Logga in

Visa fullständig version : Efter träning

fajiwara
2008-01-18, 12:42
Tjeena duds.

Är en 19 årig kille som kört styrketräning nu i dryga 4-5 månader.
Stats när jag började är : 193 cm , 69 kg
Stats nu : 193 cm , 87 kg

Är fortfarande relativt smal, men grejjen är den att jag innan har tagit protein+kolhydrater efter varje träning, nyligen tog det slut. Undrar bara ifall det gör någon större skillnad om man skiter i att käka eller då dricka något direkt efter träning. Jag menar, gör det så stor skillnad att jag kanske inte ökar lika bra nu längre när jag inte kör på nått efteråt ?

Koloftw
2008-01-18, 12:52
Det gör säkert stor skillnad om du inte äter efter träning.

Däremot behövs det säkert inte kolhydrat+protein DIREKT efter träning; det räcker säkert med att gå hem och äta vanlig mat.

King Grub
2008-01-18, 13:00
Menar du inte äta alls är det avgörande. Styrketräningen ökar både uppbyggnaden och nedbrytningen, men tills du tillför näring, kommer nedbrytningen att vara större än uppbyggnaden, dvs du förlorar muskelmassa.

Xerxex
2008-01-18, 16:13
tills du tillför näring, kommer nedbrytningen att vara större än uppbyggnaden, dvs du förlorar muskelmassa.

Förutsatt att man inte kör AA direkt innan samt det inte går för lång tid tills näring intas ?

Sorry12
2008-01-18, 16:18
Om du inte äter efter så går du väl bara ner?^^ inte bygger så värst mycket alltså. Du bygger ju, men inte lika mycket:)
tror jag iallafall!

Rahf
2008-01-18, 16:36
Om du inte äter efter så går du väl bara ner?^^ inte bygger så värst mycket alltså. Du bygger ju, men inte lika mycket:)
tror jag iallafall!

Nej, du tappar muskelmassa. Viktnedgång är inte inräknad i den ekvationen vi har just nu.