handdator

Visa fullständig version : Lättare att lägga på sig fett...?

Bigglet
2008-01-22, 20:55
Är det lättare att lägga på sig fett om redan varit tjock en gång förut?
Pappa sa att jag skulle vara försiktig med att bulka/deffa för även om jag går ner så blir jag mycket känsligare för att gå upp igen, stämmer detta?

Eddie Vedder
2008-01-22, 20:58
Ja din pappa har dessvärre rätt. Har man en gång varit fet är förutsättningarna generellt sett mycket sämre än för en person som alltid varit smal.:(

Gris
2008-01-22, 21:00
testa sök.

Bigglet
2008-01-22, 21:13
Men om jag bulkar upp mig och sedan deffar är det samma effekt? Eller är såpass kort tid att det inte ger något större utslag?

Koloftw
2008-01-22, 22:07
Det beror nog inte på hur länge du bulkar, snarare hur mycket du bulkar.

Bulkar du i fem år men går upp 10kg på den tiden så kommer du nog inte ha förstört dina förutsättningar så mycket.

Däremot kan du ju lyckas förstöra en hel del på ett halvår om du drar på dig 30-40kg, som man lätt lyckas med om man grisäter varje dag.

nickodemus
2008-01-23, 17:11
Däremot kan du ju lyckas förstöra en hel del på ett halvår om du drar på dig 30-40kg, som man lätt lyckas med om man grisäter varje dag.

Ja det är ju väldigt lätt lasse?
Donken 4 ggr om dagen för att gå upp 40 kg?

Koloftw
2008-01-23, 17:15
Nu är vi väldigt offtopic, men att gå upp 0.8kg i veckan i ett år är inte särskilt svårt ...

Koloftw
2008-01-23, 17:19
Oj, räknade på ett år. 1.6kg i veckan går också, om man verkligen ger sig fan på att gå upp så mycket i vikt som möjligt - som en del verkar göra.

Tolkia
2008-01-23, 17:23
Ja din pappa har dessvärre rätt. Har man en gång varit fet är förutsättningarna generellt sett mycket sämre än för en person som alltid varit smal.:(
Eddie har rätt (som vanligt). Det är dock väldigt olika vad folk menar med "bulk" och "deff"; vissa menar med "bulk" att de börjar äta ett ägg mer i veckan, vissa menar med "bulk" att de äter allt de ser (the see-food diet: See food -> eat food). Samma sak med "deff". Men att jojja häftigt upp och ned i vikt är inte "bra" för någonting.