Visa fullständig version : Ateism + Darwinism = Satan?
Pudzianovski
2008-01-16, 16:16
WTF? Manson sjunger inte i Cradle Of Filth. :smash:
Hur tänker man när det där är menat som en förolämpning?
"Du tror inte på gud!!111"
- Nej
"Du tycker att Darwin har ätt1111"
- Ja
"Alltså är du/tycker du att satan är bra1111112"
- Eh, givetvis tror jag på satan när jag inte tror på gud.
Hur tänker man när det där är menat som en förolämpning?
"Du tror inte på gud!!111"
- Nej
"Du tycker att Darwin har ätt1111"
- Ja
"Alltså är du/tycker du att satan är bra1111112"
- Eh, givetvis tror jag på satan när jag inte tror på gud.
Det var det jag reagerade starkt på.
Om man nu tror på Satan, måste man då inte också tro på Gud? Är man ateist så tror man inte på något av dem liksom. Det är historier, lika sanna som Harry Potter.
Motorbreath
2008-01-16, 17:07
Lol Oms Ffs
maaherra
2008-01-16, 17:15
Det jag har funderat på att ifall helvetet verkligen finns, vore det inte lite mot all rim och reson att satan slänger sina gelikar i skärselden? Borde inte rimligtvis helvetet spegla himmelen med den skiljda faktorn att alla onda ting finns där?
Tror det här med skärselden är kristen propaganda.
Nej, jag ska till helvetet och kalasa på droger och prostituerade.
Det jag har funderat på att ifall helvetet verkligen finns, vore det inte lite mot all rim och reson att satan slänger sina gelikar i skärselden? Borde inte rimligtvis helvetet spegla himmelen med den skiljda faktorn att alla onda ting finns där?
Tror det här med skärselden är kristen propaganda.
Nej, jag ska till helvetet och kalasa på droger och prostituerade.
Satanism och jävulsdyrkan har inte med kristendomen att göra.
Tricklev
2008-01-16, 17:18
Haha ffs :laugh:
Men vadå? Är ni sådana satanister?!
Men vadå? Är ni sådana satanister?!
Nej. Stritfajturs.
maaherra
2008-01-16, 17:27
Satanism och jävulsdyrkan har inte med kristendomen att göra.
Enl den katolska läran brinner man där då du varit stygg.
Edit: i skärselden, dvs
Enl den katolska läran brinner man där då du varit stygg.
Edit: i skärselden, dvs
Ja. Men satanism och jävulsdyrkan är två andra saker. Att tro på/tillbe jävulen har inte med kristen tro att göra. Skärselden är däremot ett kristet begrepp.
maaherra
2008-01-16, 17:36
Ja. Men satanism och jävulsdyrkan är två andra saker. Att tro på/tillbe jävulen har inte med kristen tro att göra. Skärselden är däremot ett kristet begrepp.
Ah, kanske är så. Är inte så insatt i det. Hade för mig det var himmel eller helvete och skärselden.
Tror dock fortfarande min teori håller.
Detta Var En Intressant Dokumentär. Jag har aldrig sett det på det viset förut och även om kanske vissa saker är fel så tror jag nog inte allt är det.
Nej. Stritfajturs.
Coolt.
maaherra
2008-01-16, 17:49
Diggar när dom kallar Manson och hans band för Cradle Of Filth
shut teh face
2008-01-16, 17:49
Haha nice film.
Vad han inte har koll på är att satanism i dess sanna form inte har något med varken gud, djävulen eller religion att göra. Djävulsdyrkan däremot, har det.
Dissector
2008-01-16, 18:20
Haha nice film.
Vad han inte har koll på är att satanism i dess sanna form inte har något med varken gud, djävulen eller religion att göra. Djävulsdyrkan däremot, har det.
Fan vad det virras runt med begreppen hela tiden. Satanister är det och det, djävulsdyrkare är något annat, satanism har inte med satan att göra, djävulsdyrkan har inte med satanism att göra o.s.v.
Om man ens orkar se seriöst på det (vilket jag inte gör längre) så är det väl smidigast att kategorisera alla "sataniska" filosofier och religioner som satanism, och sedan skilja på olika grenar. Så kan alla duktiga satanister bråka sinsemellan om huruvida LaVey's mediacirkus på 60-talet var äkta satanism, eller om rollspelsnissarnas demoniska handböcker är det.
Cerberus
2008-01-16, 18:50
lol vilken jävla film, "kolla han e sminkad, sjunger som en djävul, vi gör honom till syndabock". Sen att de fått för sig att han e med i CoF är ju bara mer trovärdigt.
Själv så älskade jag beskrivningen av en CoF-konsert.
Någon som kan verifiera detta? :D
Berguven
2008-01-16, 21:47
Harun Yayha som verkar stå för den där filsnutten är allt en riktig tomte. Han har gjort en stor bok fylld med jättefina bilder (de flesta stulna från andra källor helt utan lov) på fossila och nulevande djur. Tanken är att man ska se att de djur som man hittar i det fossila arkivet även lever i nutid. Denna bok (Atlas of creation heter den) har skickats ut till massvis av vetenskapliga instutitioner över hela världen, i ett försök att övertyga om evolutionslärans brister.
Här är en av dessa bilder, vilkenföreställer en fluga, en i bärnsten, och en i levande form:
http://jeff.medkeff.com/wp-content/uploads/2008/01/caddisfly.jpg
Noterar ni den fina kroken på flugan? Bilden är stulen direkt från en producent av realistiska fiskeflugor!
Runda Grodan
2008-01-16, 22:18
Mycket oroväckande! :(
Jag kommer i alla fall att sluta lyssna på Heavy Metal - för att vara på säkra sidan.
Detta Var En Intressant Dokumentär. Jag har aldrig sett det på det viset förut och även om kanske vissa saker är fel så tror jag nog inte allt är det.
AGahghahaha!!1 :Virro
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.