Logga in

Visa fullständig version : Eiselt Protec

Mike_84
2008-01-15, 18:09
Nu har jag beställt 2 st paket eiselt (Protein), grejen är då att min polare sa att dom har slutat skicka med måttsats till den. inom ett par dagar har man alltså ett protein som man inte kan använda p.g.a en skopa! sjukt!

Hur ska jag då kunna dosera rätt ? 10 gram per skopa (3 skopor en portion) , jaha vilken skopa! Kan ju för fan inte dosera på måfå... *screwy*

Hur mycket är 10 gram eiselt proteinpulver i DL osv ? Det varierar ju på vilket ämne det är!

Någon som har tips på var man ska köpa sig en skopa för att kunna dosera eiselts prudukter? Eller någon annan lösning?

Handcuff
2008-01-15, 18:22
Använd valfrit verktyg att skotta upp pulvret med..matsked, dl-mått, slev eller varför inte korken från en tom schampoflarra?

inom ett par dagar har man alltså ett protein som man inte kan använda p.g.a en skopa! sjukt!

ööhh....:Virro

EiseltUK
2008-01-15, 18:28
Ett knappt dl-mått brukar ge cirka 30 gram.

Mike_84
2008-01-15, 18:31
Men hur mycket är 30 gram pulver, är det 1 DL? 1,5 DL? Du verkar inte förstått frågan. Kan liksom inte dosera om jag har inte har nåt mått att jämföra dom 30 gram som det ska doseras med.

Mike_84
2008-01-15, 18:31
Tack Eiselt UK!

Mike_84
2008-01-15, 18:33
Tycker ändå Eiselt borde skicka med ett mått, en stor känga åt Eiselt.

thought
2008-01-15, 21:18

En stor känga åt dig också som inte kan/orkar väga pulvret om det nu är så viktigt att du får i dig exakt 30 gram. Hur svårt är det?*screwy*

EiseltUK
2008-01-15, 21:34

Äh skopor förstör miljön. ;) Vi hade skopor och påsklämmor förut när vi packade påsarna i kartonger men nu har vi blivit med miljövänliga.

Decilitermått har alla hemma och funkar bra. Vi har skopor i många andra produkter där doseringen kräver lite mer precision.

jenni
2008-01-15, 22:22
päsklämmor tycker jag ni bör skicka med! eller fixa återförslutbara påsar!

EiseltUK
2008-01-15, 22:36

Har inte de flesta plastklämmor hemma? Jag har hur många som helst i olika storlekar. Vi skickade med platsklämmor förr men det kändes som att man skickar ut klämmor om och om igen så att kunderna till slut borde ha väldigt många klämmor hemma. Gummisnodd är annars ganska bra.

Återförslutningsbara påsar tror jag inte funkar i våra maskiner. Såna påsar tillverkas i ett mer öppet system där påsarna är färdiga och fylls på ungefär samma sätt som en burk och svetsas ihop i toppen i slutet av en linje. Våra påsar tillverkas från en film på rulle samtidigt som pulver fylls i och kvävgas sprutar in, allt sker på en gång så att säga istället för att det går på ett band där en sak sker i taget.

Hobbes
2008-01-15, 22:38

Om du skämtar kan du väl lägga in en liten smilely annars är det svårt att förstå ironi. För du menar väl inte allvar?

Tycker annars den här tråden är rätt pinsam, tänk alla trådar vi skulle ha om vilka som skickar med mått eller inte...

Låter lite grinig kanske, men va faan, lite skärpning!

Mike_84
2008-01-16, 19:09
Äh skopor förstör miljön. ;) Vi hade skopor och påsklämmor förut när vi packade påsarna i kartonger men nu har vi blivit med miljövänliga.

Decilitermått har alla hemma och funkar bra. Vi har skopor i många andra produkter där doseringen kräver lite mer precision.

en decilter eiselt pro blir ca 32 gram protein har jag kollat upp, skulle man dosera enligt en portion så skulle det gå åt 25 gram protein, alltså har man påsen längre om man skulle ha ett exakt mått, försäljningsknep eller inte det går iaf åt mer protein

Jag har precis börjat träna, har varken era mått eller något annat företags mått till produkter så det där håller inte. Hade gärna köpt ett mått som ska tillhöra protec om jag kunnat, hade gärna lagt lite mer pengar isåfall.

Det ingår väl skopa i esapro? är det ett protein som kräver större precision ;)

Mike_84
2008-01-16, 19:18
En stor känga åt dig också som inte kan/orkar väga pulvret om det nu är så viktigt att du får i dig exakt 30 gram. Hur svårt är det?*screwy*

En stor känga åt dig för att du antar att alla har en våg hemma.

thought
2008-01-16, 21:08
En stor känga åt dig för att du antar att alla har en våg hemma.

