handdator

Visa fullständig version : Vilka kosttillskott ska jag ta?

jakk88
2008-01-16, 17:10
Hej, är 19 år och undrar om någon kan tipsa mig lite om vad jag borde ta eller inte ta. Är inte särskilt väl tränad, skulle kanske klassas som lite mullig. Längd 195 cm, vikt 95 kg. Målet med min träning är att forma kroppen och bygga mer muskler, det viktigaste är alltså inte att gå ner i vikt utan att fördela den på ett bättre sätt. Gymmar 4 dagar i veckan.

De här är vad jag funderar på att köpa

Gainer: Gigant Pro Mass
Kreatin: Primaforce CEE
Proteinpulver: Pro Whey

Finns en uppsjö av olika produkter, är det är nått som jag bör ta bort, lägga till, eller ändra. Alla tips ni kan komma med välkomnas.:)

/Jack

Johan_P
2008-01-16, 17:12
Intressantast är hur länge du tränat?

jakk88
2008-01-16, 17:17
Intressantast är hur länge du tränat?

Har tränat i ca 6 månader, ca 2 till kanske 3 ggr i veckan.

Johan_P
2008-01-16, 17:22
Om du tror du kommer lyckas bättre med gainer/proteinpulver/kreatin så är det bara att köra igång :) De flesta kommer nog rekommendera gainer om du ska upp lite i vikt. Kreatin är där ingen garanti på att det gör någon skillnad.

fonzie
2008-01-16, 17:41
Har tränat i ca 6 månader, ca 2 till kanske 3 ggr i veckan.

abooo.

nu kommer jag få spö men jag tycker om man ska använda tillskott så bör man träna minst 4 ggr i veckan.

Pepz
2008-01-16, 18:00
jag anser att du inte behöver kostillskott.
Fixa kosten först och främst.

Gainer är bra efter träning men innehåller mycket energi och får du i dig mer energi än vad du gör av med så går du upp i vikt. (ett mål för vissa)
Ska du köpa så köp den billigaste gainern och vanlig kreatin monohydrat,

Och du bör välja om du vill minska din fettmassa eller lägga på dig muskler - det är svårt att göra både och

jakk88
2008-01-16, 18:35
abooo.

nu kommer jag få spö men jag tycker om man ska använda tillskott så bör man träna minst 4 ggr i veckan.

Nu tränar jag 4 ggr i veckan, förut körde jag bara 2 eller 3 ggr i veckan.;)

fonzie
2008-01-16, 20:31
Nu tränar jag 4 ggr i veckan, förut körde jag bara 2 eller 3 ggr i veckan.;)

OK!

EsaPro är utmärkt för att bygga muskler och det innehåller inte särskilt mycket kalorier heller.

Kanske ett kvälls/morgonprotein om du har råd. Double Pro eller Sloow Protein all the way här baby. Riktigt gott.

Akta dig för Testoboosters, de behövs inte när man är ung och så ger dem inte så mycket för pengarna.

Var noga med att läsa innehållsförteckningen om du siktar på MRPs (måltidsersättare) för de innehåller ibland fruktos vilket är _värdelöst_.

Donville
2008-01-16, 21:50
Bra kosttillskot enligt mig
Gainer pro
Esapro
Whey protein 80 eller 100
Kre-alakyn
det tillsammans är bra tkr jag. eller
No-xplode
Rage
Animal m stak
mvh/viktor

Johan_P
2008-01-16, 22:13
Bra kosttillskot enligt mig
Gainer pro
Esapro
Whey protein 80 eller 100
Kre-alakyn
det tillsammans är bra tkr jag. eller
No-xplode
Rage
Animal m stak
mvh/viktor

Grejen är att... är man nybörjare kommer man få ökningar ändå. Det krävs inga kosttillskott och frågan är om det blir bättre eller ej. Efter ett halvår gissar jag på att det går lika bra utan som med kosttillskott (om man lärt sig äta vanlig mat hyfsat). De grejor du listar tycker jag dessutom inte har något med nybörjare att göra, förutom då proteinpulver, gainer eller möjligtvis Esapro.

Donville
2008-01-17, 16:02
jaaa man ökar ändå. han fråga ju efter kostillskott så klart jag säger=)
Men det är inte nödvändigt. Protein + en banan kmr man långt på.

Ganymedes
2008-01-17, 16:09
Jag skulle säga nöj dig med proteinpulver om du ens behöver det (beror ju på hur mycket protein du får i dig från din kost, så klart). Spara allt lull-lull tills du tränat såpass länge att du når en plattå. Som redan påpekats kommer du öka snabbt i början ändå!