handdator

Visa fullständig version : Hur vet man om man ligger på energiunderskott?

Sorry12
2008-01-13, 21:56
Om man vill bli lite smalare och mer tränad?

Middag Kyckling och ris.. rätt mycket ris, fast mest kyckling!
Och sedan pannkakor 3 st med sylt, det är väl jätteonyttigt?xD

fast jag växer ju som jättemycket nu så borde väl äta en del.. men vill veta hur mycket man ska äta för att ligga på energiunderskott, tränar också förstås:)

men är det en bra dag? brukar annars äta vanlig husmanskost med typ flingor till kvällsmat, alltså inte dra ner på maten, istället öka träningen:)

men hur vet man om man ligger på energiunderskott eller inte? ingen aning om hur mycket jag får i mig, men springer och då förbränner jag runt 300 kcal står det, och sedan styrketräning, och såklart går jag / cyklar till kompisar, skolan och allt annat!

thexbishop
2008-01-13, 22:00
Om man vill bli lite smalare och mer tränad?

Middag Kyckling och ris.. rätt mycket ris, fast mest kyckling!
Och sedan pannkakor 3 st med sylt, det är väl jätteonyttigt?xD

fast jag växer ju som jättemycket nu så borde väl äta en del.. men vill veta hur mycket man ska äta för att ligga på energiunderskott, tränar också förstås:)

men är det en bra dag? brukar annars äta vanlig husmanskost med typ flingor till kvällsmat, alltså inte dra ner på maten, istället öka träningen:)

men hur vet man om man ligger på energiunderskott eller inte? ingen aning om hur mycket jag får i mig, men springer och då förbränner jag runt 300 kcal står det, och sedan styrketräning, och såklart går jag / cyklar till kompisar, skolan och allt annat!

Var det de enda du fick i dig idag?

Koloftw
2008-01-13, 22:00
Man vet det genom att man går ner i vikt.

Du får helt enkelt väga dig imorgon bitti, och sen väga dig nästa måndag. Har du gått ner i vikt = har du ett underskott :thumbup:

Sorry12
2008-01-13, 22:01
Var det de enda du fick i dig idag?

Det enda?xD

åt ju frukost såklart, men ja det var det? skit mycket väl?*drool*

Sorry12
2008-01-13, 22:01
Man vet det genom att man går ner i vikt.

Du får helt enkelt väga dig imorgon bitti, och sen väga dig nästa måndag. Har du gått ner i vikt = har du ett underskott :thumbup:

ja ska jag göra!:) smart, fast vill nog inte gå ner så mycket.. mer bli smalare, man kan ju gå upp om man bygger, o jag är i puberteten så bygger nog samtidigt.

Eddie Vedder
2008-01-13, 22:02
Din redan magra kropp kommer efter en tid vara ännu mer mager samtidigt so din redan låga kroppsvikt kommer vara ännu lägre, så kommer du veta.

Förstår inte hur du orkar starta dom här trådarna om banta hit och underskott dit.:(

Sorry12
2008-01-13, 22:04
Din redan magra kropp kommer efter en tid vara ännu mer mager samtidigt so din redan låga kroppsvikt kommer vara ännu lägre, så kommer du veta.

Förstår inte hur du orkar starta dom här trådarna om banta hit och underskott dit.:(

Jag bantar verkligen inte:D
Tränar bara, och vill bli mer tränad, jag styrketränar ju mycket med! Kommer få en fin kropp så småningom ju:D

Eddie Vedder
2008-01-13, 22:06
Jag bantar verkligen inte:D
Tränar bara, och vill bli mer tränad, jag styrketränar ju mycket med! Kommer få en fin kropp så småningom ju:D

Vad du sysslar med blir inte mindre sorgligt oavsett hur många smileys du försöker maskera det bakom.
Men jag ska inte predika, får hoppas att det inte kommer gå illa för dig bara.

thexbishop
2008-01-13, 22:07
Det enda?xD

åt ju frukost såklart, men ja det var det? skit mycket väl?*drool*

Om jag utgår ifrån att din frukost inte var allt för stor så var det ingen bra dag, låter på tok för lite för att vara hälsosamt!