Sa inte att man måste väga.*gah!* Men om det är så viktigt att du får i dig exakt så mycket som står på påsen så borde du kanske köpa en hushållsvåg. Mitt tips är att du tar ett kanppt dl mått med pulver så blir det nog alldeles lagom. För jag förutsätter faktiskt att du har ett decilitermått.

Sen är esapro och Protec helt skilda saker, men det kan du säkert läsa om i någon annan tråd. Lycka till!;)

EiseltUK
2008-01-16, 22:57
en decilter eiselt pro blir ca 32 gram protein har jag kollat upp, skulle man dosera enligt en portion så skulle det gå åt 25 gram protein, alltså har man påsen längre om man skulle ha ett exakt mått, försäljningsknep eller inte det går iaf åt mer protein

Jag har precis börjat träna, har varken era mått eller något annat företags mått till produkter så det där håller inte. Hade gärna köpt ett mått som ska tillhöra protec om jag kunnat, hade gärna lagt lite mer pengar isåfall.

Det ingår väl skopa i esapro? är det ett protein som kräver större precision ;)

Så du fick ett dl-mått till 32 gram iställer för 30 gram. Vi beklagar feldifferensen. ;) Som du vet kan pulver packas ihop så jag skulle tro att det är svaret. Ett relativt fluffigt pulver kan egentligen inte doseras 100% rätt med ett rymdmått utan måste vägas om man vill vara på grammet rätt.

EsaPro kräver något mer precision men ett gram hit eller dit spelar nog inte så stor roll.

/ Henrik

Mike_84
2008-01-17, 20:54
Så du fick ett dl-mått till 32 gram iställer för 30 gram. Vi beklagar feldifferensen. ;) Som du vet kan pulver packas ihop så jag skulle tro att det är svaret. Ett relativt fluffigt pulver kan egentligen inte doseras 100% rätt med ett rymdmått utan måste vägas om man vill vara på grammet rätt.

EsaPro kräver något mer precision men ett gram hit eller dit spelar nog inte så stor roll.

/ Henrik

Du har rätt i det! tror inte heller nåt gram hit eller dit gör nån skillnad i smaken iaf, konsistenten är ju nästan glass! haha. vad är detta, läste att kasinet skulle göra så det tjocknar, men detta var extremt, försökte dricka, men det gick bättre att käka blandingen med sked :Virro

3 DL mjölk knappt 1 DL pulver.

Ska konsistensen vara sådan här? :confused:

insolation
2008-01-18, 08:46
Du har rätt i det! tror inte heller nåt gram hit eller dit gör nån skillnad i smaken iaf, konsistenten är ju nästan glass! haha. vad är detta, läste att kasinet skulle göra så det tjocknar, men detta var extremt, försökte dricka, men det gick bättre att käka blandingen med sked :Virro

Tipps. köp en hushålls våg så kan du sova bättre om nätterna vetande att du fått i dig 30 gram istället för tex 28 gram.

EiseltUK
2008-01-18, 10:52

Konsistensen blir så med kasein. Testa att blanda med lite mer mjök alternativ minska lite på pulvret eftersom du på 3 dl mjölk får i dig ca 10 gram protein.

Jag blandar själv alltid med vatten och jag tror det blir lite tunnare man smaken bli inte riktigt som med mjölk.

Mike_84
2008-01-18, 17:52
Tipps. köp en hushålls våg så kan du sova bättre om nätterna vetande att du fått i dig 30 gram istället för tex 28 gram.

Saken handlade nu om konsistensen, vilket du också "quotade" om, förstör inte min tråd med dina meningslösa inlägg "isolation".

Ja EiseltUK, jag provade att hälla i lite vatten. tog 3 dl mjölk och lite vatten, men tyckte det istället skummade väldigt mycket. Får väl expermintera lite , köra 50/50 mjölk och vatten nästa gång, enbart vatten som du kör tror jag blir svårt att få ner.

Provade även Gainern idag, smaken och konsistensen är mycket bättre, speciellt smaken, den smakade verkligen mycket mer vanilj.

EiseltUK
2008-01-18, 18:08
Ja EiseltUK, jag provade att hälla i lite vatten. tog 3 dl mjölk och lite vatten, men tyckte det istället skummade väldigt mycket. Får väl expermintera lite , köra 50/50 mjölk och vatten nästa gång, enbart vatten som du kör tror jag blir svårt att få ner.

Har aldrig testat att blanda mjölk och vatten. Kanske är anledningen till att det skummade. Testa att gå upp på 4 dl mjölk på en dl pulver eller som jag skrev så minska på pulvret eftersom du även få i dig protein från mjölken.
Allid: Först i med vätskan och sen i med pulver. Låt gärna drinken stå cirka 10 min innan du dricker den.

Kul att du gillade gainern. Smakerna uppträder väldigt olika beroende på produkt.