Visa fullständig version : Tomma gelatinkapslar, ebay?
Hejsan,
Jag har vart ute efter tomma gelatinkapslar ett tag.
Har hittat på en svensk sida för 59kr/100 st, surfade sen in på ebay och hittade 3000 pack för 57dollar, vilket motsvarar 8kr/100 st.
Men, jag vet inte hur ebay fungerar, antar att det tillkommer massa frakt, tull osvosv? lite onödigt för ett litet 100 kronors paket:smash: , eller?
Annars är det någon som vet en billigare svensk sida?
Mvh/Jonas
Hejsan,
Jag har vart ute efter tomma gelatinkapslar ett tag.
Har hittat på en svensk sida för 59kr/100 st, surfade sen in på ebay och hittade 3000 pack för 57dollar, vilket motsvarar 8kr/100 st.
Men, jag vet inte hur ebay fungerar, antar att det tillkommer massa frakt, tull osvosv? lite onödigt för ett litet 100 kronors paket:smash: , eller?
Annars är det någon som vet en billigare svensk sida?
Mvh/Jonas
Jag har handlat från ebay massor av ggr och inte åkt på något extra. Kolla säljarens reps bara? Om du skulle åka på extra avgift så är det moms 25% + någon extra tullavgift. Annars ber du säljaren skriva "gift" på paketet så slipper du förmodligen det...
Men du: köp v-caps istället, lite fräschare?
EDIT: finns ju 500st för 119:- från svensk sida...
Tack för svaret,
V-caps? vad är skillnaden?
Vilken svensk sida? skicka gärna pm om du inte vill skriva här..
mvh/ jonas
Tack för svaret,
V-caps? vad är skillnaden?
Vilken svensk sida? skicka gärna pm om du inte vill skriva här..
mvh/ jonas
v-caps är vegetariska kapslar, istället för kokat slakteriavfall som gelatin är...
EiseltUK
2008-01-18, 17:49
De tomkapslar vi säljer - antar att det är dem du menar med tanke på att priset stämmer - är vanliga gelatinkapslar... om det inte är så att vi beställde in vegetabiliska med senaste leveransen.
Jag har handlat från ebay massor av ggr och inte åkt på något extra. Kolla säljarens reps bara? Om du skulle åka på extra avgift så är det moms 25% + någon extra tullavgift. Annars ber du säljaren skriva "gift" på paketet så slipper du förmodligen det...
Men du: köp v-caps istället, lite fräschare?
EDIT: finns ju 500st för 119:- från svensk sida...
Momsen är 12%.
Momsen är 12%.
Bara på mat va? Är det inte 25% på prylar?
De tomkapslar vi säljer - antar att det är dem du menar med tanke på att priset stämmer - är vanliga gelatinkapslar... om det inte är så att vi beställde in vegetabiliska med senaste leveransen.
Japp syftade inte på dem utan snarare på att det finns. Dock vore det schysst om ni ville ta in, men det kanske är dyrare + mindre efterfråga?
Bara på mat va? Är det inte 25% på prylar?
japp, men kosttillskott = mat :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.