handdator

Visa fullständig version : Ocancerogena pålägg?

Paltkoma
2008-01-17, 13:14
Vad käkar ni för pålägg som inte innehåller cancerogena näringsämnen? Jag antar att de flesta, precis som jag, vill ha proteinrika pålägg.

Sånt som går bort?:
Kött, iaf rött kött, stekt/grillat kött och kött med E250.
Allt mjölkbaserat, pga mjölksocker, IGF-1 och kalcium.

Mjölkbaserade pålägg verkar man dock behöva käka rätt så mycket av innan det börjar bli allvarligt cancerogent.

Vad blir kvar?:
Ägg?
Fisk (från världshaven)?
Kokt vitt kött?
Bön/lins-geggor?

Jag tänkte att jag skulle revidera mina påläggsvanor, men är lite kort på bra ideer, som dessutom är smaskiga.

Morty
2008-01-17, 14:10
Hummus, makrill, gills margarin? Alla är goda, även om jag försöker att inte äta så mycket makrill eftersom det kommer från långtbortistan.

C.E.J.
2008-01-17, 14:16
Vad käkar ni för pålägg som inte innehåller cancerogena näringsämnen? Jag antar att de flesta, precis som jag, vill ha proteinrika pålägg.

Sånt som går bort?:

Mjölkbaserade pålägg verkar man dock behöva käka rätt så mycket av innan det börjar bli allvarligt cancerogent.

Vad blir kvar?:
Ägg?
Fisk (från världshaven)?
Kokt vitt kött?
Bön/lins-geggor?

Jag tänkte att jag skulle revidera mina påläggsvanor, men är lite kort på bra ideer, som dessutom är smaskiga.

Låter hur nojigt som helst, plus att oavsett vad du har för pålägg kommer det inte göra särskilt mycket för ditt proteinintag, hur mycket väger trots allt de vanligaste påläggen, 10g högst. Glöm inte att investera i GnRH-agonister också, könshormoner kan ju orsaka cancer *rolleyes*

Koloftw
2008-01-17, 17:44

Sånt som går bort?:

Vad blir kvar?:
Ägg?
Fisk (från världshaven)?
Kokt vitt kött?
Bön/lins-geggor?

Du behöver ju inte ta bort ost, lättost, mjukost etc. från mackan, det är ju bara nyttigt. Det är onyttigt i för stora mängder. Det enda ohälsosamma du nämnde i din post är ju nitriten i charkprodukter.