Sorry12
2008-01-13, 22:08
Vad du sysslar med blir inte mindre sorgligt oavsett hur många smileys du försöker maskera det bakom.
Men jag ska inte predika, får hoppas att det inte kommer gå illa för dig bara.
eh? jag bantar ju verkligen inte säger jag?
jag tränar och äter?
vill bara veta hur man vet om man ligger på energiunderskott, tat lugnt.

Sorry12
2008-01-13, 22:09
Om jag utgår ifrån att din frukost inte var allt för stor så var det ingen bra dag, låter på tok för lite för att vara hälsosamt!
haha aj då, får käka mer!

min polare är 183 och väger 60 kg, DET är ohälsosamt!

thexbishop
2008-01-13, 22:16
haha aj då, får käka mer!

min polare är 183 och väger 60 kg, DET är ohälsosamt!

Du glömde "också".

Om du vill bli mer vältränad kan du inte ligga på ett så extremt kaloriunderskott som du faktiskt verkar ligga på.

Sorry12
2008-01-13, 22:20
Du glömde "också".

Om du vill bli mer vältränad kan du inte ligga på ett så extremt kaloriunderskott som du faktiskt verkar ligga på.

Okej! jag trodde inte jag låg energiunderskott!
Men ska träna seriöst styrke sen när jag fått mitt schema, då jävlar!:hbang:
För styrke gör väl att man ser smalare och mer tränad ut?
Fast jag blandar, kondition med styrke också!

thexbishop
2008-01-13, 22:23
Okej! jag trodde inte jag låg energiunderskott!
Men ska träna seriöst styrke sen när jag fått mitt schema, då jävlar!:hbang:
För styrke gör väl att man ser smalare och mer tränad ut?
Fast jag blandar, kondition med styrke också!

Att bli av med fett och att samtidigt bli starkare går absolut, iaf om du är ung och växer, men då krävs nog lite mer vetskap än vad du visat.

Sorry12
2008-01-13, 22:26
Att bli av med fett och att samtidigt bli starkare går absolut, iaf om du är ung och växer, men då krävs nog lite mer vetskap än vad du visat.

Ja:)
men jag fortsätter som jag gör! borde ju se skillnader inom 4 månader väl? någon skillnad iaf, starkare eller något:D

krilleh
2008-01-13, 22:31
Ja:)
men jag fortsätter som jag gör! borde ju se skillnader inom 4 månader väl? någon skillnad iaf, starkare eller något:D

Du kan inte se om du blir starkare

Sorry12
2008-01-13, 22:34
Du kan inte se om du blir starkare

Kan ju kolla om jag kan ta högrevikter till samma reps? och jag ser ju om jag blivit smalare!:)
fast jag är rätt smal, men absolut otränad!

Koloftw
2008-01-13, 22:36
Hur mycket väger du, hur lång är du, hur gammal är du, vad är du?

Eddie Vedder
2008-01-13, 22:37
Hur mycket väger du, hur lång är du, hur gammal är du, vad är du?

Om du kollar upp trådarna sorry12 startat tidigare så kan du läsa allt det där. Du kommer även inse varför det här bara är en i raden av obehagliga trådar.:(

Sorry12
2008-01-13, 22:43
Om du kollar upp trådarna sorry12 startat tidigare så kan du läsa allt det där. Du kommer även inse varför det här bara är en i raden av obehagliga trådar.:(

Alltså kan du sluta?!
Jag äter ju, jag försöker inte bli en skinny kille som du tror, förut vill jag. Nu vill jag bli tränad, starkare!
vad ska jag göra för att du ska tro mig? Sluta bara!

thexbishop
2008-01-13, 22:49
Alltså kan du sluta?!
Jag äter ju, jag försöker inte bli en skinny kille som du tror, förut vill jag. Nu vill jag bli tränad, starkare!

