jag använder mycket hellre vlc :P
Mycket bra för mig som använder iTunes, iMovie etc iaf. Finns plugin till QT som gör det i stort sett lika kompatibelt som VLC.
Håller med de flesta. Älskar det mesta med min mac, men har alltid hatat och kommer alltid att hata QuickTime. Helt jävla värdelöst är det.
Bra är ju relativt, få Mac-användare man snackar med är ju nöjda. Som exempel kan man ju ta den tråden:
" * since 7.0 looping a movie seamlessly has become a 'no option' and is still not fixed.
* since 7.2 Quicktime renders rgb colors like red (255/0/0) with one or two black channels with reduced quality in compression codecs.
* since 7.3.1. I surprisingly can't open swf files any more.
* now AE is popping up with with this paralyzing 'permission error' !
"
Finns ju andra program tillgängliga på Mac också som är bättre så ser inte varför man skall använda det.
Bra är ju relativt, få Mac-användare man snackar med är ju nöjda. Som exempel kan man ju ta den tråden:
" * since 7.0 looping a movie seamlessly has become a 'no option' and is still not fixed.
* since 7.2 Quicktime renders rgb colors like red (255/0/0) with one or two black channels with reduced quality in compression codecs.
"
Finns ju andra program tillgängliga på Mac också som är bättre så ser inte varför man skall använda det.
Jag har inte stött på några problem iaf, är nöjd tack vare pluginen. Men VLC är fortfarande bättre, utan tvekan.
Jag kör quicktime till allt. Förstår inte vad alla har emot QT som spelare.
Kör Perian som tillägg vilket gör att den tar de flesta format. I vissa fall har qt t.o.m svalt filer som vlc inte klarat av.
Ganymedes
2008-01-23, 20:13
"
Med QuickTime antar jag att du menar? :) Nä, jag tycker väl QT har fungerat helt ok för min del. Avskyr det på PC dock. Och väljer VLC alla dagar framför QT, även på Mac.
Dock har jag aldrig stött på de problem som hänvisas till i tråden.
Har redan uppgraderat.
Men har inte upptäckt några problem förutom att subtitles har slutat att fungera. Men det kommer nog någon patch snart.
Hur löser du subtitles via QT? Går det att få subtitles via Front Row - det är väl bara en "framsida" för QT?
+1
/Steve
Tackar för varningen. Jag hade fått upp det men lagt det i pipelinen(tm) för att ta hand om lite senare. Nu blir senare inte så snart.
hahavaffan
2008-01-23, 21:55
Spelaren är och har alltid varit den absolut sämsta. Tio år gamla mediaspelare fungerar bättre samt har bättre och vettigare funktioner.Nänänänä. Så där kan du inte säga när det finns Real Player. Världens näst sämsta är det ;)
Ganymedes
2008-01-23, 22:45
Nänänänä. Så där kan du inte säga när det finns Real Player. Världens näst sämsta är det ;)
Är inte det sedan 1996 direkt straffbart att ens omnämna den skiten?
hahavaffan
2008-01-23, 22:47
Är inte det sedan 1996 direkt straffbart att ens omnämna den skiten?Hahaha, det är nog sant. My bad :D
Hur löser du subtitles via QT? Går det att få subtitles via Front Row - det är väl bara en "framsida" för QT?
Körde en insticksmodul, men tror att det ingår om du installerar perian.
Subtitles fungerade fint i front row, men efter den senaste uppdateringen så slutade den fungera tyvärr, men det är bara en tidsfråga innan det fungerar igen...
MEDiAHORAN
2008-01-24, 00:45
Jag blev helt galen när jag skulle spela upp mina ogm-filer, gick icke och vlc är ghey p.g.a. subtitles renderingen, så mplayer är lösningen :)
Men QT+Perian+subtitles insticksmodul är helt ok för dem flesta filerna :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.