handdator

Visa fullständig version : En fråga

gladiatorerna1
2003-05-09, 15:12
Idag när jag tränade biceps så drabbadades jag av kraftiga skakningar i benen.Detta kunde även omgivningen påpeka.Jag drabbas även av skakningar när jag kör andra muskelgrupper också men det blir bara värre och värre. Jag vet att det inte har någonting att göra med kost eller träning. Dels pga av att jag äter mer än någonsin nu (ska börja deffa) och för att jag lyssnar mycket mer på kroppen när det gäller träning. Detta är ett stort problem för mig. Jag hoppas någon av Er vet vad det kan bero på eller har någon erfarenhet av detta.

Mycket tacksam för svar

Åse Columbus
2003-05-09, 15:18
e de bara benen du skakar i?

kan då vara att du omedvetet spänner benmusklerna i statiskt läge.....försök att böja benen en liten aning när du kör stående övningar.....

gladiatorerna1
2003-05-11, 11:20
Ja,det är bara benen jag skakar i. Det är en väldigt stor del av benen jag skakar i. Det är nästan så att jag skakar i magen också.Det kanske är så att jag omedvetet spänner benen men faktum är att jag även skakar i övningar där jag sitter ner. Men jag ska börja testa att böja i benen som du sa.

Lellan
2003-05-11, 11:28
Jag har inga problem med skakningar, men hoppas det är ok om jag slänger in en undran här.

När jag kör stående armövningar som tex bicemscurl el hantellyft så står jag ganska bredbent (axelbrett - lite bredare än så) och med lätt böjda ben - vet inte varför men jag tycker det går mycket lättare då.

Frågan är om man gör sig en gentjänst? Grejjen med att stå är väl att få lite balansträning och noga kunna se att man inte hjälper till med kroppen eller nåt? :confused:

z_bumbi
2003-05-11, 12:01
Lellan: Testa att ställ dig smalt med raka ben en gång och känn efter hur det känns. Vingligt ?
Sen går du ut till din tidigare utgångställning. Stabilt ?

Det är alltså säkrare att stå som du redan gör, till skillnad från bilderna i alla tidningar där man av någon konstig anledning ofta står smalt med fötterna när man styrketränar.:smash:

Balansen får du ju när du kör knäböj :)

Lellan
2003-05-11, 12:32
Originally posted by z_bumbi
Lellan: Testa att ställ dig smalt med raka ben en gång och känn efter hur det känns. Vingligt ?
Sen går du ut till din tidigare utgångställning. Stabilt ?

Det är alltså säkrare att stå som du redan gör, till skillnad från bilderna i alla tidningar där man av någon konstig anledning ofta står smalt med fötterna när man styrketränar.:smash:

Ja, grejjen är att när vi står där så sött på rad så är jag en av få som står och ser sådär dum ut, men då tänker jag göra det utan att känna mig dum i framtiden! :bpump: Tycker särskilt hantellyft vinner på "breda fötter"!

Originally posted by z_bumbi Balansen får du ju när du kör knäböj :)

Sicket tjat.. :em: Knäböj.. va SYND att det är så långt till nästa benpass - hinner säkert "glömma" övningen tills dess.. (igen..:angel: )

z_bumbi
2003-05-11, 12:36
Lellan: Iofs har jag svårare balansmässigt när jag kör utfall än vid knäböj så kör du det så är det ju lugnt. :)

Lellan
2003-05-11, 12:40
Originally posted by z_bumbi
Lellan: Iofs har jag svårare balansmässigt när jag kör utfall än vid knäböj så kör du det så är det ju lugnt. :)

Nu råkar det vara ett tag sedan jag körde den också.. :MrT: Och då kör jag den i Smithen.. :em:

Hrrm. Dags för skärpning med andra ord.. här ska balanseras nästa balanspass!

(såg förresten gymets PT köra knäböj på balansplatta.. måste va jobbigt?? Djupa också.. huvva!)

z_bumbi
2003-05-11, 12:43
Lellan: Att köra knäböj på balansplatta är ju bara dumt, en liten darrning så har man skadat sig för livet.
Balansplattor ska man träna balans på, inte köra styrka.

emmzan
2003-05-11, 12:44
Originally posted by Lellan
Sicket tjat.. :em: Knäböj.. va SYND att det är så långt till nästa benpass - hinner säkert "glömma" övningen tills dess.. (igen..:angel: )

Lellan lellan lellan...

Jag kommer med största sannolikhet befinna mig i Örebro i sommar av en specifik anledning.. Nämligen få dig att köra knäböj... :hbang:

Lellan
2003-05-11, 12:46
Originally posted by emmzan

Lellan lellan lellan...

Jag kommer med största sannolikhet befinna mig i Örebro i sommar av en specifik anledning.. Nämligen få dig att köra knäböj... :hbang:

Vet inte vem som skrev det - men precis som honom saknar jag en "rädd"-smiley när man svarar Emmzan... :em: *darrar av skräck* ;)

Åse Columbus
2003-05-11, 12:47
Balansplatta är jobbigt ...men fan så bra ..det påverkar musklerna hela vägen upp i kroppen!!!!!!!

Bra att avsluta med i träningen oavsett vad man tränat....väldigt svårt däremot att göra det i slutet av tunga bendagar....:D :D

emmzan
2003-05-11, 12:47
Alltså jag vet inte varför alla fruktar lilla mig.. Först Örjan och nu du Lellan.. Jag är inge farlig.. Fråga z_bumbi, ska bara släppa ut honom från garderoben först :devil:

Pecca
2003-05-11, 13:08
Om man kollar på din avatar så är det nog inte så konstigt att folk är rädd för dig... Jag vill inte se ut som det där kadavret när jag har träffat dig:cryout:

:angel:

Allan
2003-05-11, 13:14
Emmzan är inte det minsta farlig - bara man har en sån där elchockpistol och ett nät...

allan

emmzan
2003-05-11, 15:27
Originally posted by Allan
Emmzan är inte det minsta farlig - bara man har en sån där elchockpistol och ett nät...

allan

Ähum.... Har jag en sladdertacka till pojkvän eller vart kommer desas rykten ifrån? :angel: