Visa fullständig version : Supervåg Ala carte!
Arnold Armstrong
2008-01-13, 19:32
HAr börjat intresera mig för husmanskost på senaste har även lite tankar som jag måste ventilera allmänt. Jag orkar inte räkna hur mycket kalorier jag äter. Det känns ganska onödigt att ödsla kraft på det då jag försöker samla all överbliven energi till min träning. Förresten håller jag på att framarbeta ett nytt koncept för snabbare framgång, presenteras nästa vecka.
Finns det några vågar där man kan få bra resultat? Att se vatten fettmängd osv? Är dessa apparater pålitliga eller är det lite lotteri över det hela?
Ni som räknar hur mycket kalorier ni äter per dag hur orkar ni egenligen? JAg förstår faktiskt inte detta. Jag tror jag äter massor men vikten är den samma , el consessus!
Sen om ngn har tid över hur mkt energi är det i detta:
2 vita ägg
2 glas mjölk
1 halv liter mjölk med musli?
Jag gissar på att det kan vara 1000 kalorier? Är jag i krokarna?
Okej nu skall jag fortsätta med mitt koncept. Det är en metod för at optimera sömnen, kosthållningen på bästa sätt för at få tid över till träningen. Plusset är även at sjukdomsrisken avtar markant i starten av kuren. Billigt och effektivt. Är nu på slutanförandet!
Nice Curls!
piraten99
2008-01-13, 19:40
2 glas mjölk
är ju enkelt att ta reda på själv= läs på förpackningarna!
Alfred Nobel
2008-01-13, 19:40
Sen om ngn har tid över hur mkt energi är det i detta:
2 vita ägg
2 glas mjölk
Jag gissar på att det kan vara 1000 kalorier? Är jag i krokarna?
Vita ägg? Menar du äggvita?
Vad för slags mjölk? (Gul, blå, grön, röd)
Hur mycket müsli? (1dl, 2dl, 3dl..)
Jag utgår från grön mjölk och 2dl müsli samt 2 medelstora ägg och får en kcal beräkning på ca 900kcal.
900g mellanmjölk (0,9 l)
110g ägg (2 st)
80g müsli (2 dl)
Men detta är bara en generell uträkning, absolut inget som behöver stämma överens med det du angivit.
Arnold Armstrong
2008-01-13, 19:41
Ja för mig ja men inte för dig som inte kan matte. Du kanske borde ha ett andra alternativ. Okej Men vågen då?
De flesta vågar du köper kommer inte att fungera, tyvärr.
De dagar jag räknar är inga problem alls - välj mat -> lägg maten på vågen -> läs av displayen -> öppna cal-counter -> skriv in hur mycket den vägde -> stäng ner calcounter.
2 glas minimjölk (5dl) är 175 kcal
En halvliter minimjölk med musli är 175 kcal (mjölken) + 350 kcal (musli)
2 vita ägg vet jag inte vad det är, men en äggvita väger runt 35g, så 70g äggvita = ca. 7-9g protein.
Runt 750 kcal. Överslagsräkning i huvudet.
Får jag fråga vad det är för "koncept" du sysslar med? Att inte räkna kalorier är inte något koncept i sådanafall, det är snarare normalt att inte räkna ...
eller vad menar du :confused:?
Arnold Armstrong
2008-01-13, 19:44
Konstigt uttryckt men vita ägg är vanliga ägg med itt skal mjölk är 3 procentare
piraten99
2008-01-13, 19:45
Vita ägg? Menar du äggvita?
Vad för slags mjölk? (Gul, blå, grön, röd)
Hur mycket müsli? (1dl, 2dl, 3dl..)
Jag utgår från grön mjölk och 2dl müsli samt 2 medelstora ägg och får en kcal beräkning på ca 900kcal.
900g mellanmjölk (0,9 l)
110g ägg (2 st)
80g müsli (2 dl)
Men detta är bara en generell uträkning, absolut inget som behöver stämma överens med det du angivit.
hallå i stureplans kompaniet!
hur får du 2 glas mjölk till 1 liter (09, l). Jag vet inte hur stora era glas är på stureplan men här ute i verkligheten är glasen ungefär 3 dl.
Alfred Nobel
2008-01-13, 20:07
hallå i stureplans kompaniet!
hur får du 2 glas mjölk till 1 liter (09, l). Jag vet inte hur stora era glas är på stureplan men här ute i verkligheten är glasen ungefär 3 dl.
Tänk till, läs igen och förstå.
0,9l är den sammalagda mjölkonsumtionen. Dvs, mjölken till müslin (0,5l) och ytterligare 2 glas (0,4l).
Eddie Vedder
2008-01-13, 20:09
Konstigt uttryckt men vita ägg är vanliga ägg med itt skal mjölk är 3 procentare
Ja inte ändrar skalets färg energiinnehållet. Dom livsmedlen du nämner är ju dom enklaste du kan tänka dig att räkna ut ju.*gah!*
Äggens storlek står på förpackningen om du inte orkar väga, 1dl müsli ligger väl runt 40g gissar jag på och 1dl mjölk är 100g.
http://192.121.81.11/livsmedelsok/?epslanguage=SV
thexbishop
2008-01-13, 20:31
Själv tycker jag det inte alls är jobbigt att räkna kalorier, deffar nu så tycker det nästan är kul att göra de:D
piraten99
2008-01-13, 21:12
vad är konceptet då?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.