handdator

Visa fullständig version : Äta inför spinning?

Lama
2008-01-16, 14:42
Hej hej!

Ska följa med en tjej i klassen och köra ett spinningpass senare idag. *whistle*

Har idag käkak en stadig frukost/lunch men börjar känna mig rätt hungrig nu... Eftersom att jag förtillfället försöker att undvika kolhydrater/socker (pga. deff) så vad finns det för mig att stoppa i mig innan passet? Köpa en stor kaffe? Eller något annat billigt allternativ?

Tack för mig. :)

machine gun
2008-01-16, 15:33
Du kommer få ett jobbigt spinningpass om du är tömd på kolisar.

Men tja... naturell yoghurt eller Kesella kanske funkar något sånär? Koffein brukar även vara effektivt för att piggna till lite inför ett pass.

formula4shape
2008-01-16, 16:26
Du ska äta kolhydrater trots att du ligger på diet och då är det lämpligt att lägga dessa inför och efter just träningspass. En dag då du tränar hårdare kan du även öka ditt totala kolhydratsintag och vilodagarna kan du köra lägre. Jag skulle satsat på kanske 40g kolhydrater före och efter passet vilket ger 80g mer på träningsdagar = cirka 300kcal extra. Troligtvis kommer orken göra att du orkar bränna fler kalorier under passet samt att det i längden är skönare för din kropp :)

formula4shape
2008-01-16, 16:32
Och för att komma med något konkret att äta; t.ex. müsli eller två mackor med keso och kyckling + en frukt och koffein.

Lama
2008-01-16, 20:17
Tack för svaren. Blev inget mellanmål. Drack istället massa vatten. Gick ju bra ändå. :thumbup: