Visa fullständig version : Förbättra återhämtningen
Hej!
Jag tränar thaiboxning 3 ggr i veckan, 2-3 gympass och konditionspass bestående av cykling eller löpning minst 2 ggr i veckan.
Just nu tar jag kreatin och proteinpulver och äter en bra kost.
Nu till frågan, finns det något kostillskott som kan hjälpa till med återhämtningen?
Har kollat lite på BCAA, dock inte fullt säker om det är rätt val.. Någon som kan tipsa mig om "rätt" Kostillskott?
Ingen som har tid över för att svara?:em:
Det finns mängder med grejer du kan ta, vissa mer tillgängliga och andra mer esoteriska. Surfa runt, läs en massa så dyker nog några alternativ upp.
7 - 8 träningspass i veckan ?
Du behöver energi. Du behöver fylla på rejält mede energi så du verkligen kan få ut någonting av träningen.Mat är basen och därefter kan du laborera med maltodextrin eller någon annan snabb kolhydrat efdter träningen.
Jag skulle tro att jag ligger runt 3000-3500 kcal per dag och äter största delan av intaget efter träningen. Direkt efter träningen tar jag whey80, maltodextrin och en banan, sen äter jag två ggr till, inom tre timmar.
Jag antar att jag får läsa mer om kostillskott, tänkte bara om någon visste med sig att det finns ett konstillskott som förbättrar återhämtningen:)
Jag väger ca 80kg och är 173cm lång
Jag skulle tro att jag ligger runt 3000-3500 kcal per dag och äter största delan av intaget efter träningen. Direkt efter träningen tar jag whey80, maltodextrin och en banan, sen äter jag två ggr till, inom tre timmar.
Jag antar att jag får läsa mer om kostillskott, tänkte bara om någon visste med sig att det finns ett konstillskott som förbättrar återhämtningen:)
Jag väger ca 80kg och är 173cm lång
Läs ovan.
jo men förutom snabba kolhydrater, tack för alla svar:thumbup:
Eller är snabba kolhydrater det ända som gäller?
Eddie Vedder
2008-01-21, 06:05
Eller är snabba kolhydrater det ända som gäller?
Proteinopulver har du ju redan, så köper du snaba kolhydrater har du ju ingerdienserna til en gainer. Och det lär vara tillräckligt ja.:)
Kreatin kör du ju också redan med och det är ett bevisat effektivt tillskott även det.
Så gör som du blivit rekommenderad redan, inhandla snabba kolhydrater. Behåll dessutom och fortsätt med tillskotten du redan har.:thumbup:
LunaSpice
2008-01-21, 19:19
OffT: Eddie, va du full när du skrev ovanstående inlägg? ;)
Eddie Vedder
2008-01-21, 20:01
OffT: Eddie, va du full när du skrev ovanstående inlägg? ;)
:laugh:
Nej men jag var nyvaken, observera tidpunkten:D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.