Om du väger ca 52kg och är 167cm lång som jag tycktes se i ett annat inlägg förstår jag inte varför du vill bli smalare?, Jag antar att du är relativt ung och du har säkerligen många centimetrar kvar att växa, så om du nu mot all förmodan skulle vara tjock, kommer det säkerligen försvinna med tiden allt eftersom du växer. Ät istället massor med mat och skippa godiset och andra onyttigheter och träna så ska du se att du ser betydligt mer vältränad ut!

Sorry12
2008-01-13, 22:51
Om du väger ca 52kg och är 167cm lång som jag tycktes se i ett annat inlägg förstår jag inte varför du vill bli smalare?, Jag antar att du är relativt ung och du har säkerligen många centimetrar kvar att växa, så om du nu mot all förmodan skulle vara tjock, kommer det säkerligen försvinna med tiden allt eftersom du växer. Ät istället massor med mat och skippa godiset och andra onyttigheter och träna så ska du se att du ser betydligt mer vältränad ut!

jag VILLE bli smalare inte längre, gör ungefär som du säger nu, äter inget godis och äter mycket mat.
Och förstås tränar:hbang:

Har andra mål nu:)

Turbonisse
2008-01-14, 09:51
Jag förstår inte riktigt vad ditt problem är. Är det att du går ned i vikt?

Och ang din kompis, 183@60kg är MYCKET MYCKET smalt.

Sorry12
2008-01-14, 18:40
Jag förstår inte riktigt vad ditt problem är. Är det att du går ned i vikt?

Och ang din kompis, 183@60kg är MYCKET MYCKET smalt.

Ja tycker det ser skit äckligt ut, då revbenen syns som faen xD
har en till kompis, som jag misstänker har äs, då hon alltid klagar på sin vikt och äter nästan aldrig och då hon äter är det VÄLDIGT lite, då menar jag kanske 3 köttbular och en halv potatis för hon är "mätt", plus att hon köpte en massa träningsgrejjer, såna där vibratorgrejj på magen o.s.v

exzs
2008-01-14, 21:03
Tjejer behöver inte nödvändigtvis ha ätstörningar för att de klagar på sin vikt. I din ålder är det många tjejer som är osäkra på sig själva och vill se ut som Angelina Jolie.

Mitt råd till dig är: VÅGA BULKA!

Provotic
2008-01-14, 21:53
Du får läsa dig till istället för att göra massvis med trådar.

Tänk hur forumet skulle varit om alla skulle startat trådar hit och dit för sådanna frågor.

kaysim
2008-01-15, 00:43
vad pågår här egentligen? käka endast 3 pannkakor + middag på en hel dag? samt vilja bli "tränad"? jag fattar inte...

käka massvis med mat (helst nyttig) och träna hårt! samt släng in lite konditionspass här och där, då blir det nog bra till slut. dock lär det ta längre tid än 4 månader (beror på vilka ambitioner du har). Men på 4 månader kan man komma en bra bit om man sköter allt bra!

kaysim
2008-01-15, 00:44
Alltså kan du sluta?!

Att bli "tränad" och "starkare", menar du då att du vill lägga på dig massa också, bli "större" och "grövre" alltså? Eller vill du vara skitsmal men med lite muskler?

Raggis
2008-01-15, 00:48
Detta är skrämmande, minst sagt. Du är 15, för bövelen. Du växer fortfarande. Sluta svält dig själv, och sluta vara så jävla fixerad, precis som eddie skrev.

Cerberus
2008-01-15, 11:26
sök hjälp. Ätstörningsvarning!

Lät inte som du åt kcal nog för att underhålla dina organ i total vila ens.

Ondskapelsen
2008-01-15, 11:45
Alltså kan du sluta?!

Tro mig, Eddie är orolig för din hälsa och menar bara väl.
Du borde lyssna på de mer erfarna som varit i din situation själva och gjort samma fel men lärt sig av dom.
Lär dig av andras misstag, inte dina egna ;).

Jag tänker inte säga: ät mer, eller ät mindre, eller träna mer etc.
Det får du avgöra själv.
Men om 90% av alla som svarar tycket att du ska äta mer så kanske det ligger någonting i det. Nog föratt detta är ett internetforum som är ganska fritt och öppet men mycket folk här inne har faktist egna erfarenheter och du kanske skulle lära dig ett och annat om du lyssnade på dom.

