Logga in

Visa fullständig version : Ännu ett stort dopingbeslag

Nitrometan
2008-01-16, 15:04
Ekot rapporterade om ännu ett stort beslag:

Efter ett rekordstort beslag av dopningsmedel har fyra män anhållits misstänkta för innehav av dopningspreparat. Det uppger TV4 Nyheterna Stockholm.

Männen stoppades i lördags söder om Stockholm. I deras bil hittade polisen fem flyttkartonger med totalt 500 000 doser anabola steroider och andra hormonpreparat.

De fyra har begärts häktade misstänkta för grovt dopningsbrott. Polisen räknar med att fler personer kommer att gripas.

Dopingbeslaget är värt flera miljoner kronor.

Mental
2008-01-16, 15:04
Fan, nu går priserna upp igen :(

Herr Oberst
2008-01-16, 15:06
Och stackars hårt arbetande snubbar hamnar i finkan.

Det finns ingen rättvisa i världen

Imni
2008-01-16, 15:07
Va kan straffet bli för ett så stort beslag?

tp_88
2008-01-16, 15:08
http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=3056087

tp_88
2008-01-16, 15:09
Va kan straffet bli för ett så stort beslag?
Upp till 4år för grovt dopingbrott.

Nitrometan
2008-01-16, 15:13
-Beslaget är alldeles för stort för att vara avsett för enbart de gripna männen. Ytterligare personer måste vara inblandade och dem ska vi nu spåra upp, säger Kjell Lindgren, informatör vid länskriminalen i Stockholm, till TT.
Polisen bestämmer hur mycket de får trycka?

De kanske skulle ha varsin låda?

bertbert
2008-01-16, 15:13
Hur svårt är det att skriva doping istället för dopning? *gah!*

jwzrd
2008-01-16, 15:14

Hur svårt är det att skriva write istället för skriva? *gah!*

tp_88
2008-01-16, 15:16
Ja?

Nitrometan
Fyra män har begärts häktade vid Södertälje tingsrätt för att ha smugglat in 500 000 tabletter i landet.

Värt 2,5 miljoner kr
Dopningspillren är värda minst 2,5 miljoner kronor på gatan, uppger TV4Nyheterna Stockholm.

100 kilo piller
Det var i lördags som polisen slog till mot deras bil i södra Stockholm. Där fann de fem flyttkartonger på sammanlagt runt 100 kilo. De var fyllda med dopningspreparat i form av anabola steroider men även flera andra hormonpreparat.

De fyra männen kunde gripas efter en längre tids spaning. Polisen räknar med att fler personer kommer att gripas.

100 kg är en del...

bertbert

De kanske skulle ha varsin låda?

Det finns ju gränser för hur stort beslag man kan ha som räknas som "eget bruk", man kan bli åtalad för att sälja till andra vid väldigt stora beslag. Gränsen nämndes vid tidigare trådar som togs bort av olika skäl. Jag minns inte riktigt hur många "doser" det var och jag vill inte bidra till spekulation/ryktesspridning så jag skriver inte hur många jag tror det var.

Vad polisen räknar som "en dos" är också lite lustigt. Läser man bara ovanstående kan man få för sig att det finns hur många brukare som helst. :)

King Grub

Det heter dopning...

http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1552

Nitrometan
2008-01-16, 15:17
Ja?
OK.

Trodde polisen sa "inte alls".

bertbert
2008-01-16, 15:17
Hur svårt är det att skriva write istället för skriva? *gah!*

Haha, nu kollade jag upp det. Jag har fel häst. :thumbup: Gnnnn....

Såg grubbens inlägg nu också (arrgh)

tp_88
2008-01-16, 15:19
Vad polisen räknar som "en dos" är också lite lustigt. Läser man bara ovanstående kan man få för sig att det finns hur många brukare som helst. :)
När det gällar aas ska det vara 5mg, om jag förstått det rätt.

Timme
2008-01-16, 15:19
Gött!

Nitrometan
2008-01-16, 15:20
5 mg testo. Andra prepp räknas om till "testo-ekvivalenter".

bertbert
2008-01-16, 15:20

Stämmer åtminstone bra med ovanstående siffror.

tp_88
2008-01-16, 15:22
OK.

Trodde polisen sa "inte alls".
Ja?

Plucke på gymmet: Herr kappmuskelpolis, hur mkt får jag preppa?
Kappmuskelpolis: Ingetalls.

Sedan misstänker jag att det är upp till domstolen att avgöra om det kan tänkas vara avsett för personligt bruk eller försäljning?

tp_88
2008-01-16, 15:24
5 mg testo. Andra prepp räknas om till "testo-ekvivalenter".
Vilket flum. På vilket sätt? Hur anabolt det är?

