Visa fullständig version : Någon här som lider av hypotyreos
Hej, har fått reda på att jag har lider av hypotyreos och därför haft problem med träningen (vikt minskningen). Undrar om det är någon här på forumet som har hypotyreos och som får resultat av sin träning....vill gärna ha tips på hur jag skall gå till väga för att få resultat. :D
Du menar inte hypertyreos som ger för hög ämnesomsättning? Med tanke på viktminskningen.
har inte tränat på ett halvår (fick reda på att jag led av hypo då) så att kroppen kan repar sig i lugn och ro....känner att nu är det dags att börja igen men vet inte riktigt om kroppen kommer att samarbeta med mig så att säga.....
det jag har tänkt mig e om någon som vart i min situation vet hur man skall börja och vad man skall göra, då när jag tränar så blir jag bara starkare det händer ingenting annat. Förlorar inget fett, vilket leder till att istället för att bli slim blir jag större..... *grr*
Slimfit: jag lider av hypo....jag går inte ner något....
Så med resultat av träningen så menar du inte muskulär utveckling utan fettförlust? Det gäller att vara tydlig på det här forumet, inte så lätt att veta vad någon annans mål med träningen är.
Du kommer få normala TSH och T4 när du kommer igång med levaxinbehandling och då bör din ämnesomsättning bli normal igen.
Har en kvinnlig bekant som drabbats, och hon lever ett normalt liv när hon väl kom under behandling.
Även som obehandlad kan man gå ned i vikt, det är bara svårare och tar längre tid, men som tur är har du ju diagnostiserats och kommer få hjälp
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.