Visa fullständig version : VLCD utan mjölk?
Hej!
Jag är allergisk mot mjölk och undrar om det finns produkter utan? Och helst att man kan köpa dem i butik i södra sthlm.
Har ni några tips?
Anna
zeusden1
2008-01-22, 21:35
VLCD = Very low calorie diet.
Betyder att du äter betydligt mindre än vad du gör av med.
Nu var det ju inte en förklaring på förkortningen jag bad om då jag faktiskt vet vad det är, utan just om någon känner till om någon av dessa produkter finns utan möjlk. Men jag kanske var otydlig.
Alltså, är det någon som känner till om det finns en VLCD-kur som inte innehåller mjölk då jag inte kan dricka/äta mjökl och produkter som innehåller mjölk, men ändå vill försöka mig på en VLCD?
Mvh Anna
Jag sökte lite på nätet, men det verkar som om många VLCD-pulver innehåller skummjölkspulver. Men jag känner inte alls till alla sorter; testa att kontakta en dietist där du bor, kanske?
Tolkia: Tack för ditt svar. Det var precis det jag var rädd för. Jag har inte heller hittat nåt trots idogt letande. Närmast kommer nog Nutrilett intensiv. Jag ska testa hur magen mår med den...
Tack igen.
MVH Anna
Hej!
Xtravaganza har vlcd produkter som är låglaktos, vilket burde fungera.
Däremot får man inte köpa produkterna utan att man är med i Xtravaganza viktminskningsprogram, vilket iofs är bra för att förhindra jojo bantning.
Det är skillnad på allergi och intollerans..
Den enda proteinkällan jag kan tänka mig finns är soja men jag vet inte om det finns någon godkänd vlcd som är helt baserad på soja. VLCD är iofs något jag förknippar med läkare och dietister och har du ingen kontakt med en sådan har du troligen inget behov av en sådan diet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.