Nitrometan
2008-01-16, 15:27
Sedan misstänker jag att det är upp till domstolen att avgöra om det kan tänkas vara avsett för personligt bruk eller försäljning?
Visst är det så.

Min första kommentar var mest road av att polisen tydligen visste hur mycket de tänkte trycka och hur lång tid de hade räknat med att de skulle räcka.

Sen att du nappade på den gjorde det med ens mycket tråkigare.

Det var alltså bara en lite road blinkning till polisen.

Sen tror jag att de skulle sälja det. Men det verkar väl rätt självklart. Polisen ahde redan spaning på dem av nån anledning. Sen grips de med 100 kg prepp i bilen.

Nitrometan
2008-01-16, 15:29
Vilket flum. På vilket sätt? Hur anabolt det är?
Ingen aning. Jag har försökt få det utrett med en polis för att jag tyckte det verkade konstigt. Tror det var tullverket som hittade på det för att mäta sina beslag. Har inte fått nån förklaring. Tror det är kappmuskelpolisflum.

Fast det är bra att de gör beslag.

Martin.Svensson
2008-01-16, 15:30
Gött!

tp_88
2008-01-16, 15:35
Ingen aning. Jag har försökt få det utrett med en polis för att jag tyckte det verkade konstigt. Tror det var tullverket som hittade på det för att mäta sina beslag. Har inte fått nån förklaring. Tror det är kappmuskelpolisflum.

Fast det är bra att de gör beslag.
Ja, minst sagt flummigt. Även om man bara håller sig till testosteron så blir det flummigt, eftersom själva mängden testosteron skiljer ganska mycket mellan lång- och kortverkande estrar.

Skönt att polisen verkade ha koll på läget iaf.

jwzrd
2008-01-16, 15:36
Ja, minst sagt flummigt. Även om man bara håller sig till testosteron så blir det flummigt, eftersom själva mängden testosteron skiljer ganska mycket mellan lång- och kortverkande estrar.

Skönt att polisen verkade ha koll på läget iaf.

Du kunde kanske ringa och bjuda dem en del av din kunskap annars?

tp_88
2008-01-16, 15:40
Du kunde kanske ringa och bjuda dem en del av din kunskap annars?
Hej jwrzd. Du gillar mig va?

Du har rätt, jag skrev mitt tidigare inlägg för att jag nyss lärt mig vad jag precis skrev och var oerhört stolt. Inte för att jag tycker att det kanske vore lättare att säga att 5mg aas räknades som 5mg, oavsett substans, när det ändå antagligen inte spelar någon större roll. Nejdå.

Jag utgår ifrån att du ringer upp berörd myndighet såfort du inte håller med dom!? Använder du även där din trevliga koloton?

Animalistic
2008-01-16, 15:42
Gött!

+1

jwzrd
2008-01-16, 15:50
Hej jwrzd. Du gillar mig va?

Du har rätt, jag skrev mitt tidigare inlägg för att jag nyss lärt mig vad jag precis skrev och var oerhört stolt. Inte för att jag tycker att det kanske vore lättare att säga att 5mg aas räknades som 5mg, oavsett substans, när det ändå antagligen inte spelar någon större roll. Nejdå.

Jag utgår ifrån att du ringer upp berörd myndighet såfort du inte håller med dom!? Använder du även där din trevliga koloton?

Du bör kanske se över din egen koloton när det gäller just steroider, steroidbruk och dopade atleter. Du är, vad, 19 och snackar som om du visste allt om steroider. Hur alla som inte tycker att ett missbruk av dem vore det bästa sedan skivat bröd borde vara tysta. Detta blir tröttsamt efter ett tag.

Varför utgår du sen ifrån att _jag_ ringer berörd myndighet så fort jag inte håller med dem, när det är du som roidar över polisen i det här fallet. Rimligtvis är det du som ringer och korrigerar dem.

Jag har öht ingen uppfattning om din person. Men din naiva syn på steroidmissbruk är rätt tröttsam.

tp_88
2008-01-16, 16:11
Du bör kanske se över din egen koloton när det gäller just steroider, steroidbruk och dopade atleter. Du är, vad, 19 och snackar som om du visste allt om steroider. Hur alla som inte tycker att ett missbruk av dem vore det bästa sedan skivat bröd borde vara tysta. Detta blir tröttsamt efter ett tag.

Varför utgår du sen ifrån att _jag_ ringer berörd myndighet så fort jag inte håller med dem, när det är du som roidar över polisen i det här fallet. Rimligtvis är det du som ringer och korrigerar dem.