Det är ingen som menar illa, alla ser till ditt eget bästa.

foxx
2008-01-15, 12:08
Hade jag vart dig hade jag tatt chansen nu när du är så ung och tränat gärnet och ätit som FAN... Du anar inte vilka förutsättningar du har för att bygga massa vid din ålder.

Skit i dietandet och bulka gärnet nu, du kommer vara skolans hulk i gymnasiet om du ligger i nu, se till och ta åt dig så mycket information och råd som du kan av folk på detta forumet, finns otroligt mycket folk här som kan otroligt mycket.

lycka till

Ondskapelsen
2008-01-15, 17:24
Hade jag vart dig hade jag tatt chansen nu när du är så ung och tränat gärnet och ätit som FAN... Du anar inte vilka förutsättningar du har för att bygga massa vid din ålder.

Skit i dietandet och bulka gärnet nu, du kommer vara skolans hulk i gymnasiet om du ligger i nu, se till och ta åt dig så mycket information och råd som du kan av folk på detta forumet, finns otroligt mycket folk här som kan otroligt mycket.

lycka till

Kommer inte ihåg vart ifrån men citatet är typ att:
"En tonåring har samma byggkapacitet som en 30åring på steroider, om inte bättre." Tro mig :P. När jag var 14 ökade jag HUUUUUR mkt som helst, men sen tröttnade jag och körde innebandy/fotboll ist. Och det ångrar jag sjukt mycket nu när man får börja om från början när tjejen i bänkpressen bredvid ligger på samma vikt =/.
Ge det en chans, du kommer märka SJUKA resultat på 1-2 månader :P.
SEN kan du deffa så ska du få se på grejjer!

regus
2008-01-15, 17:47
Kommer inte ihåg vart ifrån men citatet är typ att:
"En tonåring har samma byggkapacitet som en 30åring på steroider, om inte bättre." Tro mig :P. När jag var 14 ökade jag HUUUUUR mkt som helst, men sen tröttnade jag och körde innebandy/fotboll ist. Och det ångrar jag sjukt mycket nu när man får börja om från början när tjejen i bänkpressen bredvid ligger på samma vikt =/.
Ge det en chans, du kommer märka SJUKA resultat på 1-2 månader :P.
SEN kan du deffa så ska du få se på grejjer!

Du skulle antagligen öka lika bra nu om du vågade äta :)
Alvarligt nu alltså.

Ondskapelsen
2008-01-15, 18:44
Du skulle antagligen öka lika bra nu om du vågade äta :)
Alvarligt nu alltså.

Jo jag vet =/. Men jag trivs inte med en 15kg's kula på magen när jag lirar innebandy. Trivs inte med den utanför planen heller för den delen så.
Ge mig 2-3 månader så ska du få se på bullar!

Chrillee
2008-01-15, 23:44
Mjo trist att se 15 åringar tänka på diet och sånt tjafs när dem inte besitter övervikt.
När jag var 15 visste jag inte vad träning var, synd att man inte började lyfta då och käkade som man då gjorde + lite till, då kanske man skulle varit lite humungus idag (5 år senare). :D

Åke
2008-01-16, 01:55

lycka till

Håller med, ta vara på tiden. Att bara äta frukost och middag låter helt sjukt dåligt även om det är kopiösa mängder.

CalleP
2008-01-16, 06:57
Jag har sett bilderna på dig, aneldningen att du ser "mullig" ut är att du inte har några muskler under. Om du säger dig ta 3kg i hantlar alltså 3kg i en vanlig biceps curl? Och du säger att du vill bli starkare.

Försök att äta hela tiden skit i att tänka på om du ser "fet" ut för ifall du skaffar muskler så kommer du ser stor ut istället för liten om du förstår vad jag menar.

Sedan en kille i din ålder som vill bli starkare ska nog inte äta så lite som du gör!

Vill du bli stor, då får du äta som en man!