Jag har öht ingen uppfattning om din person. Men din naiva syn på steroidmissbruk är rätt tröttsam.
Jodå, visst skriver jag överallt att jag vet allting om aas och att jag uppmanar alla att missbruka dom. Det har du helt rätt i, precis överallt.

Jag brukar tänka på dig när jag postar inlägg om att alla borde kura faktiskt, och hur bra det är. Du har bänkat, vad, 140, samtidigt som du tränat 15(?)år, väger en bit över 100 pannor, tävlar i SL och använt denna underbar dunderhonung. Dessutom vet du minsann hur man tränar bra och hårt, det har vi fått höra flera gånger. Som den naiva tonåring jag är förblindas jag av dessa fantastiska resultat och tycker givetvis att alla borde preppa.

Eftersom du tyckte jag borde göra det såfort man inte höll med om något, så antog jag självklart att du gjorde samma sak. Jag tänkte inte främst på detta fallet, utan i allmänhet.

Tolkia
2008-01-16, 16:13
Nu passar sig samtliga JÄVLIGT NOGA.

jwzrd
2008-01-16, 16:19
Jodå, visst skriver jag överallt att jag vet allting om aas och att jag uppmanar alla att missbruka dom. Det har du helt rätt i, precis överallt.

Jag brukar tänka på dig när jag postar inlägg om att alla borde kura faktiskt, och hur bra det är. Du har bänkat, vad, 140, samtidigt som du tränat 15(?)år, väger en bit över 100 pannor, tävlar i SL och använt denna underbar dunderhonung. Dessutom vet du minsann hur man tränar bra och hårt, det har vi fått höra flera gånger. Som den naiva tonåring jag är förblindas jag av dessa fantastiska resultat och tycker givetvis att alla borde preppa.

Eftersom du tyckte jag borde göra det såfort man inte höll med om något, så antog jag självklart att du gjorde samma sak. Jag tänkte inte främst på detta fallet, utan i allmänhet.

Detta verkar oerhört känsligt för dig. Leta upp alla trådar om steroiddebatter och läs dina egna inlägg. Alltid en nedlåtande attityd i inlägg som handlar om hur dumt det är att bruket av steroider är olagligt, hur det är skitdumt att påstå att folk råkar illa ut tack vare dem eller liknande saker.

Hur hör min träningshistoria hemma i en tråd om ett dopingbeslag förresten? Du vill på detta sätt tillkännage vilket stort fan du är av ren träning, så pass stort fan är du att du överger den rena sporten och byter till en totalt genomdopad. Passar dig bättre?

Fredrici
2008-01-16, 16:25
Oj det va värst va det spårade ur här..

tp_88
2008-01-16, 16:28
Detta verkar oerhört känsligt för dig. Leta upp alla trådar om steroiddebatter och läs dina egna inlägg. Alltid en nedlåtande attityd i inlägg som handlar om hur dumt det är att bruket av steroider är olagligt, hur det är skitdumt att påstå att folk råkar illa ut tack vare dem eller liknande saker.

Hur hör min träningshistoria hemma i en tråd om ett dopingbeslag förresten? Du vill på detta sätt tillkännage vilket stort fan du är av ren träning, så pass stort fan är du att du överger den rena sporten och byter till en totalt genomdopad. Passar dig bättre?
Ja, fruktansvärt känsligt. Jag har säkert skrivit dumma inlägg (enligt ers majestät säkerligen nära 100%), men jag har också varit medlem sedan jag var 16 eller nåt i den stilen. Jag har såvitt jag kan minnas försökt framhålla att det såklart är skadligt, men att jag inte förstår hur man kan rättfärdiga denna "hetsjakt" som försigår nu samt att jag inte har ont av folk som preppar. Sålänge dom inte tävlar i "rena" sporter.

Som jag skrev så är det tack vare den jag är "pro"-doping, formulerade jag mig så otydligt att det inte framgick?

Jag är ett stort fan av träning, ren som dopad, vilket du säkert förstår iom att jag postat ett ganska stort antal trådar med proffsbyggare. Jag har övergett styrkelyft ja, men vad menar du att jag bytt till? Var är min nya tävlingslicens? Min tävlingsdebut etc? Vart vill du komma förresten, att jag la av med SL för att kunna preppa obehindrat?

Whistler
2008-01-16, 17:41
Ta pajkastningen i PM istället, ingen orkar läsa era långa inlägg ändå. En åsikt är en åsikt och ni har ventilerat era.

Tillbaka till diskussionen.

Jag hänger på Animalistic's +1 och säger:

+2!

Jorgen
2008-01-16, 17:47
Sådär. Nu kan ni (dvs tp_88 och jwzrd) ta ert tråkiga och oerhört tramsiga tjafs via PM istället så låser jag denna tråden.